Tyvärr är det ju bara Kronwall av ovanstående som kan betecknas het. Otto och Tjärna har varit bra men har ännu varit alldeles för mycket upp och ned. Tjärna och Otto är ljumna i min bok, trots det framstående i laget. Skrämmande.Crashmash skrev:Tänk om Widing, Ekman och Ölvestad kommer igång.
eller
Tänk om Otto, Tjärna och Kronwall blir iskalla.
Säsongen 2010/2011
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2010/2011
Säg den glädje som varar
Har jag missat något? Kommentatorn säger i början av klippet att djurgården inför matchen har "fått tillbaka nyckelspelaren och lagkapten Marcus Nilson"
http://dif.hockeyligan.se/main.aspx?con ... 2613838849
Är det officiellt att Mackan är kapten eller...

Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Var väl istället för Falken?
Deilert har utvecklats tycker jag. Borde iaf få mer speltid än Lassen i dagsläget. Gåtan Lassen. Så bra i sin första match, vad fan hände sen?
Deilert har utvecklats tycker jag. Borde iaf få mer speltid än Lassen i dagsläget. Gåtan Lassen. Så bra i sin första match, vad fan hände sen?
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, Lassen gjorde verkligen en lovande debut. Sedan har han inte spelat bra. Vi lyckas aldrig värva bra från allsvenskan. Att vi missade Elias Fälth var tråkigt. Men med Järlan som sportchef är man inte förvånad.android skrev:Var väl istället för Falken?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Även en blind höna....typ.android skrev:Var väl istället för Falken?
Deilert har utvecklats tycker jag. Borde iaf få mer speltid än Lassen i dagsläget.
Gåtan Lassen. Så bra i sin första match, vad fan hände sen?
Hade Lassen fått ännu mer speltid hade han säkert gjort en & annan till helt okay match.
Men han förstör helt klart mer än han tillför.
En stundtals hyfsad offensiv, men totalt inkompetent i markeringsspelet i egen zon
Om jag inte mins fel var väl hans ES-debut mot ett då förtillfället lite segermätt Tik..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Resultaten hittills ser ändå bättre ut än vad känslan är. Vi ligger t ex bara 2 poäng efter oss själva vid samma tidpunkt förra säsongen.
Ser man på placering/månad så lider vi fortfarande av den dåliga starten i september. Tar man bort september för alla lag så skulle vi ligga fyra. Så fortsätter det på samma sätt så kommer vi klättra.
Rätt så imponerande ändå av ett lag som har så jäkla mycket sparkapital kvar att ta ut.
Ser man på placering/månad så lider vi fortfarande av den dåliga starten i september. Tar man bort september för alla lag så skulle vi ligga fyra. Så fortsätter det på samma sätt så kommer vi klättra.
Rätt så imponerande ändå av ett lag som har så jäkla mycket sparkapital kvar att ta ut.
i
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det som är mest fascinerande (eller snarare oroväckande) är att vi totalt sett på 21 omgångar inte gjort en helt 100%-ig match. Känns inte som vi vunnit en enda tillställning enkelt, förra säsongen så damp det ner en hel del "enkla" vinster pga att vi helt enkelt pulveriserade motståndarna vid de tillfällen då vårt spel stämde fullt ut. Finner det tämligen märkligt att vi inte en enda match (som jag minns nu på rak arm i varje fall) fått spelet att stämma fullt ut...
När det gäller Lassen så är han rent ut sagt usel hittils. Märkligt då han gjorde bra i från sig i VM förut. Bara att hoppas han växer in i ES-kostymen omgående, annars kan det bli tufft för honom att ta en plats. Nästan så jag hellre ser Deilert i nuläget - en spelare som jag faktiskt tror kan bli relativt stabil om han får mycket speltid!
När det gäller Lassen så är han rent ut sagt usel hittils. Märkligt då han gjorde bra i från sig i VM förut. Bara att hoppas han växer in i ES-kostymen omgående, annars kan det bli tufft för honom att ta en plats. Nästan så jag hellre ser Deilert i nuläget - en spelare som jag faktiskt tror kan bli relativt stabil om han får mycket speltid!
- DIF_Soldier
Jag håller med. Det blir lätt så att man får en skev verklighetsbild av förra säsongen när den avslutades med en SM-final - att vi spelade stabilt under hela säsongen när det egentligen blev riktigt bra först efter jul. Jag minns att det var flera rejäla dippar i matcherna, och att vi fick med oss en del tursamma poäng i starten - inte minst en 2-1-seger hemma mot lhc i femte eller sjätte omgången när Printz gjorde mål med typ tre minuter kvar.isolerad skrev:Resultaten hittills ser ändå bättre ut än vad känslan är. Vi ligger t ex bara 2 poäng efter oss själva vid samma tidpunkt förra säsongen.
Jag minns även när Cehlin gjorde det enda målet i en bortamatch mot Luleå i 51:a omgången när pucken rullade in över axeln på målvakten. Det var på grund av det målet som jag anser att vi till slut knep andraplatsen i tabellen.
Egentligen har det mycket med tillfälligheter att göra, och som sagt så tar vi faktiskt poäng. 4 vinster, 2 förluster och en övertidsvinst på de sju senaste är faktiskt ett bra facit. Precis som isolerad säger så är det imponerande med tanke på hur mycket det finns att ta ut, och jag vidhåller att vi är ett topplag om alla bitar vill falla på plats. För tre säsonger sedan hade vi legat brutalsist sett till spelarmaterial och kämparinsats, rätt så typiskt ett topplag med halvtaskig form faktiskt.
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
Vad har hant med Cehlin egentligen? Jag tycker han startade sasongen bra och man tankte att "Wow, en uppgraderad Cehlin!", men den senaste tiden tycker jag inte han har lyckats med nagonting. Han kommer med bra fart och fin teknik in i zonen men det slutar alltid i sarghornen. Haller ni med eller ar jag blind? 
Brodin startade ocksa bra men blev sen skadad och har inte varit speciellt bra darefter. De kanske har en kort svacka bara, sa ar det val med juniorer. Hoppas de kommer igang battre snart!

Brodin startade ocksa bra men blev sen skadad och har inte varit speciellt bra darefter. De kanske har en kort svacka bara, sa ar det val med juniorer. Hoppas de kommer igang battre snart!
- -daniel-
Håller delvis med dig, Cehlin har en grym teknik & fart när han är i form, och han har definitivt blivit starkare än förra säsongen. Men framåt har han inte lyckats speciellt väl på senaste tiden, just att han fastnar i sarghörnen har jag också noterat. Kanske också har att göra med vilka han får spela tillsammans med. Tror faktiskt att Cehlin skulle passa rätt bra tillsammans med Krüger & Tjärnqvist. Brodin tycker jag har varit tämligen jämn dock; man vet vad man får när han är på isen.SkönaDjurgårn skrev:Vad har hant med Cehlin egentligen? Jag tycker han startade sasongen bra och man tankte att "Wow, en uppgraderad Cehlin!", men den senaste tiden tycker jag inte han har lyckats med nagonting. Han kommer med bra fart och fin teknik in i zonen men det slutar alltid i sarghornen. Haller ni med eller ar jag blind?
- SirDIFalot
Framför allt hör det väl ihop med att Cehlin fick spela PP i inledningen på säsongen, men nu när Krüger är tillbaka blir det inget mer sånt. Vilket i och för sig är rätt.-daniel- skrev:Håller delvis med dig, Cehlin har en grym teknik & fart när han är i form, och han har definitivt blivit starkare än förra säsongen. Men framåt har han inte lyckats speciellt väl på senaste tiden, just att han fastnar i sarghörnen har jag också noterat. Kanske också har att göra med vilka han får spela tillsammans med. Tror faktiskt att Cehlin skulle passa rätt bra tillsammans med Krüger & Tjärnqvist. Brodin tycker jag har varit tämligen jämn dock; man vet vad man får när han är på isen.SkönaDjurgårn skrev:Vad har hant med Cehlin egentligen? Jag tycker han startade sasongen bra och man tankte att "Wow, en uppgraderad Cehlin!", men den senaste tiden tycker jag inte han har lyckats med nagonting. Han kommer med bra fart och fin teknik in i zonen men det slutar alltid i sarghornen. Haller ni med eller ar jag blind?
Expert.
- SirDIFalot
Jag och aktiv sittplats-huliganen Daniel942 satt och pratade DIF hockey på MSN. Satan i gatan vilka jävla PP-formationer vi skulle ha ifall HV skulle kicka Linkan och han på något stört sätt hamnade hos oss.
Jimmie-Otto-Nilson
Honken-Kronwall
Ekman-Krüger-Linkan
Widing-Boumedienne.
Jävlar asså... Tycker för övrigt att det är dags att klämma upp Widing på blå i PP igen och köra på ovanstående backpar.
Jimmie-Otto-Nilson
Honken-Kronwall
Ekman-Krüger-Linkan
Widing-Boumedienne.
Jävlar asså... Tycker för övrigt att det är dags att klämma upp Widing på blå i PP igen och köra på ovanstående backpar.
Expert.
Det är minst sagt märkligt att du inte har med vår bästa PP-spelare i varken första eller andra PP-formationen.SirDIFalot skrev:Jag och aktiv sittplats-huliganen Daniel942 satt och pratade DIF hockey på MSN. Satan i gatan vilka jävla PP-formationer vi skulle ha ifall HV skulle kicka Linkan och han på något stört sätt hamnade hos oss.
Jimmie-Otto-Nilson
Honken-Kronwall
Ekman-Krüger-Linkan
Widing-Boumedienne.
- SirDIFalot
Hehe glömde bort honom. Han får gå istället för Linkan dåSalas skrev:Det är minst sagt märkligt att du inte har med vår bästa PP-spelare i varken första eller andra PP-formationen.SirDIFalot skrev:Jag och aktiv sittplats-huliganen Daniel942 satt och pratade DIF hockey på MSN. Satan i gatan vilka jävla PP-formationer vi skulle ha ifall HV skulle kicka Linkan och han på något stört sätt hamnade hos oss.
Jimmie-Otto-Nilson
Honken-Kronwall
Ekman-Krüger-Linkan
Widing-Boumedienne.

Expert.
Berra skrev:Har jag missat något? Kommentatorn säger i början av klippet att djurgården inför matchen har "fått tillbaka nyckelspelaren och lagkapten Marcus Nilson"
Nicke Falk är kapten, Krüger assisterande, och Mackan Nilson ny assisterande.
Om du frågar mig. ;D