Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010
Hur gör ni andra för att genomlida morgondagens match? tar ni till alkohol el vad hittar ni på?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- -daniel-
Ja, flaggan var verkligen kvällens enda behållning... får väl se om det blir så imorgon också...
Vi vinner med 4-1.
Klacken måste rycka upp sig rejält i denna match, förutom hyllning till Ragnarsson innan nedsläpp var det pissdrag i torsdags, köp endast klack biljett om du tänker sjunga och stå upp för Djurgården. Annars kan du lika gärna stanna hemma!
Klacken måste rycka upp sig rejält i denna match, förutom hyllning till Ragnarsson innan nedsläpp var det pissdrag i torsdags, köp endast klack biljett om du tänker sjunga och stå upp för Djurgården. Annars kan du lika gärna stanna hemma!
- -daniel-
En jävla massa droger. Oxycodone, Theralen, Atarax, Lergigan, Valium etc.etc. 4 burkar / period.Pogue Mahone skrev:Hur gör ni andra för att genomlida morgondagens match? tar ni till alkohol el vad hittar ni på?
- -daniel-
Ah, så du tycker inte spelarna skall börja göra skäl för sin lön i första hand? Nä just ja, glömde det. Proffs får man inte ställa krav på.Rix skrev:Vi vinner med 4-1.
Även om jag ibland känner mig väldigt ambivalent så är det väl ändå så att spelarna försöker.
Men det finns inte samma go i laget som förra året. I år har vi istället någon form av baksmälla från förra året som har skapat en ängslighet. Denna ängslighet smittar givetvis av sig på planen och uppfattas av oss på läktaren som att spelarna inte "ger järnet".
En annan observation av mig, är att de äldre inte är lika bra i år. Nu blir jag väl för evigt hatad här, men Otto är inte i närheten av sitt forna jag. Ölvestad ligger ett skär efter jämfört med förra året. Falken är väldigt passiv i vissa lägen, exempelvis under 1-3 målet igår. Nej, det är inte samma "sug efter pucken" som wikegård uttrycker det.
Det återstår att se om detta kan rättas till under säsongen. Jag är inte alltför hoppfull.
Men det finns inte samma go i laget som förra året. I år har vi istället någon form av baksmälla från förra året som har skapat en ängslighet. Denna ängslighet smittar givetvis av sig på planen och uppfattas av oss på läktaren som att spelarna inte "ger järnet".
En annan observation av mig, är att de äldre inte är lika bra i år. Nu blir jag väl för evigt hatad här, men Otto är inte i närheten av sitt forna jag. Ölvestad ligger ett skär efter jämfört med förra året. Falken är väldigt passiv i vissa lägen, exempelvis under 1-3 målet igår. Nej, det är inte samma "sug efter pucken" som wikegård uttrycker det.
Det återstår att se om detta kan rättas till under säsongen. Jag är inte alltför hoppfull.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Frågan är hur i helvete man kan vara mätt efter att ha kommit TVÅA? Är spelarna helt jävla hjärndöda? Förra säsongen ska fan fungera som tändvätska. Ingen kommer ihåg en sketen jävla tvåa!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Förväntar mig bänkning av först och främst Lassen och Ekman. Den förstnämda hade inte ett rätt mot kaffe IF och jag kunde fan inte låta bli att garva åt eländet. 2000-talets största fiaskovärvning? Snacka om att man fick fel bild i VM och hans första match i DIF. Ekman var lika ovillig att delta som Dulles senaste offer (Inte lätt att skämta när man är förbannad)
Som Mäklaren var inne på så räknar jag med en hel del kassar från Nicky D. Släkten är konstigt nog alltid värst för DIF.
1-5
Som Mäklaren var inne på så räknar jag med en hel del kassar från Nicky D. Släkten är konstigt nog alltid värst för DIF.
1-5
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
@ sensei:
Tycker det du skriver stämmer, men det handlar MYCKET om en inställningsfråga... vi vet att Otto kan slita som ett djur (se bara i matchen senast borta mot SAIK), vi vet att Jimmie kan vara det där rivjärnet som lägger in 3 växlar extra vid behov etc.etc. Kompetensen finns där men den lyser sällan igenom pga någon anledning... och det jag finner som förklaring är någon slags mättnadskänsla. Har skrivit det tidigare och tror fortfarande på det, många känner att det på något sätt kommer ordna sig ändå till slut det här, "VI VAR JU FAKTISKT I SM-FINAL I VÅRAS!". Elitserielunket blir helt plötsligt inte så jävla intressant längre. Gäller att sätta på sig blåstället och kriga om det inte skall barka helt åt helvete det här.
Tycker det du skriver stämmer, men det handlar MYCKET om en inställningsfråga... vi vet att Otto kan slita som ett djur (se bara i matchen senast borta mot SAIK), vi vet att Jimmie kan vara det där rivjärnet som lägger in 3 växlar extra vid behov etc.etc. Kompetensen finns där men den lyser sällan igenom pga någon anledning... och det jag finner som förklaring är någon slags mättnadskänsla. Har skrivit det tidigare och tror fortfarande på det, många känner att det på något sätt kommer ordna sig ändå till slut det här, "VI VAR JU FAKTISKT I SM-FINAL I VÅRAS!". Elitserielunket blir helt plötsligt inte så jävla intressant längre. Gäller att sätta på sig blåstället och kriga om det inte skall barka helt åt helvete det här.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-11-19 12:12:03, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Fast där tror jag du tänker fel, har en känsla av att ALLA i laget i efterhand var grymt nöjd med säsongen och har hela sommaren gått och småmyst i sin jävla bubbla. Speciellt när man som nerskriven bottenkandidat tar sig till slutspel och går hela vägen till final. Det ÄR en mättnadskänsla, börjar mer & mer bli övertygad om det...Mäklaren skrev:Frågan är hur i helvete man kan vara mätt efter att ha kommit TVÅA? Är spelarna helt jävla hjärndöda? Förra säsongen ska fan fungera som tändvätska. Ingen kommer ihåg en sketen jävla tvåa!
Ja det är nog så illa. Vidrigt är ordet.-daniel- skrev:Fast där tror jag du tänker fel, har en känsla av att ALLA i laget i efterhand var grymt nöjd med säsongen och har hela sommaren gått och småmyst i sin jävla bubbla. Speciellt när man som nerskriven bottenkandidat tar sig till slutspel och går hela vägen till final. Det ÄR en mättnadskänsla, börjar mer & mer bli övertygad om det...Mäklaren skrev:Frågan är hur i helvete man kan vara mätt efter att ha kommit TVÅA? Är spelarna helt jävla hjärndöda? Förra säsongen ska fan fungera som tändvätska. Ingen kommer ihåg en sketen jävla tvåa!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Vet inte vad man ska tro om denna match.
Kan ju hoppas de tänder till efter fbk förlusten.
Men tyvärr har det visat sig att de flesta i laget inte har den inställningen att ge järnet i nästkommande match efter en förlust. Utan fortsätter glida runt som om det är konståkning de sysslar med...
Förra året va ju DIF synonymt med kämpa till sista droppen och hjärta.. Va fasiken blev det av??
Va det Danielsson,Timmy,Engqvist,Kyle,Wesslau m.fl som stod för det?
Fyller ju år idag men kan inte va så jävla glad ändå.
Så mitt tips ang laguppställningen imorrn är denna här:
http://www.difhockey.se/jlag.php?lag=AJ
Kan ju inte bli sämre iallafall
Kan ju hoppas de tänder till efter fbk förlusten.
Men tyvärr har det visat sig att de flesta i laget inte har den inställningen att ge järnet i nästkommande match efter en förlust. Utan fortsätter glida runt som om det är konståkning de sysslar med...
Förra året va ju DIF synonymt med kämpa till sista droppen och hjärta.. Va fasiken blev det av??
Va det Danielsson,Timmy,Engqvist,Kyle,Wesslau m.fl som stod för det?
Fyller ju år idag men kan inte va så jävla glad ändå.
Så mitt tips ang laguppställningen imorrn är denna här:
http://www.difhockey.se/jlag.php?lag=AJ
Kan ju inte bli sämre iallafall
There is no I in TEAM!!!!
Självklart tycker jag det, men med tanke på det drag vi höll i slutspel och hela förra säsongen är vi klack proffs. Vi hävdar gång på gång att vi är bästa klacken överlägset, kanske dags att börja visa det då . Ställ krav på spelarna hur mycket du vill, men se gärna till att du själv inte står och halvsover för då hjälper du ingen.-daniel- skrev:Ah, så du tycker inte spelarna skall börja göra skäl för sin lön i första hand? Nä just ja, glömde det. Proffs får man inte ställa krav på.Rix skrev:Vi vinner med 4-1.
- SkönaDjurgårn
Jag har inte en aning om hur det kommer ga sa jag sager bara sa har: lefflan, hur gar det?
- SkönaDjurgårn
Och kentta, fet banderoll!