Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Jag mår så jävla dåligt. Punkt slut.
Säg den glädje som varar
Jag hoppas på rejäl islossning mot fiskrenset på torsdag då jag kommer att närvara. Widing måste göra mål nu annars så måste han få en läktarplats tills han tröttnar och flyttar.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
Ursäkta tjat (och barnslighet) om vår kära "klockan slår", men googlade runt lite och en Lule-supporter ger svar på tal!
"Den går björnens vrål björnens vrål Lule gjorde mål.." och det är tydligen VI som snott den från dem..
"Den går björnens vrål björnens vrål Lule gjorde mål.." och det är tydligen VI som snott den från dem..

Senast redigerad av starvin_marwin den 2010-11-23 21:52:29, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Så fantastiskt egentligen, varje gång det känts som det är lite på gång att kanske lossna för laget så går man på nästa pump och är tillbaka på ruta 1. Det är tämligen enkelt att räkna de tillfällen vi tagit flera trepoängare i rad.
Nä, det är nog bara att inse att vi kommer få kriga något kopiöst för att knipa en slutspelsplats. Visst, jäkligt mycket kvar av serien men med det bedrövliga försvarsspel vi visar upp så måste vårt anfallspel klaffa till 100% för att vi skall klara en slutspelsplats...
Svammel svammel babbel babbel. Det enda jag vill få fram är egentligen: BEDRÖVELSE och BESVIKELSE.
EDIT: ...och DÖD ÅT TENGIL! Glömde det.
Nä, det är nog bara att inse att vi kommer få kriga något kopiöst för att knipa en slutspelsplats. Visst, jäkligt mycket kvar av serien men med det bedrövliga försvarsspel vi visar upp så måste vårt anfallspel klaffa till 100% för att vi skall klara en slutspelsplats...
Svammel svammel babbel babbel. Det enda jag vill få fram är egentligen: BEDRÖVELSE och BESVIKELSE.

EDIT: ...och DÖD ÅT TENGIL! Glömde det.
-
Ganska jobbigt att se ett luleå som kopierat vårt spel från förra året.
Är det någon som förstår varför vi rycker målisen med 3 minuter kvar? Tidigast 19:00 när man ligger under med en kasse
Är det någon som förstår varför vi rycker målisen med 3 minuter kvar? Tidigast 19:00 när man ligger under med en kasse
Jag tycker det är mer som att man studsar till lite nere på botten av hur man kan må som supporter och sen blir man liggande tills det är dags för nästa plattmatch och man studsar till lite igen. Det är med andra ord inte möjligt att sjunka längre ner för man är liksom på botten. Missar vi slutspelet kan det tänkas att åtminstone jag faller ytterligare en nivå neråt men annars.. Status Quo.DIF_Soldier skrev:Jag mår så jävla dåligt. Punkt slut.
Jag befinner mig i olika stadier av nedstämdhet över hur vissa företräder Djurgårdens IF på isen. Det är synd om oss fans men det är mycket mycket synd om våra spelare som har hjärtat i klubben och som tvingas spela tillsammans med legoknektar som inte kunde bry sig mindre. Att BomBom slog sönder sin schweindüra kompositklubba på vår tomma bur (sånär som på pucken som låg där då...) efter att han serverat skoterraggare X schmörpasset ser jag som försumbart. Han var inte ledsen över att det blev mål, han var sur för att hans pass blev fult.
Nu ser jag att vi får hanka oss fram och hoppas på några poäng här och där och vara nöjda om vi undviker nedflyttning och glada om vi slipper kvalplats.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Och till råga på allt så ligger facebook nere
"the botten is nådd"

- Daniel942
nej?Kentta skrev:Och till råga på allt så ligger facebook nere"the botten is nådd"
DIF!
Daniel942 skrev:nej?Kentta skrev:Och till råga på allt så ligger facebook nere"the botten is nådd"
Facebook skrev:Kontot ej tillgängligt
Ditt konto är inte tillgängligt för tillfället på grund av webbplatsunderhåll. Det bör vara tillgängligt igen inom några timmar. Vi beklagar eventuella problem som detta orsakar

Just det som känns så surt.. att vi måste vänja oss med detta när vi på pappret har så många namnkunniga spelare den här säsongen... Hur många här inne hade kunnat drömma om Mackan, Widing, Ekman, Ölvestad, Tjärna, Otto i forwardsuppställningen innan säsongen?Lee Harvey Oswald skrev:Ja, efter 22 spelade omgångar är det väl ganska uppenbartBOMBOM BOUCHARD skrev: Vi har tappat tre riktigt bra backar, Ragge, Timmy och Kyle och endast ersatt med en bra back, Staffan. Där har ni den största enskilda anledningen till att det ser ut som det gör.
Jag fortsätter att tjata om att detta lag kommer att landa 6-8 om vi inte värvar en till klassback. Bättre än så här är vi helt enkelt inte.
Sluta upp att jämför med förra säsongen, detta DIF är "Så Mycket Sämre"
Men det är fortfarande DIF vi pratar om, så vi kanske ska spara det lägsta påhoppen till gnaget.
Tror DIF har en liten chans att nå slutspel, vi lär få vänja & nöja oss med det denna säsong.
(ett tappert försök att inte bryta ihop helt)
Tjärna har vart riktigt bra vissa matcher och jag vill inte dömma ut Mackan än.. men alla andra underpresterar.
Jag tror största felet den här säsongen är att man köpt spelare som är bra på pappret utan att tänka på helheten, dvs vad som behövs i laget för sättet man vill spela.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller er till ämnet i tråden, facebook kan ni snacka om i OT delen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
För att ta fram något positivt i denna annars så mörka tråd. =P
Såg tyvärr inte hela matchen men Riddarn ser mer stabil och säker ut i sina ingripanden nu än tidigare. Hoppas det håller i sig!
Såg tyvärr inte hela matchen men Riddarn ser mer stabil och säker ut i sina ingripanden nu än tidigare. Hoppas det håller i sig!
Håller med, en liten onödig retur som ger 2-1 men annars så tycker jag han är stabilp79 skrev:För att ta fram något positivt i denna annars så mörka tråd. =P

Om vi hade haft Mark i mål hade det slutat i absolut mörker... Riddar'n hade en räddnings% på över 90. Han räddade en del svettiga situationer och såg till att hålla siffrorna nere.p79 skrev:För att ta fram något positivt i denna annars så mörka tråd. =P
Han är faktiskt inte så förbaskat dålig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Positiva delar var att Nisse såg bättre ut än på länge. Trots det sagt så har han en jävla väg att gå för att vara så bra som jag förväntar mig. Anade man en uns av kemi mellan Eriksson, Norman och Ekman? Tycker det ändå! Kan bli en riktigt vass tredjekedja. Riddarn såg okej ut, varken mer eller mindre. 2-1 målet får han ta på sig men det är knappast målvaktens fel när man torskar med 3-1 på bortais mot serieledarna.
Widing spelade sämre än på länge. Boumedienne förtjänar bänken ett par matcher framöver. Otto, Honken, Kronwall och Krüger är på tok för dåliga! Trots det så ser man att Staffan och Mackan är de enda spelarna med det där lilla extra i tekniken. Något som saknas i övrigt!
Oscar Eklund och Printz bästa backar idag... Resten kassa!
Widing spelade sämre än på länge. Boumedienne förtjänar bänken ett par matcher framöver. Otto, Honken, Kronwall och Krüger är på tok för dåliga! Trots det så ser man att Staffan och Mackan är de enda spelarna med det där lilla extra i tekniken. Något som saknas i övrigt!
Oscar Eklund och Printz bästa backar idag... Resten kassa!
100% DJURGÅRDSJ***L