Hmm, har nyss varit på plats och sett matchen. Satt nog ganska tyst med DIF-skjortan på, inte mycket att hojta om efter den katastrofala inledningen. Larsson släppte nog ganska enkelt in målen, även om Tappara tilläts komma i bra lägen. Lassila byttes väl in då ca 16 min var spelade och var efter han kom in klart Djurgårdens bästa spelare. Det blev 1-2 sedan Lassila kom in och det var nog mycket hans förtjänst. Det märktes tydligt att Tappara varit längre på is, det var lite som när ett juniorlag spelar mot ett seniorlag, efter i det mesta och förlorade närkamper för det mesta.
I ett blekt DIF kan man väl säga att Ölvestad och Eklund var de som man såg visa någon riktig vilja. Bästa kedjeformation (eller kanske man borde säga minst dåliga) var enligt min mening Eklund-Ask-Danielson. Största besvikelsen Umicevic som såg mycket loj ut och inget verkade lyckas de få gånger man såg till honom. Matchen sågs av 1.136 betalande vilket ju är ganska hyffsat på neutral is.
Får väl trösta sej med att det kan bara bli bättre och det lär det säkert bli med mera istid.
Har har skön humor Säcken, samma som förra säsongen.....
Efter 1-6
– Vi har en helt annan stabilitet i laget i år. Nu kan vi verkligen göra saker med pucken framåt, och det lovar gott inför framtiden, avslutar Djurgårdstränaren.
Lee Harvey Oswald skrev:Har har skön humor Säcken, samma som förra säsongen.....
Efter 1-6
– Vi har en helt annan stabilitet i laget i år. Nu kan vi verkligen göra saker med pucken framåt, och det lovar gott inför framtiden, avslutar Djurgårdstränaren.
Pinsamt att läsa!?
Vad du utläser av en match där vi stått på is i en vecka med ett HELT nytt lag mot duktiga finnar som varit längre på is, DET är pinsamt!
Träningsmatcher är TILL för att få ihop ett lag och träna matchsituationer. Inte att gå ut och bevisa nåt för ett gäng otåliga halvsupportrar (ja just så...vad ska man annars kalla idioter som ifrågasätter Säcken och Challes kompetens redan innan säsongen är igång?)
Vad hade du väntat dig?
Perfekta pp's och helt tät defensiv?
För att lyckas måste man misslyckas först. Dra slutsatser, pröva olika formationer, låta killarna spela ihop sig.
Jag blir så förbannad på allt gnäll i forumet efter en sån här "match"!
D. Andersson hade ingen lyckad start, men efter 15 minuter spelade vi
1-2 med Lassilla i målet.
Ja jag förstår att Säcken ser tendenser och linjer i spelet som lovar gott inför fortsättningen. Det är inget pinsamt alls...