Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
TV
Canal + Extra 1 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
INBÖRDES MÖTEN 10/11
30/9 Djurgårdens IF - Luleå HF 2-3.
1 - 3 42:06 Andreas Holmqvist (Mario Kempe, Tim Eriksson)
2 - 3 47:17 Josef Boumedienne (Stefan Ridderwall)
Canal + Extra 1 19.00
C Sports
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
INBÖRDES MÖTEN 10/11
30/9 Djurgårdens IF - Luleå HF 2-3.
1 - 3 42:06 Andreas Holmqvist (Mario Kempe, Tim Eriksson)
2 - 3 47:17 Josef Boumedienne (Stefan Ridderwall)
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Svår match på pappret, men...
I have a great feeling!
Jag känner mig stensäker på tre poäng på tisdag. Vet inte varför, men både hjärnan och magkänslan säger så.
Det vore för övrigt trevligt att hjälpa Luleå på vägen till deras rätta plats i elitserien.
I have a great feeling!
Jag känner mig stensäker på tre poäng på tisdag. Vet inte varför, men både hjärnan och magkänslan säger så.
Det vore för övrigt trevligt att hjälpa Luleå på vägen till deras rätta plats i elitserien.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Luleå har ju en hel del spelare skadade vilket kan gynna oss om vi kommer upp till normal nivå.
Vi möter Luleå med tre raka förluster. Det blir svårt men om alla kämpar för skölden och vi har hela laget med så tror jag inte det är omöjligt.
Vinner vi här så börjar Luleå falla rejält i tabellen, det är jag säker på.
Säger 1-2.
Säger 1-2.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Luleå har väl inte 3 raka förluster; en OT-loss och en loss på vanlig tid får jag det till. Tror dock att självförtroendet uppe i de norrländska urskogarna kan vara lite i gungning, kan vi utnyttja det genom att tidigt klämma dit en puck så kan den här matchen faktiskt gå vår väg.Mash skrev:Vi möter Luleå med tre raka förluster. Det blir svårt men om alla kämpar för skölden och vi har hela laget med så tror jag inte det är omöjligt.
Säger 1-2.
EDIT: Men för att vi ens skall ha en chans kräver det naturligtvis precis samma inställning som i gårdagens match. Alla måste kriga till 110%.
My bad, hörde det av en polare men han verkade inte veta vad han pratade om.. Som du säger så är självförtroendet inte på topp uppe i norr men de är nog taggade på 3 pinnar så det blir en match där alla måste kämpa i 60minuter. Känner på mig att det blir något alldeles extra denna match-daniel- skrev:Mash skrev:Vi möter Luleå med tre raka förluster. Det blir svårt men om alla kämpar för skölden och vi har hela laget med så tror jag inte det är omöjligt.
Säger 1-2.
Luleå har väl inte 3 raka förluster; en OT-loss och en loss på vanlig tid får jag det till. Tror dock att självförtroendet uppe i de norrländska urskogarna kan vara lite i gungning, kan vi utnyttja det genom att tidigt klämma dit en puck så kan den här matchen faktiskt gå vår väg.
EDIT: Men för att vi ens skall ha en chans kräver det naturligtvis precis samma inställning som i gårdagens match. Alla måste kriga till 110%.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Årets tuffaste bortamath så här långt. Ett heltaggat Luleå kommer att mala ned våra backar.
I denna match är varje poäng en bragd.
I denna match är varje poäng en bragd.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Blir väl inte lättare av att Luleå har hackat lite i sitt spel dom senaste matcherna. Blah.
Här blir det vinst med 3-5
1-0 = En skoterraggare
1-1= BomBom
1-2= Ölvestad
1-3= Widing (jo, faktiskt, han gör mål...)
2-3= En annan skoterraggare
3-3 = Samma skoterraggare som gjorde 1-0
3-4 = Nilson
3-5 = Kempe (tom kasse)

1-0 = En skoterraggare
1-1= BomBom
1-2= Ölvestad
3-3 = Samma skoterraggare som gjorde 1-0

3-4 = Nilson
3-5 = Kempe (tom kasse)
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Jävlar vilken match det där skulle bli, skulle fan ge mig hjärtattackBerra skrev:Här blir det vinst med 3-5![]()
1-0 = En skoterraggare
1-1= BomBom
1-2= Ölvestad
3-3 = Samma skoterraggare som gjorde 1-0![]()
3-4 = Nilson
3-5 = Kempe (tom kasse)

Dock så tror jag 3-5 är för stora siffror, räkna med mycket ''fint'' spel. Säkra passar, börja om i egen zon om det ''låser sig'', inga onödiga utvisningar osv. Detta är en ''måste'' match för båda lagen, Luleå längtar efter 3poäng och vi vill ha 3poäng för att undvika hamna under strecket och såklart att hänga efter gnagarna.
Jag tror också på en 3-poängare här. Mycket tack vare vinsten mot MoDo och att Mackan kört småbarnsbacillerna ur kroppen och kan gå för fullt från första nedsläpp.
Tippat resultat? Jag tror på 2-4 alternativ 2-5
Varför? Widing måste börja göra mål och börjar med att punktera skoterraggarna från Luleå, 2 kassar. Sen gör mackan ett par + ett snyggt backmål från Kronwall.
Vad talar emot vinst? Boumediennes inställning, O Eklunds finess i egen zon och felriktad energi från Printz. Fast det är ju så att dessa (förutom Boumedienne) skärpt till sig en smula på sistone.
Mot Nordpolen och 3 nya härliga poäng!
Tippat resultat? Jag tror på 2-4 alternativ 2-5
Varför? Widing måste börja göra mål och börjar med att punktera skoterraggarna från Luleå, 2 kassar. Sen gör mackan ett par + ett snyggt backmål från Kronwall.
Vad talar emot vinst? Boumediennes inställning, O Eklunds finess i egen zon och felriktad energi från Printz. Fast det är ju så att dessa (förutom Boumedienne) skärpt till sig en smula på sistone.
Mot Nordpolen och 3 nya härliga poäng!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag har en idé. Ifall ingen tippar att Widing kommer göra mål inför en match kanske det lossnar för honom? Vanligen är det åtminstone tre personer som gör det, och ja ni vet ju alla hur det har gått hittills 
Förhandstips 2-3
Nilson x 3

Förhandstips 2-3
Nilson x 3
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
3-2 till Luleå.
Kronwall
Ekman
Kronwall
Ekman
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag brukar vara optimist, men jag ser verkligen inte hur det här ska kunna gå vägen.
4-2, Jimmie och Boumedienne nätar.
4-2, Jimmie och Boumedienne nätar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.