Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFRobbex

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av DIFRobbex »

Låt Mika Zibanejad få spela någon match. Han må vara ung, men det jag såg av honom i fyrnationsturneringen i Sundsvall, var att han är hård, går på mål, gör mål, kan dribbla, kan tacklas stenhårt och bangar inte för en fight.
Tror inte det skulle skada med en j20 4:e line, som kan gå in och göra mos av motståndarna.

Vi är för närvarande sämst på alla platser. Forwards presterar ej, backarna är som tama små blöta katter och målvakterna är som hål. Varför fick inte Tim fortsätta stå för? Fattar inte vad problemt är med DIF anno 10/11. Inget fungerar någonstanns.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Widing bränner öppet läge IGEN.
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Iaf väldigt skönt och kul att se att vi VERKLIGEN FÖRSÖKER när vi får ett PP med 6 minuter kvar och chans att få kontakt. Helt suverän inställning.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bara inse att fjolåret var ett maxresultat. Man glömmer lätt att alla resultat gick vår väg sista 2 omgångarna. Vi hade lika gärna kunnat sluta 5:a och torskat direkt i kvarten alternativt en semi mot HV.

Skulle tro att vi slutar 6-8 i år vilket jag trodde innan det hela började. Sluta förvänta er att vi ska vara något topplag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av AlltidDIF »

De här var fan i mig inte nån jävla värdig match för att tacka Ragge!! Nej fyfan vad så halvsegt det ser ut.. De lever verkligen kvar från förra året.

Nu måste nått hända äckelhorgnaget ligger före oss och vi spelar skit,utan fart eller närkamper det vi stod för förra året!!

Jag har alltid sagt att jag inte varit orolig för laget men nu börjar jag fan bli det för de är inga höga toppar som visas upp spelmässigt.

KOM IGEN NU DJURGÅRN.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Bara jag som är grymt trött på det här jävla skit spelet... Totalt jävla ofarliga och Ekman ska bort, NUUUUUUUUUUUU
Spela fult
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Alltså... Näe... Det början fan bli jobbigt på riktigt nu... Det är så att man mår lite illa... Det verkar inte finnas något JÄVLAR ANAMMA i någon. Slätstrukna jävlar som inte verkar lida när det går åt helvete. BomBom står i intervjufållan och är NÖJD. NÖJD med spelet... är han dum på riktigt... Ingen puls på den mannen. Alls.

Fan, har ingen ork att ta itu med andra saker som jag skjutit upp på grund av matchen jag köpte på c sports... skit.

+ till
Ridderwall

0/- till allt annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

diftobbe89 skrev:Bara jag som är grymt trött på det här jävla skit spelet... Totalt jävla ofarliga och Ekman ska bort, NUUUUUUUUUUUU
Det handlar inte om att sparka spelare och värva nya. Vi är inte frölunda. Nu har vi den truppen vi har och då jobbar vi stenhårt med att få den att prestera så bra som den borde kunna.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev: Iaf väldigt skönt och kul att se att vi VERKLIGEN FÖRSÖKER när vi får ett PP med 6 minuter kvar och chans att få kontakt. Helt suverän inställning.
Ja det är imponerande att DIF lyckas vaska fram lite vilja & jävlar anamma redan den 18 november.
Man har ju trots allt hela 4p ner till en kvalplats.
Kan vara svårt att hitta motivation i ett sånt betryggande tabelläge, men här har Hardy & Co verkligen lyckats 2010/2011
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fyfan vilken skitmatch. Ute i sarghornen gor vi inga mal... Vi far vara glada om vi slipper kvala i ar, det ar den bistra sanningen.

Var korven god, Printz?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev: Iaf väldigt skönt och kul att se att vi VERKLIGEN FÖRSÖKER när vi får ett PP med 6 minuter kvar och chans att få kontakt. Helt suverän inställning.
Ja det är imponerande att DIF lyckas vaska fram lite vilja & jävlar anamma redan den 18 november.
Man har ju trots allt hela 4p ner till en kvalplats.
Kan vara svårt att hitta motivation i ett sånt betryggande tabelläge, men här har Hardy & Co verkligen lyckats 2010/2011
+1 ironi är alltid uppskattat.

Det är med sorg jag ser DIF spela nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Matchen går att summera i tre punkter
1. Ett riktigt bottennapp. Vet inte om vi skapade mer än ett fåtal halvchanser under 60 min.
2. Alla dom som hoppats på att Widing och Ekman på något magiskt sätt höjt sig under uppehållet - glöm det, dom är lika dåliga som vanligt.
3. Printz visar återigen vilken klassback han är när han går bort sig vid 3-1 målet när han försöker proppa forwarden.

Slutsats: Utan Mackan är vi ett högst mediokert lag som pendlar mellan slutspelsplats och kvalserie.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

som sagt, vi är verkligen inget topplag i år, som jag förväntade mig att vi skulle vara.
Motståndarna är bättre än oss på alla punkter i de flesta matcherna vi har spelat. Mycket mer taggade.Åker mer skridskor.Skjuter mer. Skjuter bättre. Tacklar mer. Mycket mer aggressiva. Bättre målvakts spel. Bättre passningar. Kolla bara på 1-3 målet idag. Varför i helvete låter vi färjestads spelaren bara åka igenom våra backar och lägga in pucken? är det någon som ens bryr sig om han gör mål? verkar inte som det. Med denna inställning är jag glad om vi håller oss undan kvalserien. Hoppades på SM-final igen innan säsongen, men det kan man ju glömma.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

kotten skrev:Matchen går att summera i tre punkter
1. Ett riktigt bottennapp. Vet inte om vi skapade mer än ett fåtal halvchanser under 60 min.
2. Alla dom som hoppats på att Widing och Ekman på något magiskt sätt höjt sig under uppehållet - glöm det, dom är lika dåliga som vanligt.
3. Printz visar återigen vilken klassback han är när han går bort sig vid 3-1 målet när han försöker proppa forwarden.

Slutsats: Utan Mackan är vi ett högst mediokert lag som pendlar mellan slutspelsplats och kvalserie.
Du glömde O.Eklund, som återigen gör ett junior misstag vid 0-1 och vid 0-2 inte vet vart han ska vara, utan GLIDER runt i egen zon.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Det är fan så att jag fäller en tår ikväll.

JAG ÄR SERIÖST OROLIG!
Vi förlorar mot Färjestad med 3-1. Gör en genomusel match i mina ögon, vi kommer ingenstans i våra omställningar, vi vinner INGA andrapuckar, vi vägrar skjuta, vi vägrar träffa mål. Nu är ta mig fan dags att vi vaknar upp och inser vad fan det är som är påväg att hända, och hur jävla viktig matchen mot MoDo på Lördag är.

Vi var ett guldlag 2009/2010, vi var en ribbträff från att få till en sjunde match, 2010/2011 är vi med och fajtas runt slutspelsträcket. Vid en eventuell förlust mot Modo på lördag så har vi totalt förlorat chansen att vara med i toppstriden, vi tappar som fan gentemot solna aik, vi dras med i BOTTENSTRIDEN. Förstår ni?

Vi har ett par gäng jävla glidare i vårt jävla lag. Två våldtäkter av aik. Vi hade ett jävla snack med spelarna på Hovet, det snacket hjälpte i en jävla fucking skitmatch mot Skellefteå.
Vad har dessa jävla överbetalda lirare gjort under uppehållet? Har dem ens tränat?

Ursäkta för detta men vad fan gör vi vid 3-1 målet? Varför gör Oscar Eklund mål? Återigen ett Individuellt misstag som leder fram till 0-1? Vad händer? Vart är DIF?
Inser dessa människor allvaret i hela detta?

De har inte en jävla aning om vad Djurgårdens IF betyder för oss. De vet inte att vi spenderar en sjumormor i Alvik massa pengar på DIF. De förstår inte hur mycket vi påverkas av detta lag. De förstår inte att vi, och våran omgivning är beroende av hur det går. Jag mår dåligt, seriöst dåligt. Solna aik ligger före oss, och visar en inställning jag bara kunde drömma om att vårt lag kunde visa under en jävla match, bara för att visa att dem kan. För just nu finns det ingenting i min själ som tyder på att de ens bryr sig. Montén och Boumedienne säger att de är nöjda med matchen, de säger att de ska fortsätta som vi gjort. Tycker dem på fullaste allvar att vårat spel funkar?

Jag är beredd att påstå att matchen mot Modo på Lördag är årets jävla viktigaste match hittils förutom derbyna mot aik. Vi bara måste vinna.

Jag ger två plus idag:
-Ridderwall
-Ölvestad

Ni andra, kolla märket på bröstet, och fatta att detta är DIF och börja prestera.

Vi är DIF för i helvete!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar