Vinner man så vinner man!!!!!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Pepp91

Vinner man så vinner man!!!!!!!

Inlägg av Pepp91 »

Så trött på alla som gnäller som nå jävla småbarn "Att slå ett HIFK med 8 skadade spelare är ingen större bedrift".
Det var väl endå en hockeymatch för det, eller räknades den vinsten kanske inte? Färjestad förlorade ju mot samma gäng med 4-1, och nu var det så att hela 4:e femman och halva 2:a femman var skadade....

Tycker ni att vi skulle ha förlorat, ni pessimister, va? Om ni inte tycker det så kan ni ju försöka hålla igen med kritiken, och vänta tills på måndag då ni kan säga till Säcken att "fy fan vad Djurgården är dåliga, vi kan ju börja i div 1 istället för att lira i ES om vi inte kan vinna med mer än 1 mål".
Men nej då, det "har man inte tid med" eller någon annan dålig ursäkt tar man fram...

Jag tycker att det var bra av Djurgården att vinna, nu har man ett bra utgångs läge inför matchen mot FBK, och om vi lyckas vinna den matchen så ser det riktigt bra ut och då kanske vi kan ta final platsen. :)
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

om jag inte minns fel så var det väl Kärpet som färjestad loosa mot?....

vinna e alltid bra:)..
Användarvisningsbild
Jojje

Re: Vinner man så vinner man!!!!!!!

Inlägg av Jojje »

Pepp91 skrev:Det var väl endå en hockeymatch för det, eller räknades den vinsten kanske inte? Färjestad förlorade ju mot samma gäng med 4-1, och nu var det så att hela 4:e femman och halva 2:a femman var skadade....
FEL! fbk förlorade mot kärpät som är ett av Europas bästa lag. Det lag vi slog håller samma klass som mora ungefär.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Precis! HIFK är ett mediokert lag i SM-liiga. Kärpät e ett av, som Jojje säger, europas bästa lag. Tror att de blir svårt ändå att slå FBK.

Visst, seger är seger! Men över 50 omgångar i elitserien blir de bottenstrid avv slå lag med samma potential som HIFK....!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Om HIFK håller samma klass som Mora så bådar resultatet verkligen gott. Minns mer än väl hur Mora tog 16 poäng av 18 möjliga mot DIF förra säsongen.

Vinna är alltid bra oavsett motstånd. Skönt att Lassila verkar varit med på noterna två matcher i rad, att Linkan redan börjat producera poäng och att Ölvestad redan hängt en matchavgörande kasse.

Go DIF!
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Jojje skrev:
FEL! fbk förlorade mot kärpät som är ett av Europas bästa lag. Det lag vi slog håller samma klass som mora ungefär.

FEL, Jojje...

HIFK är också ett av europas bästa lag, rankade på 13 plats.
Mora är rankade 43, och det är ändå inte dåligt om vi slog ett lag av deras kaliber heller, då DIF är rankade 65.
Kojak

Inlägg av Kojak »

En enkel jävla fråga...

Är det någon Djurgårdare som inte gläds över segern?

Nåväl, "realisterna" får mer än gärna såga DIF just nu. Jag tycker det är roligt att man kan säga att det kommer gå åt skogen redan nu. En vinst eller förlust just idag säger oss inte ett smack över hur det kommer se ut i januari, men att vinna är alltid jävligt kul!

"Realisterna" kanske får rätt om tabellplacering. Vi optimister hoppas och tänker göra vårat för att "realisterna" ska få fel!

Jojje, kul att du kommit tillbaka (Det är fler som kommit tillbaka från semetern). Måste få fråga, när du ser eller går på DIF Hockeys matcher, hoppas du på seger då? Jag är jäkligt nyfiken! :)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

fd skuggan skrev:FEL, Jojje...

HIFK är också ett av europas bästa lag, rankade på 13 plats.
Mora är rankade 43, och det är ändå inte dåligt om vi slog ett lag av deras kaliber heller, då DIF är rankade 65.
Men lägg ner, har du kikat på dendär hemmagjorda skitsidan?

Helsingfors är ett mediokert lag som dessutom saknade 8 av sina ordinarie spelare. Trots det så vann de nästan och körde över oss rent fysiskt (två Djurgårdare fick avbryta med hjärnskakningar).

Kärpät visade lite idag vilken klass de håller när de mosade vf med 9-0.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Varför sitta o intala sig själv att Djurgården kommer ha en chans denna säsong, några utklassningar får vi tåla men att det blir slutspel har nog även spåkärringarna svårt att se. Kämpa för alla poäng är det som gäller.

Men nu är det försäsong och resultaten är som att läsa grekiska, 11-0 ena dagen kan bli 0-33 den andra, fast nu "saknas" ju Ryman så lite tätare där bak blir det nog.

Dags att blåsa upp golfbollen.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev:Jojje, kul att du kommit tillbaka (Det är fler som kommit tillbaka från semetern). Måste få fråga, när du ser eller går på DIF Hockeys matcher, hoppas du på seger då? Jag är jäkligt nyfiken! :)
Jo det har varit en skön sommar... Rest landet runt och satt vackra flickors hjärtan i brand lite var stans. 8)

Hoppas? Jag kräver!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jojje om du "kräver" det håller du nog på fel lag dom närmaste säsongerna, byt lag innan du får magsår
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:Jojje om du "kräver" det håller du nog på fel lag dom närmaste säsongerna, byt lag innan du får magsår

Byt lag? Ser jag ut som någon hammarbyare eller?

Nej, DIF är i hjärtat för att stanna. Var lite ironisk när jag sa att jag krävde vinst. Kräver bara en sak, alla alla ger 100% i alla lägen.
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Jojje skrev:Helsingfors är ett mediokert lag som dessutom saknade 8 av sina ordinarie spelare. Trots det så vann de nästan och körde över oss rent fysiskt (två Djurgårdare fick avbryta med hjärnskakningar).
Fel igen....
HFIK slutade tvåa i serien efter Kärpät förra säsongen. Mediokert? Inte i min värld.

Att dom sen åkte på pisk i slutspelet må vara hänt. Där kan allt hända, men dom är ett mycket bra lag som hållit till i toppen i Finland i decennier.

Enligt finska tidningar var det en mycket tempofylld, tuff och förvånansvärt bra match för att vara så tidigt på säsongen...
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Jojje skrev:Trots det så vann de nästan och körde över oss rent fysiskt (två Djurgårdare fick avbryta med hjärnskakningar).
...och sen förresten så förlorade dom. Dom "vann inte nästan", hur du nu tänkte där.....??
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

fd skuggan skrev:Fel igen....
HFIK slutade tvåa i serien efter Kärpät förra säsongen. Mediokert? Inte i min värld.

Att dom sen åkte på pisk i slutspelet må vara hänt. Där kan allt hända, men dom är ett mycket bra lag som hållit till i toppen i Finland i decennier.

Enligt finska tidningar var det en mycket tempofylld, tuff och förvånansvärt bra match för att vara så tidigt på säsongen...
Jaha, så ett lags klass avgörs av hur de slutade i ligan under föregående säsong. Illa för DIF i så fall... Lätt ner nu pajas. Även om de nu så vunnit finska ligan så saknade de 8 ordinarie.
Skriv svar