Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Varför blev Boumedienne back? Varför blev han inte bara forward direkt? Det är ju där framme han hör hemma.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hur är det möjligt att bara skjuta 11 skott på två perioder?
Varför blev Riddervall målvakt? Varför blev han inte bara stekare direkt? Det är ju på Whiteroom han hör hemma?Edin skrev:Varför blev Boumedienne back? Varför blev han inte bara forward direkt? Det är ju där framme han hör hemma.
Rikkard:
"Den dag Widing gör mål blir det Hattrick. Sitter och väntar på ketchupeffekten..."
Då får du vänta, vänta och åter vänta...
"Den dag Widing gör mål blir det Hattrick. Sitter och väntar på ketchupeffekten..."
Då får du vänta, vänta och åter vänta...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi möter ett klart bättre lag.YNWA skrev:Hur är det möjligt att bara skjuta 11 skott på två perioder?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att vi inte har fått med oss en enda jävla utvisning säger ju en del...
För övrigt smärtar det något oerhört att vi har Ridderwall/Owuya samtidigt som förortstattarna har Fasth/Toskala.
För övrigt smärtar det något oerhört att vi har Ridderwall/Owuya samtidigt som förortstattarna har Fasth/Toskala.
Okej, nu ska jag göra en lista över det som är helt jävla fel i vårt lag:
1. Våra backar är lata och orkar inte åka skridskor. Alternativt helt tröga i huvudet.
2. Våra forwards vågar inte hålla i pucken utan ska passa hela tiden, slänger iväg chanspassningar som inte går någonstans.
3. Vi skjuter alldeles för lite, och när vi väl skjuter så går skotten 13 meter utanför.
4. Vi har en jäkla massa otur, mycket studsar äckelLuleeeeååås väg idag, som vanligt.
Så?
1. Våra backar är lata och orkar inte åka skridskor. Alternativt helt tröga i huvudet.
2. Våra forwards vågar inte hålla i pucken utan ska passa hela tiden, slänger iväg chanspassningar som inte går någonstans.
3. Vi skjuter alldeles för lite, och när vi väl skjuter så går skotten 13 meter utanför.
4. Vi har en jäkla massa otur, mycket studsar äckelLuleeeeååås väg idag, som vanligt.
Så?
Offensivt har vi lyckats med 11 skott på två perioder. Fan så uselt.
Defensivt blir försvaret frekvent så uppsnurrat att de inte ens kan stå upp på skridskorna.
Jag förstår inte hur det kan vara så dåligt. Ingen verkar bry sig.
Defensivt blir försvaret frekvent så uppsnurrat att de inte ens kan stå upp på skridskorna.
Jag förstår inte hur det kan vara så dåligt. Ingen verkar bry sig.
Detta var den sämsta perioden jag sett Djurgården göra på flera år. Vidrigt, äckligt, patetiskt att se dom åka runt två-tre steg efter varje Luleå-spelare. Ottoson ska hämta en puck bakom mål som en Luleå spelare dumpat ner, de kommer en spelare 5-6 meter bakom men han glider fram till pucken och förlorar den och Luleå får en målchans. Abandon all hope....
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
När man ser Honken stå framför mål och gunga som en bredseglare och Boumedienne suck komentar överflödig........................
Nu är det nära att man stänger av, för ni kan ge er fan på att Honken och Boumedienne kommer få massor av speltid
Nu är det nära att man stänger av, för ni kan ge er fan på att Honken och Boumedienne kommer få massor av speltid

DIF skulle behöva minst en back till som är duktig med pucken i egen zon. Om Boumedienne ersatte Klubertanz, Kronwall ersatte Ragge så har Lassen absolut inte ersatt Timmy P. Vår sportchefs satsning på "backlöften" från Allsvenskan har åteigen inte fallit väl ut.Magnutz skrev:Vi är bra men inte så bra som många skulle vilja. Det saknas delar i spelet. Jag får en känsla av att det är "mittdelen" som är tom. Centrarnas plats. Håller nån med?
Ser iofs inte matchen. Men när man ser statsen att vi har avlossat 11 skott på mål på två perioder. Så blir man verkligen mörkrädd hur jävla uselt vårt anfalls spel är för att inte säga uddlöst...
There is no I in TEAM!!!!
Vem ska dom spela istället? Kronwall spelar ju redan halva matchen. Om Järlan kunde rycka ut huvuet ur arslet och inse att man är en back kort så kanske det inte skulle se fullt så jävla uselt ut i egen zon.janne08 skrev:När man ser Honken stå framför mål och gunga som en bredseglare och Boumedienne suck komentar överflödig........................
Det där gjorde min dag!Fricke skrev:Varför blev Riddervall målvakt? Varför blev han inte bara stekare direkt? Det är ju på Whiteroom han hör hemma?Edin skrev:Varför blev Boumedienne back? Varför blev han inte bara forward direkt? Det är ju där framme han hör hemma.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker Kronwall är den backen som spelat mest under sin förmåga idag. Framför allt i egen zon.
Expert.