Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010

Inlägg av warrant »

Doyle skrev:DIF måste hitta ett annat spelsystem. Det gamla är totalt sönderläst så vi blir ägda och tröttar ut oss och får aldrig hitta någon lugn o trygghet. Fan nån i båset måste ju se detta o fatta att vi inte kan fortsätta så här. Fan vad arg o irriterad jag är. Vi har inte gjort en godkänd match på 22 omgångar...grrrrrrr

Håller verkligen med..
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fy fan säger jag bara, att förlora mot en skadeskjuten norrlandshare känns som en bedrift. Tycker det verkar saknas alldeles för många vitala delar i vårt spel för att det skall kunna gå vägen, spelet i egen zon var framförallt i den 2:a perioden det bedrövligaste jag skådat på länge... framåt är det OK men ibland saknar jag lite mer inställning.

Men det håller inte att spela med Lassen, Deilert, Eklund, Holmqvist (när han är så praktusel som han var idag), Boumedienne.... skrämmande dålig defensiv vi har egentligen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Själv kan jag inte se varför inte Hardy byter skarvpassarna mot dumpar istället när det andra laget forcheckar hårt? Vi har skridskoskickliga forwards som kan ta tag i pucken och jobba den kvar där nere. Hardy behöver inte alltid göra det så jävla snyggt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Doyle skrev:DIF måste hitta ett annat spelsystem. Det gamla är totalt sönderläst så vi blir ägda och tröttar ut oss och får aldrig hitta någon lugn o trygghet. Fan nån i båset måste ju se detta o fatta att vi inte kan fortsätta så här. Fan vad arg o irriterad jag är. Vi har inte gjort en godkänd match på 22 omgångar...grrrrrrr
Är inne på samma linje. Vi kommer ingenvart. Anfallen sker ute i hörnen och blir plockpotatis för deras backar. De korta anfallen avslutas ofta med kontringar.

Långa uppspel till stillastående spelare som dumpar ned i ingemansland.

Mitt förslag. Ta hem forwardarna några meter och anfall i samlad trupp istället. Nu har det gått så långt av säsongen att en förändring måste till. Ifjol hade vi dessutom spelskickligare backar som klarade av de långa passen. Nu kommer passen i ryggen och i bästa fall får vi till en meningslös skarvning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

För övrigt, är det bara jag som vill rikta om Nordkoreas kärnvapen mot coop arena när lule gör mål och den där patetiska lilla inavlade folksamlingen de kallar luleåfans sjunger en skändad version av "klockan slår"? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men klart illamående gör det mig.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

starvin_marwin skrev:För övrigt, är det bara jag som vill rikta om Nordkoreas kärnvapen mot coop arena när lule gör mål och den där patetiska lilla inavlade folksamlingen de kallar luleåfans sjunger en skändad version av "klockan slår"? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men klart illamående gör det mig.
Är de bönder så är de bönder.... dvs måste sno sånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

starvin_marwin skrev:För övrigt, är det bara jag som vill rikta om Nordkoreas kärnvapen mot coop arena när lule gör mål och den där patetiska lilla inavlade folksamlingen de kallar luleåfans sjunger en skändad version av "klockan slår"? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men klart illamående gör det mig.
Deras fans är mer patetiska än Brynäs. Löjligt dåligt tryck och så sjunger dom med hjälp av högtalarna.
Mash

Inlägg av Mash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Daniel942 skrev:Läktarstämning i Luleå!
Mmm, grym läktarkultur där uppe. Lika tyst som under en div1 match.
Hellre tyst än att höra en trumma i 60minuter i Örnsköldsvik.

Visst kan man säga att Luleå borta är säsongens svåraste bortamatch men man kan väl ändå visa positiv inställning och kämpa för skölden i 60minuter! Skänka bort pucken som Josef gör är ett exempel på det. Ingen positiv inställning alls, bara lajja runt på isen. Förändring, och det är nu Hardy!
Senast redigerad av Mash den 2010-11-23 21:37:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Som tur är hörde jag aldrig deras klack. Förutom vid målen och när vi tacklade någon av deras spelare då de skrek som några stuckna grisar
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Men de är som lag ett klart steg före oss just nu.

Sedan är vi inte lika bra som ifjol.

Vi har tappat tre riktigt bra backar, Ragge, Timmy och Kyle och endast ersatt med en bra back, Staffan. Där har ni den största enskilda anledningen till att det ser ut som det gör.

Jag fortsätter att tjata om att detta lag kommer att landa 6-8 om vi inte värvar en till klassback. Bättre än så här är vi helt enkelt inte.
Ja, efter 22 spelade omgångar är det väl ganska uppenbart
Sluta upp att jämför med förra säsongen, detta DIF är "Så Mycket Sämre"
Men det är fortfarande DIF vi pratar om, så vi kanske ska spara det lägsta påhoppen till gnaget.

Tror DIF har en liten chans att nå slutspel, vi lär få vänja & nöja oss med det denna säsong.
(ett tappert försök att inte bryta ihop helt)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-11-23 21:41:32, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
starvin_marwin

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Som tur är hörde jag aldrig deras klack. Förutom vid målen och när vi tacklade någon av deras spelare då de skrek som några stuckna grisar
De kör den vid varje mål, alla hemmamatcher (alltså inte bara som ett hån mot oss, utan de har tagit till sig den som sin egen).. Jeje det är som det är..

Brodin får en guldstjärna i min bok för övrigt, tycker han börja bli Mr. Järnkamin.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Får jag höra nån ur DIF:s tränartrojka knysta ett ord om att man är nöjd med spelet men förlorar på några oturliga spelvändningar kommer jag åka de 90 milen till Luleå i snöstormen och låta de tre sova i en uppgrävd bivak i natt.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Men de är som lag ett klart steg före oss just nu.

Sedan är vi inte lika bra som ifjol.

Vi har tappat tre riktigt bra backar, Ragge, Timmy och Kyle och endast ersatt med en bra back, Staffan. Där har ni den största enskilda anledningen till att det ser ut som det gör.

Jag fortsätter att tjata om att detta lag kommer att landa 6-8 om vi inte värvar en till klassback. Bättre än så här är vi helt enkelt inte.
Ja, efter 22 spelade omgångar är det väl ganska uppenbart
Sluta upp att jämför med förra säsongen, detta DIF är "Så Mycket Sämre"
Men det är fortfarande DIF vi pratar om, så spara det lägsta påhoppen till gnaget.

Tror DIF har en liten chans att nå slutspel, vi lär få vänja & nöja oss med det denna säsong.
(ett tappert försök att inte bryta ihop helt)
Hoppet är det sista som överger människan :P Skämt å sido, jag tycker ändå offensiven börjar, väldigt sakta men säkert, hitta spelkombinationer, ett par tre matcher till så tror jag vi ökar effektiviteten. Riddarn är ett osäkert kort men spelar han som idag är han absolut i top 5 skiktet bland målvakterna. Måste få igång rörligheten bland backarna bara så ska vi nog fan kunna nå en slutspelsplats.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

starvin_marwin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
De kör den vid varje mål, alla hemmamatcher (alltså inte bara som ett hån mot oss, utan de har tagit till sig den som sin egen).. Jeje det är som det är..
Brodin får en guldstjärna i min bok för övrigt, tycker han börja bli Mr. Järnkamin.
Fyfan, stryk ska de ha.

(bäst att lägga till att jag inte är någon bråkstake :wink: )
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså, vi kan hämna dead fucking last i serien bara vi gör det med lungorna utanpå tröjorna och brutna näsben! Näe, inte sist, och helst inte på kvalplats heller men ni fattar...

BomBom stod för kvällens tebjudning med sitt chimpans-pass till 3-1-målet. Så jävla passande.

Har biljett till hemmamatchen mot skoterraggarna. Det kan bli en plåga.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar