Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Östgöten

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Östgöten »

android skrev:Mjae, inte helt 100 på att Mika håller redan nästa säsong. Visst är han duktig, men man ska kunna vara duktig i 55 matcher också.

Just nu håller jag både Weigel och Kruger (som har gått fram ordentligt under säsongen) som centerval före Mika.

Kul att vi har så pass mycket bra juniorer.
Ok för mig bara jag slipper bredd utifrån!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Hur ser det egentligen ut för denne Zibanejad, kontraktsmässigt osv? Verkar vara en jävla talang, isåfall bör det tas tillvara på snarast, mycket kan hända på en sommarträning. Vill inte se honom göra en Landeskog.
Säg den glädje som varar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

DIF_Soldier skrev:Hur ser det egentligen ut för denne Zibanejad, kontraktsmässigt osv? Verkar vara en jävla talang, isåfall bör det tas tillvara på snarast, mycket kan hända på en sommarträning. Vill inte se honom göra en Landeskog.
De stora matchernas spelare. Tyvärr är han ojämn.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Där är vi fullkomligt överens.

Samtidigt är det ju svårt att sia om vilka som kommer färga respektive inte färga i seniorsammanhang av juniorerna.

Då både Cehlin och Norman kommer få åka till JVM så öppnas ju två luckor. Det naturliga är väl att Söder och Strömberg fyller dessa. Men jag hade gärna sett att man testa Weigel, Kruger och Sörensen. Även Zibanejad kan vara aktuell. Skulle gärna sett Hanson i ES också. Tror att hans spelstil passar ypperligt i DIF.

Visserligen svårt att utvärdera på de fåtalet matcher dessa skulle få, men det ger ändå en hint om hur dessa skulle klara sig i ES nästa säsong.

Helt ärligt tror jag inte att vi kommer ha råd med några ytterliggare spektakulära spelare nästa år. Dom futtiga kronor som finns kvar bör läggas på en keeper och en eller två riktigt bra backar. Forwards bör vi plocka från J20. Kryllar av dom där.

Lägg till att Pontus Åberg har blivit ett år klokare också. Den killen har offensiv potential.

Dom spelare som måste lämna klubben eller erbjudas seniorkontrakt nästa år är:
Målvakter:
Inga

Backar:
Christopher Lundqvist
Carl Ackered
Philip Holm
Jesper Eriksen
Viktor Lindstrand

Forwards:
Simon Mitman

Resten spelar antingen med a-laget, har kontrakt med a-laget eller har flera år kvar som juniorer.
På backsidan har jag för dålig koll, kan inte uttala mig. Gillar Philip Holm och tycker Ackered är för klen i egen zon. Eriksen och Lindstrand är stabila. Dock gillar jag inte att vi har en massa backar som kanske tar plats typ Deilert, Lennhammer, Lassen, Claesson etc.

Låt Ragge scouta backar. Kan ju inte bli sämre än vad det redan är.

Mitman vet jag inte om det finns någon plats för. Kanske i en fjärdekedja som bara ska köra. Killen har ju hjärta för klubben i alla fall. Behöver kanske utvecklas ett par år i allsvenskan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Marcus Sörensen då, som redan är draftad? Borde inte han närma sig snart. Har hört att han tränar med a-laget.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

DIF_Soldier skrev:Hur ser det egentligen ut för denne Zibanejad, kontraktsmässigt osv? Verkar vara en jävla talang, isåfall bör det tas tillvara på snarast, mycket kan hända på en sommarträning. Vill inte se honom göra en Landeskog.
Han har tre år (2½) kvar som junior. Har nog någon form av standardkontrakt. Skulle inte ranka honom lika högt som Landeskog talangmässigt. Visserligen lite olika spelartyper.

Sörensen vill jag se i elitserien snart. Inget snack där. Har allt för att lyckas. Frågan är om skallen hänger med upp.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... t#comments

Tomas Ros fortsätter på den inslagna vägen och skriver "Niklas Nordgren till Djurgården" längst ner i ännu ett blogginlägg.
Han brukar inte slänga ur sig påhittat skitsnack, så man börjar ju fundera på vad det här rör sig om egentligen...
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

android

Ludwig Blomstrand
Christian Hägg
Felix Liljegren
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag kanske är trög men vad menar du Mårten?

Att dessa spelare skulle vara aktuella för a-laget?

Visst är det talanger allihopa, men ingen av dom är väl helt ordinarie i J20?
Född till sportchef.
isolerad

Inlägg av isolerad »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... nkurrenter

Tydligen ska vi ha siktet inställt på Zackrisson till nästa säsong.
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

isolerad skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... nkurrenter

Tydligen ska vi ha siktet inställt på Zackrisson till nästa säsong.
BRA! Kämpa Djurgården!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Zacke gillar jag skarpt, tror dock han kommer bli för dyr eller snarare välja NHL / KHL.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

android skrev:Jag kanske är trög men vad menar du Mårten?

Att dessa spelare skulle vara aktuella för a-laget?

Visst är det talanger allihopa, men ingen av dom är väl helt ordinarie i J20?
Felix Liljegren är/var en jättetalang, med betoning på jätte. Tyvärr har han varit skadad oerhört mycket. Förhoppningsvis kan han göra comeback runt jul, han blir en dark horse ifall han kan få vara frisk.

Blomstrand har varit väldigt het på slutet och slagit sig in i J18-landslaget, kan absolut bli något framöver. Hägg sågs tidigare som den kanske största talangen vi hade av 93orna, även han har varit skadad och där finns det frågetecken. Förhoppningsvis har vi tålamod att ge honom chansen att etablera sig i J20 nästa år.

Jag ser det som att alla tre har chansen att bli aktuella för a-laget, men att vi då ser två år framåt, snarare än ett.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ungefär så jag tänkte. Zacke.... Ja kanske
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Förövrigt är Hedman, som knäckte snoken på honken, djurgårdare. Ville spela i DIF under den här säsongen men blev nobbad.

En fjärdeline med:
Hedman - Fimpen - Ölvestad

Förutom att dom skulle ta en helvetes massa utvisningar så skulle dom nog kunna skrämma en och annan.

Skulle grabben polera sig och leverera schyssta stenhårda tacklingar match efter match så tycker jag att det skulle vara ett alternativ. Att Wallin och Schubert tittar puck hade inte gjort mig nåt. Vill dock inte se armbågar och liknande.
Ett lag som hade varit intressant nästa år är:
Mackan - Zache - Ekman
Tjärna - Falk (andreas) - Hannula
Cehlin - Ottosson - Sörensen
Hedman - Fimpen - Ölvestad

Självklart är Hedman lätt att byta ut mot Brodin. Tror att Brodin har bättre händer också.
Tror att Norman sticker, då är Sörensen ett bra alternativ att skicka in i a-laget.
Extra här Kempe, Tim och Brodin. Tim och Kempe slåss om ytterparet med Sörensen och Cehlin.

Detta blir nog för dyrt dock.
Född till sportchef.
Låst