Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Idag blev jag övertygad. Det ska mycket till om vi ens ska ta oss till slutspel. Vi har seriens överlägset sämsta och mest stereotypa powerplay där en spelare står still med pucken och försöker hitta världens svåraste passningar. Vi har 11 försök och gör två mål. Så fruktansvärt dåligt att det liknar ingenting.

Varje jävla match förloras på att vi har ett sämre PP, men framförallt, att vi har en målvakt som inte tar NÅGOT skott som är svårare än medel. Ridderwall är så fruktansvärt tam och liten i målet att det är pinsamt. Men det största felet är att DIF:s jävla sportkommité aldrig inser att det krävs en stabil målvakt för att kunna vara framgångsrika. Äckligt.

När vi dessutom lyckats ta matchen till förlängning, så finns det ju bara ett sätt som matchen kan sluta på och det är med förlust. Vi förlorar ALLTID sudden- och straffavgörande på att vi blir så sjukt passiva och tar dumma utvisningar. Dessutom har vi ett otroligt dåligt boxplay eftersom motståndarna gör mål varje gång de får spela 5 eller 4 mot 3. Till skillnad från DIF:s skämtsamt pinsamma försök till spel med två man mer.

Att vi sedan gör en kanonmatch utöver detta, spelar absolut ingen roll. En jävla insats gör ingen sommar. Jag vill att Otto slutar vara förstacenter. Han förstör så oerhört mycket i offensiven och Jimmie och Mackan lider något oerhört av hans klena och ineffektiva spel.

Så fruktansvärt leds och besviken.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

När ska boumedienne förstå att det inte är okej att crosscheckas?
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

lilleman skrev:Alltså... Ibland förstår man inte hur vissa av er här inne tänker...

För en gångs skull gör vi en riktigt jävla bra match, där vi spelar riktigt jävla bra hockey. Alla i laget visar vilja, och kämpar för skölden och försöker verkligen göra mål. Daniel Larsson gör sin bästa match i kärriären och det är inget vi kan rå för just nu.

För en gångs skull förbyttes min oro till mindre oro. Om vi orkar hålla i det här spelet så kommer vi segla förbi aik och komma ännu högre upp. Vi behöver inte ens spela såhär bra, hälften skulle räcka mot ett lag med en målvakt som inte är gud.

Så fort vi inte vinner en match så gnälls det på målvakten... Herregud. Riddarn får typ 12 skott på sig, och släpper in tre. Det första skottet är ett jävligt bra skott, som sitter rätt upp i klykan. Det andra målet är en straff, och en jävligt kvalificerad sådan. Det tredje skottet fladdrar som in i helvete, dock så är väl det det enda skottet jag tycker han ska ta.
Hade vi vunnit denna match hade Riddarn varit dagens hjälte.

Ge kritik till dem som förjänar kritik; Boumedienne t.ex. Det är en riktigt onödig utvisning han tar i slutet.

Alla lag har dagar när pucken bara inte vill in, det hade vi idag, men spelade dock kanske vår bästa hockey för året, men här ska det ändå gnällas. Vakna upp för fan.

Djurgårdens IF är på G- och det hoppas jag vi visar på Lördag.

Till alla er negativa jävlar; Försök tänka bort resultatet för en kort sekund och inse att detta var ett STORT fall framåt, i alla fall på planen. Då jag inte var på plats så tänker jag inte gå in på någon närmare analys av läktarinsatsen, men det var riktigt dåligt idag.

Super Djurgårn!
Klokt skrivet! Ibland får man bortse från resultatet, känns som vi är på gång! Vi har vänt underläge ett flertal matcher nu. Snart vänder det och blir vår tur att vinna. Det är många poäng kvar att spela om och fortsätter vi som idag så går det vägen. Skönt och se att vi krigar igen!!!

Tar vi 6 pinnar på de resterande 2 matcherna hemma är vi med igen!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

"I de situationer när en spelare är fri och domaren utdömer ett straffslag, ska
den spelaren som blev av med sitt friläge utföra straffslaget. Om spelaren blivit
skadad i friläget ska lagkaptenen välja någon icke utvisad spelare som befann
sig på isen vid tidpunkten då förseelsen skedde som ska utföra straffslaget."

Sådär står det i regelboken. Var Laine inne när A. Falk kom fri? Han blev väl inte skadad. Men HV71 har väl egna regler tydligen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Idag blev jag övertygad. Det ska mycket till om vi ens ska ta oss till slutspel. Vi har seriens överlägset sämsta och mest stereotypa powerplay där en spelare står still med pucken och försöker hitta världens svåraste passningar. Vi har 11 försök och gör två mål. Så fruktansvärt dåligt att det liknar ingenting.

Varje jävla match förloras på att vi har ett sämre PP, men framförallt, att vi har en målvakt som inte tar NÅGOT skott som är svårare än medel. Ridderwall är så fruktansvärt tam och liten i målet att det är pinsamt. Men det största felet är att DIF:s jävla sportkommité aldrig inser att det krävs en stabil målvakt för att kunna vara framgångsrika. Äckligt.

När vi dessutom lyckats ta matchen till förlängning, så finns det ju bara ett sätt som matchen kan sluta på och det är med förlust. Vi förlorar ALLTID sudden- och straffavgörande på att vi blir så sjukt passiva och tar dumma utvisningar. Dessutom har vi ett otroligt dåligt boxplay eftersom motståndarna gör mål varje gång de får spela 5 eller 4 mot 3. Till skillnad från DIF:s skämtsamt pinsamma försök till spel med två man mer.

Att vi sedan gör en kanonmatch utöver detta, spelar absolut ingen roll. En jävla insats gör ingen sommar. Jag vill att Otto slutar vara förstacenter. Han förstör så oerhört mycket i offensiven och Jimmie och Mackan lider något oerhört av hans klena och ineffektiva spel.

Nu tycker jag att du är sanslöst ute och simmar. Enligt mig gjorde Djurgården allt rätt förutom övermod i ett PP och tveksamheter av Stefan. Vi förlorar på grund av att måldomaren är mentalt sjuk - någon borde rättmätigen göra slut på hans enorma lidande. JA, ineffektiviteten är enorm, men det är inte så konstigt eftersom att självförtroendet är ruskigt stukat. Spelmässigt står vi ju framför mål och skjuter på ALLT - man kan inte begära mer. Det borde slutat 4-2, och det vet ALLA om. Det här var den bästa matchen på säsongen, och det bör vi ge spelarna också.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-30 22:16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det jag såg av matchen visade ett spel som jag inte sett sedan slutspelet senast. Det gick snabbt och det gick på mål. Underbart att se. Många långa anfall där farten var hög och där understöd gavs hela tiden. Forecheckingen var hög och det small både här och där. Kommentatorerna sa att HiVs utvisningar var det inte något att gnälla över, de hängde helt enkelt inte med i DIFs tempo.

Det som gör att jag fortfarande är sur är två saker. Som de flesta andra här inne vill jag se någon annan i målet än Mark-O eller Ridderwall. De släpper in alltför enkla puckar. De tar ganska svåra skott men släpper in enkla fjuttskott. Synd.

Den andra orsaken till min trötthet är - som vanligt - Josef Boumedienne. Alltså, det går inte att spela så huvudlöst i ES utan att det får konsekvenser för laget. Att crosschecka en motståndare bakifrån, nära sargen, är ett 100%igt recept på 2min i utvisningsbåset. Att sen göra teckenspråket för "han dök ju domarn, han dök ju" är bara ett kvitto på hur det är ställt med tankekapitalet. Då Riddarn släpper in puckar lite här och där måste resten av laget fatta att det inte funkar att ta skitdåliga utvisningar. Boumedienne kostade Djurgårdens IF Hockeyförening 1 extrapinne idag. Visst, HiV kunde ha avgjort ändå, men det vet vi ju inte för de fixade extrapinnen när Boumedienne satt och täljde trägubbar i båset...

Fint spel av laget, synd att en individuell prestation?! sänker allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash

Inlägg av Mash »

Säsongens bästa match idag. Fan vad nöjd jag är över laget! Alla visar hjärta och alla kämpar.

Larsson gör sin bästa match idag, han var duktig men samtidigt så skjuter vi på tok för konstigt. Rakt på Larsson eller över. Det är så våra skott ser ut. Nu när skotten börjar komma så gäller det att sikta också!

Utvisning som Bombom tar i slutet är onödig, visst dyker han men klubben ska inte vara där uppe. Åk in med bröstet istället.

Om det är någon som förstår sig på varför Cehlins mål inte blir godkänt så får den gärna berätta det för mig. Ingen spark, han var inte inne i målgården. Var det än en gång fel domslut?

Vi är på väg, fortsätter spelet såhär så blir det slutspel och inget lag är omöjligt. Fortsätt kämpa Djurgården!

Dock så var det för lite straffar idag
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Alltså, hur kan vi inte vinna idag? Vi spelar som gudar men ändå så går det inte. Helvetes kukfan...

Alla spelade bra i DIF idag, inte en enda lirare får ett minus.

Nu förstår jag hypen kring Mitman också, jävlar vad den grabben pinnade på...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Idag blev jag övertygad. Det ska mycket till om vi ens ska ta oss till slutspel. Vi har seriens överlägset sämsta och mest stereotypa powerplay där en spelare står still med pucken och försöker hitta världens svåraste passningar. Vi har 11 försök och gör två mål. Så fruktansvärt dåligt att det liknar ingenting.

Nu tycker jag att du är sanslöst ute och simmar. Enligt mig gjorde Djurgården allt rätt förutom övermod i ett PP och tveksamheter av Stefan. Vi förlorar på grund av att måldomaren är mentalt sjuk - någon borde rättmätigen göra slut på hans enorma lidande. JA, ineffektiviteten är enorm, men det är inte så konstigt eftersom att självförtroendet är ruskigt stukat. Spelmässigt står vi ju framför mål och skjuter på ALLT - man kan inte begära mer. Det borde slutat 4-2, och det vet ALLA om. Det här var den bästa matchen på säsongen, och det bör vi ge spelarna också.
Vad har du för försvar till att vi förlorat fem av sex sudden- och straffavgörande då?

Vi är för dåliga den här säsongen helt enkelt. Har en alldeles för dålig målvakt, spelare som tar otroligt dumma utvisningar, inga målskyttar och seriens sämsta PP. Vi slutar i bästa fall åtta.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

hahaha matchen är humor rakt igenom.
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Det enda vi kan klaga på idag är egentligen att vi inte gör mål, eller jo förresten vi gjorde ju 4st! Men av någon anledning fick måldomaren nått i ögonen när han skulle videogranska och sen en domare som saknade sin pipa så mycket att han var tvungen att blåsa i den efter 0.4sek...
2014-04-07, vad hände?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Förresten, den här Mitman som är så upphaussad. Vart var han idag? Han såg räddare ut än Andreas Holmqvist på isen.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mäklaren skrev:
DIF_Soldier skrev:

Vad har du för försvar till att vi förlorat fem av sex sudden- och straffavgörande då?

Vi är för dåliga den här säsongen helt enkelt. Har en alldeles för dålig målvakt, spelare som tar otroligt dumma utvisningar, inga målskyttar och seriens sämsta PP. Vi slutar i bästa fall åtta.
Men nu är det väl ändå så att Soldaten inte pratar om några andra matcher än just dagens?
Vi gör en riktigt bra match, men ändå väljer du att kritisera laget.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

har inga lungor kvar så mycket som det sjöngs/skreks ikväll.. trotts extrem besvikelse (Larsson gör sitt livs match MEN 9 av 10 skott sitter lågt istället för högt, skjuter vi 45 skott högt på mål kvittar det hur bra en målvakt spelar), måste jag ändå säga att det kändes stundtals som fjolårets härliga Djurgårn'. Undantaget Riddarn, jag har hyllat honom när andra klankat ner men jag tycker på allvar att vi måste ha en målvakt som tar fler än 12 av 15... Jeje hellre en pinne och total dominans, än 2 pinnar tack vare en målvakt som var i zonen (i kvadrat).
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Nu är det tankar som snurrar omkring i huvudet på en. Min första känsla när pucken fladdrat in vid 2-3 vad enorm frustration och tomhet. Vilken gud ska man behöva be till för att få lite utdelning i alla skott som skjöts?

Tankarna är spridda och trots förlusten spelade Djurgårn en fantastisk hockey man sällan skåtad denna säsong.

Tyvärr måste jag ändå säga, att efter mycket funderande, föredrar jag en förlust i sudden om man innan hämtat upp ett 0-3 läge än att mer eller mindre dominerat mestadels av en match som vi gör idag och ändå bara ta en pinne.

Det klassiska "skjuter man mycket rullar puckarna in" blev just motbevisat.

Hur som helst, kämpa på Djurgårn och fortsätt med detta spel så kommer vi att trumfiera i slutändan!

/DIF-Stulle
Jag är inte arg, och inte besviken.
Skriv svar