Tappara – Djurgårdens IF, 8/8 2006
-
fd skuggan:
Om någon här är pinsam så är det du och ingen annan.
Vi som är konstruktivt kritiska vågar ställa lite krav och ifrågasätta.
Du verkar inte inse att vi saknar spelskicklighet i laget och framförallt målskyttar...
Profiler som Hedström, Kristoffersson, Oduya, Pettersson, Nord, Lintner och Wikegård som alla tillhörde LAGET/lagledningen bara för några år sedan är alla borta och istället ser vi Lindman, Ask och Löfberg....
Profillösa DIF!
Du verkar inte inse att vi saknar spelskicklighet i laget och framförallt målskyttar...
Profiler som Hedström, Kristoffersson, Oduya, Pettersson, Nord, Lintner och Wikegård som alla tillhörde LAGET/lagledningen bara för några år sedan är alla borta och istället ser vi Lindman, Ask och Löfberg....
Profillösa DIF!
De tränade laget förra säsongen, gillade inte vad jag såg av säcken då heller.fd skuggan skrev:vad ska man annars kalla idioter som ifrågasätter Säcken och Challes kompetens redan innan säsongen är igång?)
Vad hade du väntat dig?
Perfekta pp's och helt tät defensiv?
För att lyckas måste man misslyckas först. Dra slutsatser, pröva olika formationer, låta killarna spela ihop sig.
Jag blir så förbannad på allt gnäll i forumet efter en sån här "match"!
D. Andersson hade ingen lyckad start, men efter 15 minuter spelade vi
1-2 med Lassilla i målet.
Ja jag förstår att Säcken ser tendenser och linjer i spelet som lovar gott inför fortsättningen. Det är inget pinsamt alls...
STÖD KILLARNA NU!
Ger er nu!
För att lyckas måste man först misslyckas? Ha ha. Låter som något din mamma sa till dig för att du inte ska ge upp hoppet. Skitsnack.
Du tror inte att de slog av på takten lite efter att ha dödat matchen efter 15 minuter?
Förstår inte vad DIF ska i en sånhär turnering och göra. Att bli spöad ett par gånger hjälper kanppast killarnas självförtroende och de som man vill locka till globen i vinter kommer titta på resultatet och sucka och säga något i stil med "jaha, det blir ännu en säsong i botten" sen kommer de inte att gå.
Det är så härligt att läsa allt som skrivs efter den första träningsmatchen! Vissa anser att DIF kan lägga ner och har ingen förståelse alls för att Säcken kan se intenssioner som är bättre än förra året.
1. Inget backpar spelade tillsammans förra året, det tar mer än en vecka att lära känna varandra!
2. Daniel Larsson fick en tuff debut.
3. Fyra av sex baklängesmål kommer i BP, även här tar det tid att träna in. DIF har redan tränat PP och BP, men långt från vad som krävs.
Profillöst?
Linkan, Thomas Johansson, Dragan Umicevic, Fimpen, Ölvestad, Falk och Challe.
Hur kan jag ha Fimpen med som profil? Ja herr Kloth har med Krisse!
Vad är det som säger att Ask och Löfberg är profillösa när säsongen slutar?
1. Inget backpar spelade tillsammans förra året, det tar mer än en vecka att lära känna varandra!
2. Daniel Larsson fick en tuff debut.
3. Fyra av sex baklängesmål kommer i BP, även här tar det tid att träna in. DIF har redan tränat PP och BP, men långt från vad som krävs.
Profillöst?
Hur kan jag ha Fimpen med som profil? Ja herr Kloth har med Krisse!
Vad är det som säger att Ask och Löfberg är profillösa när säsongen slutar?
DIF! ALLTID - OAVSETT!
-
Erik Kloth skrev:fd skuggan:
Profillösa DIF!
Var är den konstruktiva kritiken?
"Fan, vi saknar målskyttar"
"Pinsamt, ju"
"Jävla skit-defensiv"
Vilka "krav" ställer du?
"Vinn för i h-vete!"
"Vi måste värva nån bra spelare"
Sen dina profiler också.....
Hedström en DIF-profil?
Excuse me, men han var lika mycket DIF-profil som vilken lego-knekt som helst.
Fantastiskt bra och nyttig spelare som jag gärna skulle se i DIF, men DIF-profil....nä, det förtjänar man på ett helt annat sätt.
Wikegård var verkligen en DIF-profil, men inte var det nån god stämning i laget inte. (Tacka honom bl a för att Oduya försvann...)
Fråga spelarna från den säsongen om dom "kände sig som en del av LAGET..."
Hur man dessutom lyckades bänka Marre som var ur form, och ÄNDÅ gjorde mål/assist i typ varje match, är ännu för mig en gåta....
Krisse var ju en profil iallafall. Kommer sakna hans gipsarmar och onödiga utvisningar i offensiv zon.
-
Ok, Jojje!Jojje skrev:De enda profilerna där är Linkan och Challe, men challe spelar ju inte längre som vi alla vet. Alltså, profillöst och trist.Don_T skrev:Profillöst?
Ses nån annan säsong!
Skrämmande att se hur många som hyllar ungdomssatsningen, och sen inte har nåt tålamod för att låta någon BLI en profil...
-
Håller helt med Jojje.
VARFÖR ställer vi upp i denna turnering för? Vi kommer garanterat torska i princip samtliga matcher vilket inte direkt ger ett bättre självförtroende.
De supportrar som ser resultaten springer inte direkt o köper biljetter till serien...
Fd skuggan:
Du är bedrövlig i ditt sätt att se objektivt på laget. Vem i Karlstad, Göteborg, Jönköping eller Linköping tror skräms upp när de ser Falk, Dragan och Thomas Johansson?
Vi har ju faktiskt inte någon spelare som kommer vara i närheten av en VM-biljett längre fram emot våren.
Aldrig upplevt en DIF-upplaga vara såhär profillös, det gör mig illamående.
VARFÖR ställer vi upp i denna turnering för? Vi kommer garanterat torska i princip samtliga matcher vilket inte direkt ger ett bättre självförtroende.
De supportrar som ser resultaten springer inte direkt o köper biljetter till serien...
Fd skuggan:
Du är bedrövlig i ditt sätt att se objektivt på laget. Vem i Karlstad, Göteborg, Jönköping eller Linköping tror skräms upp när de ser Falk, Dragan och Thomas Johansson?
Vi har ju faktiskt inte någon spelare som kommer vara i närheten av en VM-biljett längre fram emot våren.
Aldrig upplevt en DIF-upplaga vara såhär profillös, det gör mig illamående.
Tycker nog inte man skall dra alltför stora slutsatser efter en match, men Säckens uttalande till DN var inte direkt lyckat. Torskar man med 6-1 bör man nog inte gå ut och säga saker i stil med att man har en bättre defensiv / offensiv jämfört med förra säsongen. Läcker man in 6 baljor och gör ett framåt bör ens enda kommentar vara att det finns mycket att jobba på samtidigt som det finns gott om tid att förbättra bristerna på.
Däremot undrar jag om offensiven verkligen är bättre i år jämfört med förra säsongen, men det kan bara framtiden utvisa.
Håller för övrigt med Jojje om att det kanske inte är så lyckat att spela en turnering om man fortsätter att torska med stora siffror. Detta kan möjligen vara bra för självförtroendet...
Däremot undrar jag om offensiven verkligen är bättre i år jämfört med förra säsongen, men det kan bara framtiden utvisa.
Håller för övrigt med Jojje om att det kanske inte är så lyckat att spela en turnering om man fortsätter att torska med stora siffror. Detta kan möjligen vara bra för självförtroendet...
-
Pratade förövrigt med Mathias Tjärnqvists agent för en vecka sedan och enligt honom är DIF inte ens ett alternativ om han kommer tillbaka till Europa och Elitserien. DIF lockar alltså inte ens gamla hjältar till klubben.
Jag tycker allt inom DIF hockey sköts mycket bakvänt faktiskt.
Ekonomin är kass.
Truppen är profillös.
Globen är kass i hockeysynpunkt då man snittar 7.000.
Juniorsatsningen ska man dock inom DIF ha cred för men den kommer ju för att man tvingats till att satsa på juniorerna.
Jag tycker allt inom DIF hockey sköts mycket bakvänt faktiskt.
Ekonomin är kass.
Truppen är profillös.
Globen är kass i hockeysynpunkt då man snittar 7.000.
Juniorsatsningen ska man dock inom DIF ha cred för men den kommer ju för att man tvingats till att satsa på juniorerna.
Perioduppdateringar om inte den gode Jerker hinner med rapporteringar.
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P236_01.html
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P236_01.html
DIF! ALLTID - OAVSETT!