Att de snabbt gjorde 2-2 och pressade för trean.fd skuggan skrev:...och sen förresten så förlorade dom. Dom "vann inte nästan", hur du nu tänkte där.....??
Vinner man så vinner man!!!!!!!
Re: Vinner man så vinner man!!!!!!!
-
Jojje skrev:Jaha, så ett lags klass avgörs av hur de slutade i ligan under föregående säsong? Illa för DIF i så fall... Lägg ner nu pajas. Även om de nu så vunnit finska ligan så saknade de 8 ordinarie.
Eh?...Ja.
Läs ämnets rubrik igen och slute leta fel och förklaringar till vinsten.
DIF gjorde vad dom skulle och slog Finlands näst bästa lag. Det finns inga om och men. Vi vann, punkt slut.
Nu vet jag inte om du bara är ung eller enbart korkad, men pajasen lägger ner diskussionen nu.
Nej, de är inte näst bäst i Finland. Sen saknade de 8 pers.fd skuggan skrev:Eh?...Ja.
Läs ämnets rubrik igen och slute leta fel och förklaringar till vinsten.
DIF gjorde vad dom skulle och slog Finlands näst bästa lag. Det finns inga om och men. Vi vann, punkt slut.
Nu vet jag inte om du bara är ung eller enbart korkad, men pajasen lägger ner diskussionen nu.
Har du svårt att inse det?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Du skrev ju själv i en annan tråd att man spelar träningsmatcher mot sämre lag för att få upp självförtroendet, då var ju detta en bra match eller hur?Jojje skrev:Ehh nej, varför skulle jag inte inse att vi vann? Vi mötte däremot ett halvdåligt lag utan 8 ordinarie spelare. Därför vann vi.Emil svelander skrev:Har du svårt att inse att vi vann och inte förlorade?
Ja det var bra, men att få dyngpisk i första matchen var inte bra, och det kommer att hända igen. Sen tacklade de sönder två av våra spelare. Inte heller bra.Hovet skrev:Jojje skrev:Du skrev ju själv i en annan tråd att man spelar träningsmatcher mot sämre lag för att få upp självförtroendet, då var ju detta en bra match eller hur?
Tycker det var en dålig ide att vara med i denna turnering.
-
Nej, vad Jojje menar är att vi skulle mött Bajens flickor -92 för att riktigt få upp ett fint självförtroende inför säsongstarten!Hovet skrev:En dålig idé att få riktigt motstånd i försäsongsträning samt chans på vinstpengar?
Då skulle vi dessutom sluppit skador på våra spelare, samt utvecklas i positiv riktning med ett fullfjädrat pp och boxplay.
Hur blir man en bättre hockeyspelare? Genom att möta bra motstånd eller dåligt? Det säger sig självt...
.
Mycket bra att vi är med i turneringen!
Bra att förbereda grabbarna (särskilt junisarna) på vad som kommer krävas och att dom får uppleva tempot som kommer bli deras vardag om en dryg månad.
Men Jojje tycker att det är bättre att killarna vinner lite träningsmatcher nu, och sen när vi får dyngpisk direkt vid seriestart, trösta dom chockade junisarna som inte var beredda på hur snabbt och tufft det egentligen är i Elitserien?
Jag undar hur t ex hv71 ska klara sig som inte är med i denna turnering, jag menar det finns ju bara dessa 7 lag att matcha emot i hela europa!
Lägg ner nu. Det är pengar iv inte har råd med att lägga ut, att vi dessutom inte har en chans att vinna gör det bara ännu mer värdelöst.
Men njut du när DIF blir utspelade och spelare efter spelare får åka ambulans.
Jag undrar verkligen hur det ska gynna junioren som blev proppad i senaste matchen. Om något så kommer han att vara mer försiktig och feg i framtiden.
Lägg ner nu. Det är pengar iv inte har råd med att lägga ut, att vi dessutom inte har en chans att vinna gör det bara ännu mer värdelöst.
Jag undrar verkligen hur det ska gynna junioren som blev proppad i senaste matchen. Om något så kommer han att vara mer försiktig och feg i framtiden.
-
Jojje skrev:Jag undar hur t ex hv71 ska klara sig som inte är med i denna turnering, jag menar det finns ju bara dessa 7 lag att matcha emot i hela europa!
Haha, du är obetalbar Jojje!
Berätta nu hur du skulle lagt upp försäsongen för DIF?