Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Det sjuka är att vi som lag faktiskt kan vinna sportsligt på att Ekman inte får ta upp en plats i någon av kedja ett eller två.
I övrigt är häxjakten som media dragit igång löjlig. Skulle vilja påstå att den är värre än Ekmans tilltag med flera snäpp.
Det roliga är att personen som anmält Ekman vill förbli anonym. Tror inte att en anmälare kan förbli direkt anonym speciellt länge...
I övrigt är häxjakten som media dragit igång löjlig. Skulle vilja påstå att den är värre än Ekmans tilltag med flera snäpp.
Det roliga är att personen som anmält Ekman vill förbli anonym. Tror inte att en anmälare kan förbli direkt anonym speciellt länge...
Skulle inte staffet komma idag 17:30?
Nu drar jag till Hovet!
Nu drar jag till Hovet!
2014-04-07, vad hände?
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010
Förresten så blir det skönt att slippa Ekman i fem matcher. Vi gör våra bästa matcher utan honom, inse det.
9 matcher för Nils Ekman. 5 matchers avstängning och 4 matcher som blir böter istället, totalt 80 000 :-. Pihl fick totalt 13 matcher när han förstörde ansiktet på Johansson vilket visar att det var synd att Ekman inte....
Säger som Micke Johansson, lite saftigt.
Den här incidenten kommer dock främst minnas genom att viktigpettrarna boork och nyström (?) totalt skämt ut sig med genom att manifestera sin skenhelighet samt den anonyma bonnläppen som polisanmälde.
Väntar fortfarande på motanmälan på brynäs, då det är klockren skadegörelse när de slashar av klubban på en dif-spelare.
Den här incidenten kommer dock främst minnas genom att viktigpettrarna boork och nyström (?) totalt skämt ut sig med genom att manifestera sin skenhelighet samt den anonyma bonnläppen som polisanmälde.
Väntar fortfarande på motanmälan på brynäs, då det är klockren skadegörelse när de slashar av klubban på en dif-spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
This time in a different way
With a lot of pressure - Stronger than ever
We've got so more to say
You cannot deny it - Stronger than ever
Don't get in our way
Cuz it feels like we are - stronger than fucking ever!
With a lot of pressure - Stronger than ever
We've got so more to say
You cannot deny it - Stronger than ever
Don't get in our way
Cuz it feels like we are - stronger than fucking ever!
Säg den glädje som varar
-
Med Ekman borta blev det äntligen fart på laget. Han var ju också borta när vi lätt slog Timrå borta.
Synd att knappast någon annan vill ha Nisse så vi kunde bryta kontraktet.
Kan inte annat än att hålla med, Boorken och herr Nyström har gjort sitt. Boorkens fina artikel idag om varför han tycker att Ekman ska stängas av i 6 månader gör saken än mer pinsam. Tyvärr mina herrar sök nya jobb.sensei skrev:Säger som Micke Johansson, lite saftigt.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Tycker dock att Ekman kom igång lite på slutet, dom två sista matcherna, innan han blev avstängd.jensa öhling skrev:Med Ekman borta blev det äntligen fart på laget. Han var ju också borta när vi lätt slog Timrå borta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är det några fler som är sugna på att göra en gemensam anmälan mpt BIF-målvakten för mordhotet mot Cehlin?
Iofs känns det rätt löjligt, men BIFs dagisfasoner måste bekämpas.
Det om något borde polisen ha visst intresse att reda ut.
Straffet rätt väntat men ett par matcher för mycket i min smak. Det borde kosta mer att armbågstackla sönder någons ansikte samt då ständigt dessa knätacklingar. Att BIF-målisen som avbytare inte drar på sig en avstängning efter att ha norpat klubban är ytterst märkligt. Var det inte Holmqvist som fick ett par matchers avstängningen eftersom han från båset gett enb handske i ansikte på någon ute på isen? BIF-målisens agerande måste bedömas på samma sätt.
Straffet rätt väntat men ett par matcher för mycket i min smak. Det borde kosta mer att armbågstackla sönder någons ansikte samt då ständigt dessa knätacklingar. Att BIF-målisen som avbytare inte drar på sig en avstängning efter att ha norpat klubban är ytterst märkligt. Var det inte Holmqvist som fick ett par matchers avstängningen eftersom han från båset gett enb handske i ansikte på någon ute på isen? BIF-målisens agerande måste bedömas på samma sätt.
Ja man kanske borde göra det. Mordhot är ju värre får man säga.Kall-El skrev:Är det några fler som är sugna på att göra en gemensam anmälan mpt BIF-målvakten för mordhotet mot Cehlin?
Det känns som att dessa hockeyexpert inte har någon kontakt med omvärlden.
Här har alltså experter på diverse tidningar skrivit "Ekman är farlig" "Återfallsförbrytare" "Han är kriminell" e t c. Till och med gått så långt att en person har anmält Ekman, som om polisen inte har viktigare saker för sig. Jag undrar hur familjer vars anhöriga har blivit utsatta för fysiska ouppklarade mordbrott tänker om sådan pajashockeyexpert som säger eller skriver att en hockeyspelare är kriminell, psykisktstörd e t c för ett rapp över en arm..??????
Senast redigerad av Lugnet den 2010-11-30 23:46:25, redigerad totalt 1 gånger.
Nyström:
Hur fasen är denna karl funtad egentligen?...Ska man väga in det uppsåtet eller den likgiltigheten för följderna lika mycket som hur det faktiskt går för spelaren som blir attackerad?
Jag tycker nog det. Till stor del åtminstone.
Men så verkar inte disciplinnämnden tänka alls.
Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Silfverberg fått armen avslagen.
Hur många matcher mer hade det kostat Ekman?
Samtidigt är jag förstås väldigt glad över att vi aldrig får svar på den frågan. ....
2014-04-07, vad hände?
Hahaha, det var det konstigaste jag läst på år och dar!Jepe skrev:Nyström:
Hur fasen är denna karl funtad egentligen?...Ska man väga in det uppsåtet eller den likgiltigheten för följderna lika mycket som hur det faktiskt går för spelaren som blir attackerad?
Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Silfverberg fått armen avslagen.
Samtidigt är jag förstås väldigt glad över att vi aldrig får svar på den frågan. ....

Var väl så jag tolkade det också med tanke på vad de har skrivit tidigare......Kentta skrev:Hahaha, det var det konstigaste jag läst på år och dar!Jepe skrev:Nyström:
Samtidigt är jag förstås väldigt glad över att vi aldrig får svar på den frågan. ....Avslagen = Armen ligger på marken täckt av kött och blod? Stackars Silffffffverberg..

2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
"Så då kan inte jag låta bli att vara nyfiken på hur man hade dömt om Johansson fått huvudet avslaget."Jepe skrev:Nyström:
Edit: Hur i HELVETE kan Ekmans slashing på handen betyda 15 000 mer i böter än en SLASHING MOT ANSIKTET? Pihls är ju dessutom solklart mer avsiktlig.
Pihls böter: 65 000
Ekmans böter: 80 000
FY FAN, säger jag!
Säg den glädje som varar