Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mash »

Millwall skrev:Fantastiskt kul att de som gnäller på klacken talar i "de"-form dvs, att dessa ser klacken som ett subjekt som man själv beskådar vilket talar för sig själv.

Slipsar vill bli underhållna av klacken medan man själv sitter och slår sig för bröstet när stämningen är på topp trots att det enda man bidragit med er ett duracellkaninsklappande.

"F-n! Jag var på DIF igår. Jävlar vilken stämning "vi" bidrog med."

Spelar DIF Hockey som sopor så är man inte förtjänta av något större engagemang. Spelar man med hjärta, då JÄVLAR... Då visas det hjärta från annat håll också.
Så alltså menar du när laget spelar skit och inte sätter en puck rätt så ska vi hålla käften och titta på? ''Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett!''
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

season skrev:
Kall-El skrev:
Håll käft eller rikta kritken dit kritiken bör riktas mot en gäng överbetalda bekväma kärringar som verkar vara mer intresserade av sina bankkonotn än att prestera på isen. Presterar de kommer klacken också att prestera och detta utan att få betalti runda slängar mellan 100-300k i månaden. Tycker snarast det är starkt att folk är villiga att pröjsa för den här sk underhållningen.
Hålla käft? Det hade ni fullt upp av i klacken idag. Jag antar då att du då är en av de "underbetalande kärringarna" i klacken. I mitt inlägg riktade jag ingen kritik mot laget, det tar jag vid ett annat tillfälle.
Vi betalar för att titta på ishockey.

Spelarna får betalt.

Jävla skillnad.

Det får stödet om de visar hjärta och vilja. Visar de inte detta förtjänar de en tyst klack.

Jag ser ju inte direkt spelare som går ut och säger; Vi har spelat så jävla illa att vi ger bort 25% av vår lön denna månad till föreningens ungdomsverksamhet.

Och nej jag står inte i klacken. De gånger jag går på hockey väljer jag att sitta på långsidan. Bättre överblick för spelet därifrån helt enkelt.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Varför är det ALLTID A18 nedre som håller käften? Nä, nu på Lördag flyttar jag mig dit och rör om lite i grytan.
För att det bara står småglin där nere? Jag vet inte vad som har hänt, men det har fan blivit en tjej-invasion på sistone. Det är fan små tjejer överallt på nedre delen av A18, men jag ska inte sjunka så lågt och skylla enbart på dom. Det står bara små patetiska medgångare på nedre delen av A18 så vad kan man egentligen begära?
Det var bättre förr när folk som höll käft åkte på stryk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Anton Lander: Jag vill inte ha så där hög lön. Använd istället pengarna till att värva spelare!

...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Mash skrev:Så alltså menar du när laget spelar skit och inte sätter en puck rätt så ska vi hålla käften och titta på? ''Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett!''
Läs ovan vad Kall-El säger. Jag kan inte uttrycka det bättre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Anton Lander: Jag vill inte ha så där hög lön. Använd istället pengarna till att värva spelare!

...
Ja, sånt hjärta visar verkligen våra stolta Djurgårdare! Ge mig stålarna den 25:e så duttar jag med klubban i några matcher även framöver.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Detta var en riktig jävla kallsup i saltvatten att beskåda detta spektakel. Ragge måste funderat där han stog i båset kring den gamla ''slogan'' har ni fest eller ? Det här va fan ingen fest. Hyfsat med folk, alla utvilade och sugna på att visa sig från sin bästa sida, trodde man. Det är ett totalt jävla kronmörker att se DIF. Ingen vilja, ingen beslutsamhet, slarvigt och lättstuderat spel som inte håller på denna nivå. Vad fan har hänt med DIF ? Känner inte igen laget på nån punkt från förra säsongen. Hade vi inte haft Kronwall längst bak så är jag rädd att vi snart skulle vara avhängda. Finns egentligen ingen som förtjänar ett godkänt betyg i laget...
Blir nu att kavla upp ärmarna och inse att vi inte är ett topplag utan måst kriga för att överhuvudtaget ta oss till slutspel....
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Hur orkar ni diskutera läktar volymen? Det är ju på isen som det är total katastrof!!
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Varför är det ALLTID A18 nedre som håller käften? Nä, nu på Lördag flyttar jag mig dit och rör om lite i grytan.
För att det bara står småglin där nere? Jag vet inte vad som har hänt, men det har fan blivit en tjej-invasion på sistone. Det är fan små tjejer överallt på nedre delen av A18, men jag ska inte sjunka så lågt och skylla enbart på dom. Det står bara små patetiska medgångare på nedre delen av A18 så vad kan man egentligen begära?
Mycket par som går tillsammans, går killen bjuder han med tjejen på hockeyn och vart ställer dom sig då? Jo i klacken, varför? För att det är billigast där. Det är så det är, det är riktigt tråkigt. Medlemskrav på klackbiljett!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mash skrev:
Salas skrev:
Mycket par som går tillsammans, går killen bjuder han med tjejen på hockeyn och vart ställer dom sig då? Jo i klacken, varför? För att det är billigast där. Det är så det är, det är riktigt tråkigt. Medlemskrav på klackbiljett!
Dock så finns det ju student/ungdom/pensionärsbiljetter som kostar 100kr ett snäpp åt höger från klacken. Där ska dom sitta!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mash skrev:
Salas skrev:
Snarare KRAV PÅ DJURGÅRDSHJÄRTA FÖR ATT FÅ ETT SPELARKONTRAKT AV FÖRENINGEN. Genomgå en 2-veckors kurs där man först måste visa sig värdig för att få bära våra stolta förenings märke på tröjan. Oj, kom på att det blir jävligt svårt att få till en full femma då framöver...
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Kall-El skrev:
season skrev:
Kall-El skrev:
Håll käft eller rikta kritken dit kritiken bör riktas mot en gäng överbetalda bekväma kärringar som verkar vara mer intresserade av sina bankkonotn än att prestera på isen. Presterar de kommer klacken också att prestera och detta utan att få betalti runda slängar mellan 100-300k i månaden. Tycker snarast det är starkt att folk är villiga att pröjsa för den här sk underhållningen.
Hålla käft? Det hade ni fullt upp av i klacken idag. Jag antar då att du då är en av de "underbetalande kärringarna" i klacken. I mitt inlägg riktade jag ingen kritik mot laget, det tar jag vid ett annat tillfälle.
Vi betalar för att titta på ishockey.

Spelarna får betalt.

Jävla skillnad.

Det får stödet om de visar hjärta och vilja. Visar de inte detta förtjänar de en tyst klack.

Jag ser ju inte direkt spelare som går ut och säger; Vi har spelat så jävla illa att vi ger bort 25% av vår lön denna månad till föreningens ungdomsverksamhet.

Och nej jag står inte i klacken. De gånger jag går på hockey väljer jag att sitta på långsidan. Bättre överblick för spelet därifrån helt enkelt.
Ok, kan bara konstatera att vi inte har något gemensamt. Jag betalar inte för Cola och popcorn som i NHL utan för en levande klubb- och supporterkultur.
DIF förtjänar aldrig en tyst klack. Vi på läktaren är DIF. Vi är Djurgården. Spelarna som spelar för ska vara lyckliga att de är med oss.

Jag ställer krav på laget, på resultaten och på klubben. Men framför allt ställer jag krav på supportrarna.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

season skrev:Jag ställer krav på laget, på resultaten och på klubben. Men framför allt ställer jag krav på supportrarna.
Jag har inte mycket pengar. Det lilla överskott jag har spenderar jag på DIF. Jag ställer krav på laget, inte som vissa på att få bli underhållna av klacken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Satt och småkräktes framför Sportnytt. FBKs 3e mål. KILLEN HAR JU INTE ENS STYRFART när han GLIDER mellan våra "backar" och sen flippar in pucken bakom stackars Ridderwall. Med den insatsen borde huvuden rulla. Spelarna underpresterar inte längre, de spelar på den nivå de klarar av för tillfället. Att Hardly och Montén med flera myser omkring i båset får mig att må lika illa som att se våra backar (förutom Kronwall då) förstöra allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ska, för en bedrövlig gångs stund, lyfta fram spelare som utmärkte sig positivt ur sortin:

Christian ''Fimpen'' Eklund. Fy fan vad jag älskar dig. Alltid ett underskattat jävla arbete och ett DIF-hjärta som slår det mesta.

Staffan Kronwall. Elitseriens bästa back efter Magnus Johansson?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar