Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Mäklaren »

Herregud vad roligt att kunna få se den där klassiska matchen igen. Minns den så väl och det är ett av mitt livs största ögonblick.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Amadeus
Säsongskort: Ja

Inlägg av Amadeus »

Paerka skrev:Jag satt och skämdes över det nya introt måste jag säga, helt jävla vansinnigt dåligt.
Det var så fruktansvärt dåligt. Aldrig sett ett sämre intro. Vart tog det andra vägen som de haft hittills? Det var ju i alla fall häftigt då man fick se det bästa från förra säsongen.
Har inte hört nån som gillat det nya.

Förra årets into är ju oslagbart. Aldrig sett nåt roligare.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Salas skrev:Jag måste bara fråga...
Vad fan var det för intro vi hade? Jag säger bara, what the fuck? :shock:

Ska vi spela flipper eller hockey?
Visst fan var det dåligt. Jag bara satt och gapade och tänkte "vad fan är det här...?" :?:
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Matchen mot AIK och första testet av nya introt höll ungefär samma kvalitet. Jag hoppas verkligen man från DIF:s sida har nått bättre i beredskap.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Håller med ang. Introt... det var ju kul att ajk-publiken fick något MER att skratta åt förutom Djurgårdens inställning till matchen. tsk... Näe, noll pondus i det introt.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-01 22:37:41, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Amadeus skrev: Förra årets into är ju oslagbart. Aldrig sett nåt roligare.
Du ska ingenstans!

Har inte sett nya introt ännu, men alla jag frågat har bara spytt galla över det, känns sådär.

Ge mig Heroes tillbaka, det är det överlägset bästa.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Skulle det dessutom inte vara projekterat på isen? Får väl se om dem installerat NHL på hovet på torsdag. Jag vet inte, kanske blir en häftigare känsla när det projekteras på isen..
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Här ser man en bit av introt..

DIF!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Daniel942 skrev:Här ser man en bit av introt..

Inte okej.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

På grund av att jag nyligen fått en ny box i hemmet med möjlighet att spela in filmer/program på, så undrar jag om någon av er här på forumet har erfarenhet av inspelningsbara boxar med en USB-port.
Om mina kunskaper räcker till så är jag intresserad av att göra korta filmer från de lite mer speciella matcherna, och för att jag ska komma igång så undrar jag därför om någon möjligen vet hur man för över klipp från boxen till USB-sticket. Det står inte någonstans i manualen, och därför har jag fastnat ordentligt med stöveln i träsket.

Boxen som jag har är en Samsung DCB-P850Z om det nu är till någon nytta.
Så om någon kanske kan hjälpa mig så vore jag tacksam för ett svar med en kortare beskrivning om hur jag, oerfaren som jag är, ska gå tillväga.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:På grund av att jag nyligen fått en ny box i hemmet med möjlighet att spela in filmer/program på, så undrar jag om någon av er här på forumet har erfarenhet av inspelningsbara boxar med en USB-port.
Om mina kunskaper räcker till så är jag intresserad av att göra korta filmer från de lite mer speciella matcherna, och för att jag ska komma igång så undrar jag därför om någon möjligen vet hur man för över klipp från boxen till USB-sticket. Det står inte någonstans i manualen, och därför har jag fastnat ordentligt med stöveln i träsket.

Boxen som jag har är en Samsung DCB-P850Z om det nu är till någon nytta.
Så om någon kanske kan hjälpa mig så vore jag tacksam för ett svar med en kortare beskrivning om hur jag, oerfaren som jag är, ska gå tillväga.
Har precis gjort lite research om detta och kommit fram till att det inte är möjligt att föra över film från hårddisken till USB i din box. Antagligen en medveten spärr som finns för att hindra spridning av upphovsrättsskyddat material.
Du kan läsa lite om det här: http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=219848 - synd på en mycket bra tanke.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bild
Måla? Blev sugen på att göra en till nu, dock vet jag inte riktigt hur lång den ska vara. Blir 4 meter för långt? Samt hur långa är räckena ovanför A18 ingången? :wink:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:Bild
Måla? Blev sugen på att göra en till nu, dock vet jag inte riktigt hur lång den ska vara. Blir 4 meter för långt? Samt hur långa är räckena ovanför A18 ingången? :wink:
Kentta, bor det en liten Michelangelo i dig?!

Jag gillar den skarpt! :wink:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Bild
Skulle vilja se skölden mycket större på något sätt.. göra den lite genomskinlig på något vis.. eller inte genomskinlig men.. ja större i alla fall!

Annars är den jävligt snygg!
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Den skulle väl nästan fungera bättre som 2-pins flagga?
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Skriv svar