Säsongen 2010/2011
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2010/2011
Det lär väl bli ett jävla ramaskri på några av er nu, men jag hoppas att DIF kan värva Fernholm. Det behövs en back.
Säg den glädje som varar
Behövs dock en bra back. Fernholm var inte bra förra året. Lyfter nog en del lön pga vad han har gjort.
Nja till Fernholm. Mest pga av hans kvalitéer. Skiter faktiskt i vad han har gjort tidigare. Hade han varit klass hade jag velat ha honom i truppen i dagsläget.
Nja till Fernholm. Mest pga av hans kvalitéer. Skiter faktiskt i vad han har gjort tidigare. Hade han varit klass hade jag velat ha honom i truppen i dagsläget.
Född till sportchef.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Lärde du dig inget under fotbollssäongen som nyss varit? (Även om du inte följer fotbollen så noga borde du väl i stora drag ha koll på det)DIF_Soldier skrev:Det lär väl bli ett jävla ramaskri på några av er nu, men jag hoppas att DIF kan värva Fernholm. Det behövs en back.
Sen är han inte så jävla bra som alla vill få det till.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Dock en jävla skillnad i Touma-gate och Fernholm-gate. Men det är ingenting vi ska diskutera i den här tråden.Snazzi skrev:Lärde du dig inget under fotbollssäongen som nyss varit? (Även om du inte följer fotbollen så noga borde du väl i stora drag ha koll på det)DIF_Soldier skrev:Det lär väl bli ett jävla ramaskri på några av er nu, men jag hoppas att DIF kan värva Fernholm. Det behövs en back.
Men håller med dig om att han inte är tillräckligt bra. Inte för dom pengarna i alla fall.
Född till sportchef.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ja, visst är det en stor skillnad. Men jag är övertygad om att en hel del skulle bua ut honom, precis som de gjort med Touma.android skrev:Dock en jävla skillnad i Touma-gate och Fernholm-gate. Men det är ingenting vi ska diskutera i den här tråden.Snazzi skrev:Lärde du dig inget under fotbollssäongen som nyss varit? (Även om du inte följer fotbollen så noga borde du väl i stora drag ha koll på det)DIF_Soldier skrev:Det lär väl bli ett jävla ramaskri på några av er nu, men jag hoppas att DIF kan värva Fernholm. Det behövs en back.
Men håller med dig om att han inte är tillräckligt bra. Inte för dom pengarna i alla fall.
Lycka är att vara Djurgårdare.
- SirDIFalot
Fernholm var ju dessutom riktigt jävla dålig de senaste två säsongerna i LHC, har en del polare där som absolut inte vill ha tillbaka honom och fick höra om hans uselhet match efter match.
Expert.
- DIF_Soldier
Sant, men jag tycker att han var riktigt bra under Karjala. Tyvärr tror jag nog inte att han är så sugen på att spela här trots att han är en duktig back, och det är synd. Sharbel var också riktigt bra.SirDIFalot skrev:Fernholm var ju dessutom riktigt jävla dålig de senaste två säsongerna i LHC, har en del polare där som absolut inte vill ha tillbaka honom och fick höra om hans uselhet match efter match.
Säg den glädje som varar
- Doyle
En sak är att irritera sig på laget och att segrarna uteblir. Men nått som är ännu värre är DIF:s intro 2010 - 2011.
Introt till matchen igår mot Färjestad var bland det sämsta jag upplevt. Ingen tajming mellan spelarnas entré och introt. Helt plötsligt slår en eldkvast ut och introt blurrar på, ingen fattar nått och spelarna skrinnar in på isen till en förvånad publik...
Snälla, ta bort introt till det finns nått bättre att komma med. Detta intro är inte värdigt ett elitserielag...
Introt till matchen igår mot Färjestad var bland det sämsta jag upplevt. Ingen tajming mellan spelarnas entré och introt. Helt plötsligt slår en eldkvast ut och introt blurrar på, ingen fattar nått och spelarna skrinnar in på isen till en förvånad publik...
Snälla, ta bort introt till det finns nått bättre att komma med. Detta intro är inte värdigt ett elitserielag...
Det var ju faktiskt inte introts fel och det borde du ju vetat ifall du var med på derbyt(?) Då dom körde den rätt. Hade du även varit uppärksam så drog dj-Arne igång introt som varit fram till derby matchen innan det nya intor kom fast utan musik. Därför kom allt helt osynk. Så vänta med kritiken tycker den verkar grym.Doyle skrev:En sak är att irritera sig på laget och att segrarna uteblir. Men nått som är ännu värre är DIF:s intro 2010 - 2011.
Haha nu låter det nästan som det är jag som gjort den

- Doyle
Eller hur 

Ibland undrar jag om cheferna för DIF verkligen gör något åt situationen? Varför får jag känslan av att det på träningen bara sägs "Okej grabbar, det var ingen bra match igår, jag vill se en förändring, ok? Jättebra, då tar vi en kaffe på det" Det verkar som att alla tycker det är okej att vi underpresterar. Att man förlorar, det kan jag ta. Men inte att man inte vill kämpa för laget och för skölden. Det är inte acceptabelt i DIF.
Våra spelare som ska driva laget framåt underpresterar något så fruktansvärt och varför får ingen dem att tända till? Varför hör jag inget om att det blir extraträning för våra spelare när de spelar skit?
DIF hockeys ledning gillar att gå ut och hylla våra fans i medvind men i motvind står de gärna i något hörn och tittar bort och hoppas på bättre tider.
Skärpning DIF!
Våra spelare som ska driva laget framåt underpresterar något så fruktansvärt och varför får ingen dem att tända till? Varför hör jag inget om att det blir extraträning för våra spelare när de spelar skit?
DIF hockeys ledning gillar att gå ut och hylla våra fans i medvind men i motvind står de gärna i något hörn och tittar bort och hoppas på bättre tider.
Skärpning DIF!
- Jim Morrison
Jag vill ha detta;
och detta;

och detta;

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Blir inte klok på den här säsongen, det känns som att allt går trögt men det mest skrämmande är att det kunde sett betydligt värre ut i tabellen än vad det gör.
Med en snabbkoll på hemmastatistiken ser det ganska bra ut med 21p på 11 matcher, MEN en närmare koll säger något helt annat:
* Vi har varit i underläge någon gång under samtliga matcher utom 0-0 matchen mot LHC.
* Vi har varit i underläge så sent som i tredje perioden i 8 av 11 hemmamatcher.
* 4 av 6 segrar har kommit genom vändningar i tredje.
Kan förvisso ses som starkt med så många vändningar, men det håller inte i längden, det behövs enkla segrar ibland också!
Vidare säger statistiken att Otto är poängbäst, Tjärna målbäst, Oscar näst bästa målskytt och Deilert bäst i plus/minus. Så borde det inte så ut med årets trupp...
Med en snabbkoll på hemmastatistiken ser det ganska bra ut med 21p på 11 matcher, MEN en närmare koll säger något helt annat:
* Vi har varit i underläge någon gång under samtliga matcher utom 0-0 matchen mot LHC.
* Vi har varit i underläge så sent som i tredje perioden i 8 av 11 hemmamatcher.
* 4 av 6 segrar har kommit genom vändningar i tredje.
Kan förvisso ses som starkt med så många vändningar, men det håller inte i längden, det behövs enkla segrar ibland också!
Vidare säger statistiken att Otto är poängbäst, Tjärna målbäst, Oscar näst bästa målskytt och Deilert bäst i plus/minus. Så borde det inte så ut med årets trupp...
Haha, det är nästan komiskt att det ser ut så där. Men man kan ju bara konstatera att Oscar Eklund har tagit ett enormt steg i utvecklingen när det gäller det offensiva spelet. Om han kan skärpa sig i defensiven så har vi en fullt duglig elitserieback i honom.jool08 skrev:Vidare säger statistiken att Otto är poängbäst, Tjärna målbäst, Oscar näst bästa målskytt och Deilert bäst i plus/minus. Så borde det inte så ut med årets trupp...
Tänk om Widing, Ekman och Ölvestad kommer igång.
eller
Tänk om Otto, Tjärna och Kronwall blir iskalla.
eller
Tänk om Otto, Tjärna och Kronwall blir iskalla.