Ja. Han kommer bli bra. Men det vi är glada över är ju att han äntligen får chansen, vilket kommer göra honom bättre och mindre rädd ju mer han får spela.Mäklaren skrev:Det enda jag syftar på är att han höjts till skyarna av samtliga och därav har mina förväntningar dragits upp något enormt. Han var medioker och rädd.
Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror att om DIF kan fortsätta trumma på så här i matcherna så kommer flyttet till slut. 

- DIF_Soldier
Övriga matcher är fullständigt ovidkommande i sammanhanget då jag hyllat kvällens insats och inget annat. Om du nu så prompt vill inkludera övriga matcher i argumentet så är det väl ingen tvekan om att detta var den absolut bästa insatsen av alla sett över sextio minuter.Mäklaren skrev:Vad har du för försvar till att vi förlorat fem av sex sudden- och straffavgörande då?DIF_Soldier skrev:Nu tycker jag att du är sanslöst ute och simmar. Enligt mig gjorde Djurgården allt rätt förutom övermod i ett PP och tveksamheter av Stefan. Vi förlorar på grund av att måldomaren är mentalt sjuk - någon borde rättmätigen göra slut på hans enorma lidande. JA, ineffektiviteten är enorm, men det är inte så konstigt eftersom att självförtroendet är ruskigt stukat. Spelmässigt står vi ju framför mål och skjuter på ALLT - man kan inte begära mer. Det borde slutat 4-2, och det vet ALLA om. Det här var den bästa matchen på säsongen, och det bör vi ge spelarna också.Mäklaren skrev:Idag blev jag övertygad. Det ska mycket till om vi ens ska ta oss till slutspel. Vi har seriens överlägset sämsta och mest stereotypa powerplay där en spelare står still med pucken och försöker hitta världens svåraste passningar. Vi har 11 försök och gör två mål. Så fruktansvärt dåligt att det liknar ingenting.
Varje jävla match förloras på att vi har ett sämre PP, men framförallt, att vi har en målvakt som inte tar NÅGOT skott som är svårare än medel. Ridderwall är så fruktansvärt tam och liten i målet att det är pinsamt. Men det största felet är att DIF:s jävla sportkommité aldrig inser att det krävs en stabil målvakt för att kunna vara framgångsrika. Äckligt.
När vi dessutom lyckats ta matchen till förlängning, så finns det ju bara ett sätt som matchen kan sluta på och det är med förlust. Vi förlorar ALLTID sudden- och straffavgörande på att vi blir så sjukt passiva och tar dumma utvisningar. Dessutom har vi ett otroligt dåligt boxplay eftersom motståndarna gör mål varje gång de får spela 5 eller 4 mot 3. Till skillnad från DIF:s skämtsamt pinsamma försök till spel med två man mer.
Att vi sedan gör en kanonmatch utöver detta, spelar absolut ingen roll. En jävla insats gör ingen sommar. Jag vill att Otto slutar vara förstacenter. Han förstör så oerhört mycket i offensiven och Jimmie och Mackan lider något oerhört av hans klena och ineffektiva spel.
Så fruktansvärt leds och besviken.
Vi är för dåliga den här säsongen helt enkelt. Har en alldeles för dålig målvakt, spelare som tar otroligt dumma utvisningar, inga målskyttar och seriens sämsta PP. Vi slutar i bästa fall åtta.
Jag blir lite betänksam när jag läser ditt resonemang om matchen då jag vill påstå att knappt någonting kunde ha gjorts bättre - det som saknas är självförtroendet, och med det här spelet vi presterar idag så kommer det garanterat. Att du kan vara negativ efter en fullkomlig överkörning där vi dessutom fick två solklara mål bortdömda är minst sagt förbryllande.
Säg den glädje som varar
- starvin_marwin
Straff!Kentta skrev:Kan någon göra ett intelligenstest på Boumedienne? Han måste vara den överlägset mest korkade backen som Djurgården någonsin har haft. Hur många gånger har han inte satt oss i så jävla svåra lägen pga sina urbota dumma tilltag? Stör mig som fan på han måste jag säga.
Klacken gjorde det bra idag, var skoj som fan att vara där!![]()
Straff!
POLIS! POLIS!starvin_marwin skrev:Straff!Kentta skrev:Kan någon göra ett intelligenstest på Boumedienne? Han måste vara den överlägset mest korkade backen som Djurgården någonsin har haft. Hur många gånger har han inte satt oss i så jävla svåra lägen pga sina urbota dumma tilltag? Stör mig som fan på han måste jag säga.
Straff!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
POTATISMOS?!Edin skrev:POLIS! POLIS!starvin_marwin skrev:Straff!Kentta skrev:Kan någon göra ett intelligenstest på Boumedienne? Han måste vara den överlägset mest korkade backen som Djurgården någonsin har haft. Hur många gånger har han inte satt oss i så jävla svåra lägen pga sina urbota dumma tilltag? Stör mig som fan på han måste jag säga.
Straff!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vi borde fått STRAFF och nationella insatsstyrkan borde rensat fossemobänken. POLIS!!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Fan vad skönt att ÄNTLIGEN få tillbaka tron. Varför kan inte spelarna åka så här mycket skridskor varje match? HV-spelarna hade ju inte en chans att hänga med och drog med rätta på sig en massa jävligt dumma utvisningar.
Vi torskar den här matchen på att HV har en hora i kassen och en straff-kåt domare som dessutom älskade att döma borta helt korrekta mål. Tyvärr.
Vi torskar den här matchen på att HV har en hora i kassen och en straff-kåt domare som dessutom älskade att döma borta helt korrekta mål. Tyvärr.
POLIS! POLIS![/quote]
POTATISMOS?![/quote]
SILVFERBERGMOS??
POTATISMOS?![/quote]
SILVFERBERGMOS??
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Är det jobbigt att konstant vara bitter och känna sig tvungen att såga spelare match efter match? (Wesslau, Holmqvist och nu kanske....Mitman?)Mäklaren skrev:Det enda jag syftar på är att han höjts till skyarna av samtliga och därav har mina förväntningar dragits upp något enormt. Han var medioker och rädd.
Avgå/Straff!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Tycker att kjedjan med Widing-Cehlin-Krüger såg riktigt bra ut. "Macke" och "Cillen" verkar visa Widing att det gäller att börja åka skridskor till och börja med! sen kommer målen o poängen trilla in! Det är jag helt övertygad om.
Fan jag blev stolt att se DIF idag! Trots en snöplig förlust var det bra spel, sen är det korkade utvisningar, bortdöma mål som inte går vår väg, men sånt som händer i hockey tyvärr.
Dock blev jag galen när Johan Davidsson står och matar slag mot Krügers huvud när inte ens han har pucken och dommarn står bara och tittar! SJUKT att han tillåts göra det! Han gjorde ju samma sak mot Jimmie för ett tag sen, minns ni det?
Fan jag blev stolt att se DIF idag! Trots en snöplig förlust var det bra spel, sen är det korkade utvisningar, bortdöma mål som inte går vår väg, men sånt som händer i hockey tyvärr.
Dock blev jag galen när Johan Davidsson står och matar slag mot Krügers huvud när inte ens han har pucken och dommarn står bara och tittar! SJUKT att han tillåts göra det! Han gjorde ju samma sak mot Jimmie för ett tag sen, minns ni det?
It aint over till the fat lady sings!
POTATISMOS?![/quote]Berra skrev:POLIS! POLIS!
SILVFERBERGMOS??[/quote]
Nja, Silfverberg är inte av rätt kvalitet för att ingå i mos av något slag. Han återfinns under kategorin "slarvsylta"..

Som sagts tidigare: Trots poängtapp idag är det med en annan känsla jag drar mig till kojs än senast det torskades.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Får äckliga vibbar från finalserien när jag ser matchen i repris, FAN VILKA KÄNSLOR DET VAR!
Och vem var det som var seg på rören vid HiVs andra straff? Jomenvisst, Boumedienne... STRAFF!
Och vem var det som var seg på rören vid HiVs andra straff? Jomenvisst, Boumedienne... STRAFF!
Jag vet inte... Vi spelade ju så förbannat bra idag, men samtidigt fick vi bara en pinne, så idag är det med en otrolig frustration som bubblar inuti en.Magnutz skrev:
Som sagts tidigare: Trots poängtapp idag är det med en annan känsla jag drar mig till kojs än senast det torskades.
Men men, hellre arg och bitter än förkrossad och förtvivlad.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Årets mest ineffektiva lag? 46 skott och 2 mål, det känns som att vi behöver nöta lite målgörande. Sen denna Mitman, han kom in och gjorde ett bra jobb i en fjärdekedja. Han smällde på och krigade på, kan inte säga något annat än att han gör en bra första match. Sen kan vi ju alltid skylla på domaren, han tar två väldigt billiga straffar för HV och som kompensation får vi två bort dömda mål
Inte mycket att grubbla över, kör vi såhär mot Timrå och börjar näta då tror jag att vi kan klättrar uppåt i raketfart!

Inte mycket att grubbla över, kör vi såhär mot Timrå och börjar näta då tror jag att vi kan klättrar uppåt i raketfart!