Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIFVästertorp »

Var Timrå borta förra året :P
Djurgårdens IF
hocki

Inlägg av hocki »

kaminor skrev:Ledig back på marknaden, Mathieu Biron:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9083

Vet dock inte om han är skadad eller nåt. Stor, stark i defensiven, bra på skridskorna, rightare.

Just nu skulle jag rentav bli överlycklig av att få tillbaka Fernholm.

Blir inga backar just nu (säger Järlan) men Ferna vill hem. Om DIF vill ha honom...
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -difs.html
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jag har ingenting emot Fernholm då jag tycker allt blev löjligt uppförstorat. Han var inte ens våran bästa back när han lämnade, han var rent av sågad av många. Sedan när han gick till linköping blev det ett jävla liv.

Att jag sedan inte vill ha tillbaka honom är för att jag inte anser att han håller måttet. Det är bara och kolla på linköping förra året, han var allt annat än bra där till exempel.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

hocki skrev:
kaminor skrev:Ledig back på marknaden, Mathieu Biron:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9083

Vet dock inte om han är skadad eller nåt. Stor, stark i defensiven, bra på skridskorna, rightare.

Just nu skulle jag rentav bli överlycklig av att få tillbaka Fernholm.

Blir inga backar just nu (säger Järlan) men Ferna vill hem. Om DIF vill ha honom...
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -difs.html

Jaja, det var ju inte så oväntat. Om det inte finns pengar och man inte kan ragga externa finansiärer är det ju inte så mycket att göra åt. Att skicka Lassen och Deilert till allsvenskan lär inte ändra så mycket på den punkten. Lite konstigt är det dock att Kronwall inte värvas som ersättare till Ragge och sägs ligga väl inom tillgängligt löneutrymme, när Ragge sedan lägger av är Kronwall helt plötsligt Ragges ersättare i alla fall. Rimligtvis borde ju Ragges lönepost då försvunnit - för inte kan han tjäna lika mycket i båset.

Bra intervju med Fernholm dock. Skulle inte ha nåt emot att få hem honom.

Annars fuktades det lite i munnen på mig igår när jag drömde om en dubbelvärvning av backen Mathieu Biron och centern Randy Robitaille.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tror Hardys block är en enda stor Masterplan, ha tålamod gubbar... ;)
Bild
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SkönaDjurgårn skrev:Jag tror Hardys block är en enda stor Masterplan, ha tålamod gubbar... ;)
Bild
Tycker att det berömda kollegieblocket ska publiceras i form av en bok när säsongen är slut. Lär vara klart läsvärt! En bild på Tim Eriksson hängd och en hyllningsvisa till Falken likt: "Ingen sätter straffar som han, Falken jag sa Faaaalken"...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Boorken har lackat ur
Stäng av honom i 180 dagar, säger Boork.
Har boorken gjort sitt som expert efter det här horribla uttalandet som bevisar hans okunnighet och blir han avstängd i 365 för detta? Vilket fall som helst så kan han väl inte mena allvar? Jag menar, det har varit betydligt värre saker under elitserien i år och ett flertal "återfall" som han även påstår att Ekman är. Nåja, han är väl bara en klassisk mediah*ra.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Heaty skrev:Boorken har lackat ur
Har boorken gjort sitt som expert efter det här horribla uttalandet som bevisar hans okunnighet och blir han avstängd i 365 för detta? Vilket fall som helst så kan han väl inte mena allvar? Jag menar, det har varit betydligt värre saker under elitserien i år och ett flertal "återfall" som han även påstår att Ekman är. Nåja, han är väl bara en klassisk mediah*ra.
Undrar hur mycket "skadad" Silfverberg blev.
bosse19

Inlägg av bosse19 »

Heaty skrev:Boorken har lackat ur
Användarvisningsbild
bastis7

Förbättring!

Inlägg av bastis7 »

Vad tycker ni vi fans, spelarna och ledarstaben göra för föbättringar så vi spelar bättre och tar fler poäng?
Magnutz

Re: Förbättring!

Inlägg av Magnutz »

bastis7 skrev:Vad tycker ni vi fans, spelarna och ledarstaben göra för föbättringar så vi spelar bättre och tar fler poäng?
Om du läser matchtrådarna så kommer du se vad som forumets medlemmar tycker. En sammanfattning:

1. DIF skaffar in en stabil förstakeeper
2. DIF gör sig av med alla backar förutom Kronwall
3. DIF Skaffar in ett par centrar
4. DIF ser till att trada bort Widing mot någon med målsinne.
4. DIF ser till att klubbens målsättning förmedlas i båset - jävlar anamma.

Ungefär.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu blir jag väl yxmördad, men jag har faktiskt en känsla av att det här kan bli en ganska trevlig säsong trots allt.

Trots ett sargat självförtroende och enorma dippar i matcherna så har vi kämpat oss tillbaka ifrån så många underlägen gång på gång. Det finns något där, under ytan, vi måste bara polera fram det.

Jag orkar inte göra en djupare analys än så just nu, men det här löser sig. Jag lovar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Har svårt att se hur vi skall kunna komma högre än sexa. Laget är alldeles för dåligt balanserat och vi har för många nonchalanta och tröga/korkade spelare i laget. Till och med Brynäs spelar ut oss stundtals. Dessutom har vi Elitseriens sämsta centeruppstättning. Herregud, Krüger och Otto i de två första linorna, kom igen. Nog för att Otto är bra i defensiven och Krüger blixtrar till ibland, men ingen av dem platsar ens i FBK:s, Skellefteås, Linköpings eller HV71:s tredjelina.

De enda i laget med riktigt hög nivå i kroppen är Mackan, Nisse och Kronwall. Boumedienne kan om han vill, men det är allt för sällan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Vill inte se Riddarn nå mer. Gör Mark till första målvakt tills man fixar en ny keeper.
Mark har varit bättre än riddarn i år.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Om Widing blir skadad slipper vi väl hans lön? Vore något kanske :wink:
Djurgårdens IF
Skriv svar