Lite överdriven sågning kanske, men jag håller med dig i stort. Han, liksom hela Luleå kommer att dippa. Många jämför Luleå med förra säsongens DIF, som överraskade alla, men det finns stora skillnader. Exempelvis i spelarmaterialet. I Luleå heter spetsspelarna Mats Lavander, Per Arlbrandt, Elias Fälth och Niklas Olausson. Vilka är det liksom? De rider just nu på en enorm framgångsvåg, men kommer garanterat inte kunna hålla i detta spel hela säsongen. DIF:s lag ifjol bestod ändå av en hel drös skickliga spelare som åren innan underpresterat och därav blivit underskattade.Salas skrev:Öööhhh, nej tack?Bjurre skrev:Pär Alrbrant
En sjukt överskattad spelare som hade krävt en kraftig överlön för att flytta till Stockholm. Han har ett jävla flyt i likt hela Luleå, och när turen vänder så kommer även han sluta prestera. Han är inget annat än en medioker spelare.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3693AMMC skrev:Till sist, vi ska inte glömma bort Henrik Eriksson som växt i Mora i Allsvenskan. Vi har möjligheten att ta hem honom nästa säsong. Om han fortsätter utvecklas och mogna så kan han bli en bra energispelare i tredje/fjärdelina.
Glöm inte bort honom. Han har varit bra i Troja.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... k#comments
Längst ner på sidan "Niklas Nordgren till Djurgården" Hmm.
Alltid Oavsett
Fan vad kryptiskt !Zaeta skrev:http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... k#comments
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Till nästa säsong kanske? Värvar de en forward före en back nu så blir jag duktigt förbannad.melker skrev:Fan vad kryptiskt !Zaeta skrev:http://blogg.aftonbladet.se/hockeyblogg ... k#comments
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Minns förra året hur Lee Goren floppade och FBK löste det på ett bra sätt.
Trade med Widing som går tillbaka till Schweiz och den här gången Rapperswill? Vi får Nordgren?
Trade med Widing som går tillbaka till Schweiz och den här gången Rapperswill? Vi får Nordgren?
Expert.
Så det går att ordna på det sättet alltså? Trodde det var svårt med trades i Elitserien, men om det går att få till det på det viset så vore ju det fint.SirDIFalot skrev:Minns förra året hur Lee Goren floppade och FBK löste det på ett bra sätt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
1) Varför skulle Rapperswill vilja släppa en av deras bäst producerande forwards i år...?SirDIFalot skrev:Minns förra året hur Lee Goren floppade och FBK löste det på ett bra sätt.
2) Vill vi hellre ha Nordgren än Widing? Nej, inte enligt mitt tycke. Tror fortfarande stenhårt på att Daniel kommer lyckas lyfta sitt spel, det kommer i takt med att resten av laget börjar hitta sitt spel mer & mer. Nordgren är definitivt en vass forward men det får bli intressant så fall till nästa säsong. Tycker iofs att vi i första hand borde täcka upp med vassa centrar framför ytterforwards...
Sammanfattningsvis så tror jag inte ett dugg på en trade.
- SirDIFalot
Nordgren ville väl inte vara kvar där? Men ja, det låter jävligt märkligt... Spekulerade bara högt.-daniel- skrev:1) Varför skulle Rapperswill vilja släppa en av deras bäst producerande forwards i år...?SirDIFalot skrev:Minns förra året hur Lee Goren floppade och FBK löste det på ett bra sätt.
2) Vill vi hellre ha Nordgren än Widing? Nej, inte enligt mitt tycke. Tror fortfarande stenhårt på att Daniel kommer lyckas lyfta sitt spel, det kommer i takt med att resten av laget börjar hitta sitt spel mer & mer. Nordgren är definitivt en vass forward men det får bli intressant så fall till nästa säsong. Tycker iofs att vi i första hand borde täcka upp med vassa centrar framför ytterforwards...
Expert.
- -daniel-
Nä, iofs sant men det var väl efter förra säsongen. Har ju (tydligen) gått betydligt bättre den här säsongen så då kanske livet är lite roligare där borta.SirDIFalot skrev:Nordgren ville väl inte vara kvar där? Men ja, det låter jävligt märkligt... Spekulerade bara högt.-daniel- skrev:1) Varför skulle Rapperswill vilja släppa en av deras bäst producerande forwards i år...?SirDIFalot skrev:Minns förra året hur Lee Goren floppade och FBK löste det på ett bra sätt.
Enda jag skulle kunna tänka mig med Widing är om han skulle vara något slags orosmoment i laget som gnäller och är på allmänt sunkigt humör och sänker lagmoralen pga det, men har verkligen inte fått de vibbarna. Tycker exempelvis han ser ut att vara en av de gladaste på banan så fort DIF gör mål...verkar alltid peppa på spelarna runtomkring osv. Tror inte DIF på spelmässiga grunder vill göra sig av med honom. Det rimmar liksom lite illa att kicka en hårt jobbande spelare bara för att han inte stänkt in 20 baljor redan.
Dags för ett till synes primitivt och onyanserat inlägg.
Skit i Widing och in med Nordgren. Mitt tålamod, som har sinat under en längre period, har tagit slut.
Skit i Widing och in med Nordgren. Mitt tålamod, som har sinat under en längre period, har tagit slut.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Isåfall ser jag hellre en trade med en riktigt bra back, målvakt eller center. Forwardsplatsen kan J20 Marcus Sörensen ta.
Tror dock också widing kommer igång. Bara han går ner 5kg. Alldeles för tjock och tung i dagsläget. Då blir han kvickare i pallet också.
Problemet löst!
Tror dock också widing kommer igång. Bara han går ner 5kg. Alldeles för tjock och tung i dagsläget. Då blir han kvickare i pallet också.
Problemet löst!
Född till sportchef.
- -daniel-
Faktiskt aldrig tänkt på... Kanske ligger något i det dock. Något för Högberg & co att bita i?android skrev:
Problemet löst!
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Widing är klart tyngre jämfört med för ett par år sedan, det ser man på hans orörlighet i vändningar och att han är lite klumpig.-daniel- skrev:Faktiskt aldrig tänkt på... Kanske ligger något i det dock. Något för Högberg & co att bita i?android skrev:
Problemet löst!
Kolla 27 sekunder in i detta klipp ( ) klart mindre känns det som.
Hoppas han tränar stehårt under uppehållet nu och tappar några kilon, tror det är nyckeln.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.