Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Jepe »

Mash skrev:Kollade nyss på highlights, tänk att det alltid ska vara Printz i alla avgörande mål. Tredje målet ska han upp och tackla till Sjögren men missar totalt och så blir det friväg...
Gör inte Printz till nån helhackkyckling, se vad vår nye kapten gör när han checkar hemåt på det målet. Vet inte om det är med på highlights men live så såg jag det nästan som han åkte med båda händerna längs kroppen och gled - därmed så lämnade han helt öppet inåt i banan.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mary
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mary »

Season och alla andra som sjunger för Djurgårn i ur och skur - I Love You!

Undertecknad tillhör den lilla skaran av supporters som är HES idag igen. Efter att ha skrikit på spelare, domarna och personer som i bästa fall står och sover i klacken..helt tysta!

Att som s.k. supporter ställa krav på ett bra spel för att sjunga för laget är helt sjukt! Ni är inga jävla supporters!!
Att bara sjunga med en omgång i ram är lika ruttet - en jävla falsk supporterinställning är vad det är!
Att gnälla på spelarna med inte själv bidra med sitt stöd från läkaren är rutten bortskämd jävla inställning.

SJUNG FÖR FAN FÖR DJURGÅR'N OAVSETT! Kan upplysa er om att i hymen finns en textsnutt som går " SJUNG I UR OCH SKUR"!! Lev upp till det för fan..!! Fast..ni kan väl inte hymnen i och för sig..! :evil:

Sjunger ni inte har ta mig fan inget i klacken att göra!!!

Hatar allt våld - men fan vet om jag inte snart instämmer i att ge tysta idioter ett kokt stryk!
Betalar gärna en tusing mer eller så nästa säsong för min säsongsplåt för att slippa drägget!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Alltså det handlar inte om att någon har krav på bra spel. Det handlar om inställning. Våra spelare har gång på gång denna säsong visat upp en brist på engagemang som är skrämmande...ser så jävla tafatt & lojt ut. I praktiken var det 2-3 spelare som krigade igår (Fimpen & Brodin bland dem) och resten såg halvt ointresserade ut. Som så många gånger förr. KÄMPA förihelvete!

Det kan man väl åtminstone, som supporter som slänger ut ett antal tusenlappar varje säsong, få kräva av våra överbetalda divor?
Mofo23

Inlägg av Mofo23 »

Ekman och Widing måste vara med på top 5 listan över sämsta värvingarna i DIF´s historia.
11 poäng tillsammans efter 20 matcher är en ren katastrof. Snacka om att kasta pengarna i sjön.

Har hela säsongen trott att DIF har ett stort sparkapital i dessa spelare men det är nog bara att inse att så inte är fallet. :(
Användarvisningsbild
Mary

Inlägg av Mary »

-daniel- skrev:Alltså det handlar inte om att någon har krav på bra spel. Det handlar om inställning. Våra spelare har gång på gång denna säsong visat upp en brist på engagemang som är skrämmande...ser så jävla tafatt & lojt ut. I praktiken var det 2-3 spelare som krigade igår (Fimpen & Brodin bland dem) och resten såg halvt ointresserade ut. Som så många gånger förr. KÄMPA förihelvete!

Det kan man väl åtminstone, som supporter som slänger ut ett antal tusenlappar varje säsong, få kräva av våra överbetalda divor?

Är inte heller nöjd med det jag ser på plan. Verkligen inte!! Vare sig beträffande spel eller inställning! Klart som fan att spelarna ska kriga i alla matcher.
Ville ge en cyberkänga till på dem som tycker att ett bra spel ger en bra klack eller hur de nu resonerar...!! Det finns ju inlägg här på forumet i stil med "Det var den sista matchen jag besöker denna säsong"..Och de som sätter sig ner vid en 1-2 underläge typ..
Det var så jävla trist att inte ens en reaktion kom när vi hånade dem igår kväll med "Varför sjunger inte ni?" och "Du som inte sjunger är ett gnagarsvin"..De tittade upp på oss som fån och fortsatte smsa..! Gahhhhhhhh!!

Men självklart, det som sker på planen är kasst men att använda de som argument att INTE sjunga är iaf i mina ögon, värre!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Mary

Inlägg av Mary »

Ni som var med under motgångarna förra säsongen minns kanske hur klacken SJÖNG fram spelarna och ta mig fasen om de inte lyckades vända en eller två matcher pga. stödet vi på läktaren visade...Jävlar vilken support det var!!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mary skrev: Men självklart, det som sker på planen är kasst men att använda de som argument att INTE sjunga är iaf i mina ögon, värre!
Jag håller inte med, hur många får betalt för att gå på hockey? Dessutom enormt stora jävla summor som spelarna kan plocka ut? Tycker självklart att klacken skall sjunga, och de högt, men att rikta kritik mot klacken efter en sån jävla tafflig laginstats igår tycker jag är helt missvisande. Om spelarna ger 110% (vilket jag ärligt talat tycker man kan kräva i 55 omgångar) så är det verkligen skandal om alla står knäpptysta, men så är ju inte riktigt fallet.

Upp till bevis för laget på lördag. Är dock rädd att Thomas - "Vi gjorde ju en helt OK match" - Montén får spelarna att slappna av sådär lagom gemytligt inför lördagens match så att vi underpresterar o det grövsta återigen... Nä fy fan.
janne08

Inlägg av janne08 »

Mash skrev:Det vettigaste som sades idag på läktaren var ''Vi har Sveriges sämsta ståplats''. Fy fan för nedre! Jag stod på AS med några andra och höll liv i ramsor med övre delen av klacken, nedre stod och kollade på oss som om ''vad fan gör ni?''. Så jävla ruttet av er som stod på nedre, ni pissade på skölden, ni pissade på oss som försökte och framförallt så pissade ni på Ragge, han var värd sång i 60 minuter på sin hyllningsdag. AVGÅ!

Jag var nöjd med de första åtta minuterna i första perioden, resten var... skit?

Bombom som inte kan hålla puck, han backade för puck och låter packet från Karlstad ta pucken först eller slå ut den.

Printz, vilka passar du lägger! Står bakom mål i PP, söker Ölvestad på mittplan, misslyckas totalt och slår den i gapet på Färjestad i slottet. Ska det vara så svårt att spela enkelt?

Widing, fan vad svårt det ska vara att sätta pucken i mål. Skjuta över, passa istället för att skjuta går hur fint som helst, fy fan säger jag.

Domarna, AVGÅ! Straffen förstod jag inte alls.. Inget friläge, inget ful som hände.

Ridderwall, kunglig i mål! Starkt att komma tillbaka och göra en sån match han gjorde idag. Starkt!

Marcus ''Ragge'' Ragnarsson, Tack för din tid på isen! Finns inga ord som kan förklara hur missnöjd jag är att du inte kan fortsätta spela hockey. Stort tack till dig för din tid i Djurgårdens IF.

Till sist, Kentta, riktigt fin banderoll! Bra jobbat med den ;)
De här var intressant när spelade Printz PP, måste ha varir i periodpausen för det var ända stunden jag lämmnade arenan 8)
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Det bör också sägas att det vi klagar på är spelarnas INSTÄLLNING.

Hade det visat lite hjärta på isen hade stödet kommit även om det stod 0-4 på tavlan.

Visar spelarna ingen vilja smittar det självfallet av sig på publiken också.

Skulle personligen vilja se att 5-6 spelare bänkas till lördagens match och att man instället gav några junisar chansen, mest bara för att visa att jobbar du inte för laget spelar du inte.

Håller fullständigt med dig !
Men jag fattar inte varför Hardy inte gör något. Med en så loj inställning så borde ett antal pungsparkar ha delats ut i periodvilan, men i stället tutar man på som vanligt och hoppas på ett mirakel, mycket märkligt

Och till er som brukar ha åsikter om min positiva inställning säjer jag bara
NO MORE Mr NICE GUY :D
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jaha, på bara en match försvann sugen att längt efter nästa match. Widing, den enskilt sämsta värvningen på många år sett till vad han har i lön. Missar läge efter läge. Måttligt road av att han "sliter".
Resten är bara totalt mörker.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

janne08 skrev:
Kall-El skrev:Det bör också sägas att det vi klagar på är spelarnas INSTÄLLNING.

Hade det visat lite hjärta på isen hade stödet kommit även om det stod 0-4 på tavlan.

Visar spelarna ingen vilja smittar det självfallet av sig på publiken också.

Skulle personligen vilja se att 5-6 spelare bänkas till lördagens match och att man instället gav några junisar chansen, mest bara för att visa att jobbar du inte för laget spelar du inte.

Håller fullständigt med dig !
Men jag fattar inte varför Hardy inte gör något. Med en så loj inställning så borde ett antal pungsparkar ha delats ut i periodvilan, men i stället tutar man på som vanligt och hoppas på ett mirakel, mycket märkligt

Och till er som brukar ha åsikter om min positiva inställning säjer jag bara
NO MORE Mr NICE GUY :D

Pungspark har nog ingen större effekt då jag misstänker att våra spelare bär suspensoar, även om vissa av dem kanske inte skulle behöva det heller då de agerar som kärringar på isen. Kort och gott varför inte göra en Boork och kasta ut dem i skogen under en helg och låta dem leva på vad som finns ute i naturen? Det kanske kunde plocka fram manligheten i dem igen.

För övrigt är jag me roch mer inne på att man måste införa ett lönesystem efter hur man presterar på isen. Hur det skall se ut vete tusan, men presterar man på detta sätt skall man inte ha full lön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: För övrigt är jag me roch mer inne på att man måste införa ett lönesystem efter hur man presterar på isen. Hur det skall se ut vete tusan, men presterar man på detta sätt skall man inte ha full lön.
Tyvärr tror jag ett sånt system skulle bli helt omöjligt att genomföra, även fast jag finner tanken tämligen god. Hade allt varit svart eller vitt och att man bedömde spelare på fasta kriterier hade det kunnat fungera, men tror utformningen skulle bli HELT omöjlig.

Däremot kan jag nog tycka att löner för vissa s.k toppspelare (framförallt forwards då) delvis skulle vara prestationsbaserad. Man har en hyfsad grundlön som ökas på markant om man når upp till vissa specifika mål.
Mash

Inlägg av Mash »

janne08 skrev:
Mash skrev:Det vettigaste som sades idag på läktaren var ''Vi har Sveriges sämsta ståplats''. Fy fan för nedre! Jag stod på AS med några andra och höll liv i ramsor med övre delen av klacken, nedre stod och kollade på oss som om ''vad fan gör ni?''. Så jävla ruttet av er som stod på nedre, ni pissade på skölden, ni pissade på oss som försökte och framförallt så pissade ni på Ragge, han var värd sång i 60 minuter på sin hyllningsdag. AVGÅ!

Jag var nöjd med de första åtta minuterna i första perioden, resten var... skit?

Bombom som inte kan hålla puck, han backade för puck och låter packet från Karlstad ta pucken först eller slå ut den.

Printz, vilka passar du lägger! Står bakom mål i PP, söker Ölvestad på mittplan, misslyckas totalt och slår den i gapet på Färjestad i slottet. Ska det vara så svårt att spela enkelt?

Widing, fan vad svårt det ska vara att sätta pucken i mål. Skjuta över, passa istället för att skjuta går hur fint som helst, fy fan säger jag.

Domarna, AVGÅ! Straffen förstod jag inte alls.. Inget friläge, inget ful som hände.

Ridderwall, kunglig i mål! Starkt att komma tillbaka och göra en sån match han gjorde idag. Starkt!

Marcus ''Ragge'' Ragnarsson, Tack för din tid på isen! Finns inga ord som kan förklara hur missnöjd jag är att du inte kan fortsätta spela hockey. Stort tack till dig för din tid i Djurgårdens IF.

Till sist, Kentta, riktigt fin banderoll! Bra jobbat med den ;)
De här var intressant när spelade Printz PP, måste ha varir i periodpausen för det var ända stunden jag lämmnade arenan 8)
Ja Printz spelade PP igår (jag förstår inte heller) det var i vilket fall som helst första och sista gången.
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Mary skrev:
-daniel- skrev:Det var så jävla trist att inte ens en reaktion kom när vi hånade dem igår kväll med "Varför sjunger inte ni?" och "Du som inte sjunger är ett gnagarsvin"..De tittade upp på oss som fån och fortsatte smsa..! Gahhhhhhhh!!

Men självklart, det som sker på planen är kasst men att använda de som argument att INTE sjunga är iaf i mina ögon, värre!
Jag sjöng med på båda dessa då jag var så jävla trött på nedre och håller med fullständigt.
Blir lika glad varje gång delen utav AS sjunger BÄTTRE och HÖGRE än nedre klack i VARJE match.

Det är inte bara igår som det var dåligt på nedre klack det har varit så många matcher denna säsong.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
PutteDIF

Inlägg av PutteDIF »

Angående klackdiskussionen, precis innan 1-2 målet så hade klacken kommit in i ett skönt stim med bra tryck och jag började fundera när målet skulle komma. Det tog inte mer än någon minut innan det blev mål.

Folk som inte vill sjunga i motgång i klacken måste förstå att spelet på plan och trycket på läktaren går åt båda håll. I förlustmatchen mot Luleå så var det när klacken kom igång i tredje som laget stänkte in 2 mål och var nära att kvittera. När folk på läktaren ställer sig med händerna i fickorna, ja då ger spelarna också upp.

Förövrigt vidhåller jag att spelet såg bättre ut när Ekman var borta och nu när han var tillbaka så såg hans kedja lika bedrövlig ut som innan. Widing är ju så tafatt att man bara blir ledsen. Titta på hur han åker runt och verkligen lyser av brist på självförtroende, allt han gör blir fel.
Skriv svar