Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Om den här säsongen fortsätter lika dåligt som den börjat så tycker jag att man ska röra om REJÄLT i grytan till nästa säsong.

Ut med Widing, Ekman, Tim Eriksson, Kempe, Riddarn, Owuya och Lassen (gärna ut med någon mer kass back). In med nytt och fräscht, t.ex. de ni nämnt i tråden: Weigel och Sörensen. Låt sedan Söder och Strömberg spela. Satsa även på Claesson och köp in en supermålvakt, en superback och en supercenter.

Behåll Ottosson, Ölvestad, Mackan, Tjärnqvist, Fimpen och Falk (han kommer aldrig sluta självmant :D) som kulturbärare. Förutom dem: in med ny energi i laget, det här går inte längre. Längtar redan tillbaka till mindre budget och hungrigare spelare. Det här med att köpa dyra, mätta spelare kan Frölunda och de andra rika klubbarna köra med.

Tyvärr stannar väl det här vid mina drömmar då Hardy & co visar total handlingsförlamning då det gäller att förändra saker. Den här svackan är förmodligen snarare två säsonger än 20 matcher. Hoppas Hardys block tar slut snart, då kanske han vaknar upp ur koman.
Användarvisningsbild
AMMC
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

android skrev: Vill bara poängtera att det är stor skillnad på J20 och seniorspel också. Jag är inte kompetent nog att bedöma om en spelare kan spela i a-laget bara för att han gör det bra i J20. Se bara på Lennhammer som var helt okej i J20 förra säsongen.

Tycker också att Stefan Söder ska få chansen före någon junior. Jag tycker att Stefan har sett bra ut i träningsmatcherna och det lilla jag har sett honom i Örebro. Dock har han ju inte riktigt testats i ES.
Just Lennhammer och Söder är två spelare som jag tyvärr inte tror kommer att slå sig igenom på hög nivå. Lennhammer hade stora problem i defensiven redan på juniornivå och han har verkligen mycket att jobba på innan det kommer hålla i ES. Offensivt är han däremot bättre än många av de backar vi spelar med i a-laget.

Söder var en riktig poängspelare på juniornivån, men han stack aldrig ut i någon annan kapacitet. Man lägger aldrig märke till honom när det kommer till skridskoåkning eller fysiskt spel t.ex. Det får mig att tvivla på att han kommer att få chansen att visa sitt målsinne i Elitserien där omgivningen och motståndarna är större, starkare och bättre än i J20.
Järnkamin90

Inlägg av Järnkamin90 »

Till nästa sässong vill jag ha in:
Målvakt = Tellqvist behåll Ridderwall eller Sandberg

Back = Tjärna, Kyle, Ossi istället för Bombom

Forward = Niko Kapanen, Andreas falk.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Järnkamin90 skrev:Till nästa sässong vill jag ha in:
Målvakt = Tellqvist behåll Ridderwall eller Sandberg

Back = Tjärna, Kyle, Ossi istället för Bombom

Forward = Niko Kapanen, Andreas falk.
Snälla, vi mår dåligt som det är...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Ossi har förlängt med Jokerit, så den värvningen kan vi nog glömma..

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?si ... t&id=11534
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag tänker börja på ett tidigare stadie än så, till nästa säsong (eller tidigare) så bör inte Hardy vara kvar. JA! han var super för laget förra säsongen men precis som Wikegård säger så skulle det ha räckt med en säsong. Jag tycker att vi ska plocka upp en fräsching från allsvenskan eller liknande, exakta namn kan jag inte ge (är trots allt inte jag som är sportchef) men någon som kan stanna i tre säsonger ungefär och se på det hela på ett nytt sätt. Få in lite ny energi i grabbarna. Jag säger inte heller att Micke och Montén ska vara kvar men där har jag alldeles för dålig input på hur mycket dom verkligen styr.

I likhet med många andra så tycker jag att vi saknar 2 backar, kanske inte Kronwall klass, jag tänker på pengarna men iaf bättre än det vi har idag samt iaf 1 riktigt bra center. De forwards vi har idag ska kunna göra saker bättre än vad dom gör, det såg vi förra året.
Berra

Inlägg av Berra »

Daniel Fernholm "öppnar" för en återkomst i DIF...hm...undrar hur han skulle bli mottagen.

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -difs.html
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Berra skrev:Daniel Fernholm "öppnar" för en återkomst i DIF...hm...undrar hur han skulle bli mottagen.

Jag gillar hans inställning dock. "Eftersom man vill förtjäna tillbaka fansens tilltro". Jag skulle inte ha något emot att han kom tillbaks, bara han tål att bli kallad diverse namn ett tag framöver. Men vad är det man säger, kärt barn har många namn? ;)
Berra

Inlägg av Berra »

Heaty skrev:
Berra skrev:Daniel Fernholm "öppnar" för en återkomst i DIF...hm...undrar hur han skulle bli mottagen.

Jag gillar hans inställning dock. "Eftersom man vill förtjäna tillbaka fansens tilltro". Jag skulle inte ha något emot att han kom tillbaks, bara han tål att bli kallad diverse namn ett tag framöver. Men vad är det man säger, kärt barn har många namn? ;)
Jag tycker också att hans inställning känns bra. Att han inser att han måste tjäna tillbaka förtroendet. För mig får han gärna komma tillbaka...Men det vore ju första gången ett kärt barn kallas för..hora av alla namn :wink:

Hellre Fernhom än förlängning med skjuter "BomBom" gång efter gång åtminstone.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Dessvärre har Fernholm varit jävligt dålig ett bra tag nu. Var bra sin första säsong i LHC 07/08, men efter det, katastrof.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Dessvärre har Fernholm varit jävligt dålig ett bra tag nu. Var bra sin första säsong i LHC 07/08, men efter det, katastrof.
Kan det bli sämre än Bom-Boms defensiv? Mjae.
Säg den glädje som varar
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Dessvärre har Fernholm varit jävligt dålig ett bra tag nu. Var bra sin första säsong i LHC 07/08, men efter det, katastrof.
Honken är.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Förmodligen inte. Men overall tycker jag BomBom är bättre. Snäppet sämre defensivt men mycket bättre offensivt. Till skillnad från exempelvis Lassen som är ännu sämre defensivt och inte bidrar ett jävla dugg offensivt.
Expert.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Mäklaren skrev:
DIF_Soldier skrev:
Honken.

Truppens överlägset sämsta hockeysspelare, men ett jävla skott har han.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mårten_ skrev:
Mäklaren skrev:
DIF_Soldier skrev:
Honken.

Truppens överlägset sämsta hockeysspelare, men ett jävla skott har han.
...som ALDRIG träffar mål.
Säg den glädje som varar
Låst