Tack för allt, Kung Ragge Ragnarsson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Tack för allt, Kung Ragge Ragnarsson!

Inlägg av Kall-El »

Blivande junistränare månne?
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Doyle skrev:Känns så oerhört trist och tungt att #10 nu ställer in och en karriär är till ända. Finns många stjärnor, legender och superstars som slutar karriären alldeles för tidigt.

Hade varit underbart om du efter förra säsongen fått stå där stolt i ett RÖTT publikhav höja SM-bucklan på Hovet, Ragge. Fan, man ryser och ser en bild framför sig där hela Hovet exploderar i ett lyckorus och du får vara med som KUNG RAGGE på isen med ditt Djurgården.

Tyvärr ville någon högre makt att gudshålan jönköpings if HV skulle stjäla ditt värdiga SM-guld.

Men som i alla filmer skall det till slut, sluta lyckligt.

Jag hoppas därför av hela mitt hjärta att supportrar, spelare, tränare + alla andra runt laget gör allt för att RAGGE slutligt skall få stå där bland sina lagkompisar med ett SM-guld 2011 och hyllas på Hovet som det anstår en härlig människa och Djurgårdshjälte.

Så DIF...visa nu samma beslutsamhet som Ragge gjorde med sin trasiga axel under slutspelet då han gav fan i sin hälsa för att hjälpa DIF bli svenska mästare. Nu är det pay back time till Ragge...
Tamigfan det bästa inlägget som har skrivits här på forumet!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Tack för allt Ragge.

Det räcker inte att beskriva min tacksamhet till dig med ord. Du har betytt så otroligt mycket för vår förening, bara med din närvaro. Fällde en tår när jag tänkte tillbaka på detta ögonblick:

Det skulle varit du som stått där i mitten av allt, med DIN buckla. Fan vad du behövs i Djurgården Ragge. Att du inte får göra en riktig sista match i Djurgårdströjan gör mig riktigt ledsen. Om inte din tröja åker upp i taket snarast så är det en av de största felbesluten som tagits på mycket länge.

Du är en Järnkamin Ragge, där du och Falken och Ölvestad är DIF. Utan er i allmänhet, eller dig i synnerhet hade vi inte fått uppleva förra årets magiska matcher, där vi fick uppleva allt detta:

Tack för allt.
Du kommer att bli en av de mest saknade spelarna i Djurgårdens IF överhuvudtaget.

Ragge är nummer ett!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Min storsta backfavorit genom alla tider. Det var med graten i halsen man laste nyheten idag och jag kan bara inte inse att det ar slut nu. Kommer fortsatta hoppas dum som man ar :(

Tack for allt iaf, Ragge. Ditt hjarta, tuffhet och spelskicklighet kommer vara saknad under en laaaang tid. Oersattlig i mina ogon. Lev nu ett gott liv och jag hoppas att du far nagon tjanst inom Djurgarden!
Berra

Inlägg av Berra »

Snazzi skrev:
Berra skrev:Åh Ragge, åh-åh-åh-åh,
Åh Ragge, åh-åh-åh-åh,
för dig sjunger vi denna sång,
gång efter gång, efter gång

Denna skulle funka fint. Jag sitter dock och nynnar på en positiv variant på "dulle en våldtäksman"

"Ragge en järnkamin..alla vet....alla vet...alla vet...alla vet...att Ragge en järnkamin. Nu vet jag inte om denna ramsa är reserverad för nidvisor men om inte så sätter den sig väldigt lätt i skallen och är lätt att få med sig alla i. Så den får bli mitt förslag, givet att ramsan inte är reserverad för nidvisor, i såfall får jag tvätta munnen med tvål i kväll.

Kung Ragge...snyft :(
Den var ju positiv från början, och är väl fortfarande.

Dessutom är det "är" och inte "en".
Oj jag skrev visst fel där, men ska det vara "är"? Ska det inte vara "är en"

Att "Berra" felciterar en ramsa är väl skitsamma en skitdag som denna, jag trodde väl att detta var en hyllningstråd för en Djurgårdslegendar och inte en mötesplats för syföreningen märka ord, diskutera förslaget på ramsa istället, vad tycker du om den...din wesserbisser där :lol:
Senast redigerad av Berra den 2010-11-08 23:12:19, redigerad totalt 1 gånger.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Berra skrev:
Snazzi skrev:
Berra skrev:Åh Ragge, åh-åh-åh-åh,
Åh Ragge, åh-åh-åh-åh,
för dig sjunger vi denna sång,
gång efter gång, efter gång

Denna skulle funka fint. Jag sitter dock och nynnar på en positiv variant på "dulle en våldtäksman"

"Ragge en järnkamin..alla vet....alla vet...alla vet...alla vet...att Ragge en järnkamin. Nu vet jag inte om denna ramsa är reserverad för nidvisor men om inte så sätter den sig väldigt lätt i skallen och är lätt att få med sig alla i. Så den får bli mitt förslag, givet att ramsan inte är reserverad för nidvisor, i såfall får jag tvätta munnen med tvål i kväll.

Kung Ragge...snyft :(
Den var ju positiv från början, och är väl fortfarande.

Dessutom är det "är" och inte "en".

Att "Berra" felciterar en ramsa .
Är det inte du som är Berra? :wink:
xxwinniehxx
Säsongskort: Ja

Inlägg av xxwinniehxx »

lilleman skrev:Tack för allt Ragge.

Det räcker inte att beskriva min tacksamhet till dig med ord. Du har betytt så otroligt mycket för vår förening, bara med din närvaro. Fällde en tår när jag tänkte tillbaka på detta ögonblick:

Det skulle varit du som stått där i mitten av allt, med DIN buckla. Fan vad du behövs i Djurgården Ragge. Att du inte får göra en riktig sista match i Djurgårdströjan gör mig riktigt ledsen. Om inte din tröja åker upp i taket snarast så är det en av de största felbesluten som tagits på mycket länge.

Du är en Järnkamin Ragge, där du och Falken och Ölvestad är DIF. Utan er i allmänhet, eller dig i synnerhet hade vi inte fått uppleva förra årets magiska matcher, där vi fick uppleva allt detta:

Tack för allt.
Du kommer att bli en av de mest saknade spelarna i Djurgårdens IF överhuvudtaget.

Ragge är nummer ett!
Att räkna upp spelare som är DIF utan att nämna Otto borde fan vara brottsligt!
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Ja gud, en sån sorg man känner idag!
Så tungt. Lider så med Ragge när man vet hur viktig ishockeyn är för honom.
Tack för allt Ragge, tack för alla underbara minnen, och framför allt tack för förra säsongen då du utan tanke på din egen hälsa spelade hela slutspelet med din sargade axel, för Djurgårdens skull.

Och snälla snälla du, stanna kvar och coacha de bedrövliga backar vi har idag....
lilleman

Inlägg av lilleman »

xxwinniehxx skrev:
lilleman skrev:Tack för allt Ragge.

Tack för allt.

Ragge är nummer ett!
Att räkna upp spelare som är DIF utan att nämna Otto borde fan vara brottsligt!
Haha, helvetes fan. Visste att jag glömt någon. Otto ska självklart vara med.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Du är som klippan i The Guns of Navarone..

Lycka till i fortsättningen, vad det än blir!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Jag vill ställa mig i kören och tacka dig för dom här åren i DIF-dressen, Ragnarsson. Jag minns när du kom till DIF som väldigt ung och man såg redan då att du var något speciellt. På den tiden var man ändå väldigt bortskämd med DIF hockey så det säger en del om hur lovande du var då.

Helt rätt beslut, inte fan ska du få jobbiga men för livet. Hårt men jag önskar dig all lycka till.
El Camino

Inlägg av El Camino »

Flaggan på halv stång på Tallbacken LÄNGE LEVE RAGGE :D

Tony Våla
El Camino - ALLTID - OAVSETT
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Tack för allt kung Ragge.
Skulle vara underbart om du kunde ta över tränarsysslan över våra backar och visa hur man ska göra i defensiv zon.

Länge leve kung Ragge!!
Användarvisningsbild
Kamala

Inlägg av Kamala »

Fick en tår i ögat när man kollar på intervjun med Ragge, vilken hjälte!

Nu är det upp till oss, publiken att verkligen ge Kung-Ragge den avslutning han förtjänar. Mot Färjestad ska han hyllas till skyarna!
You and I are gonna live forever!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

finns så mycket man kan säga men enl forumreglerna får jag bara använda mig av 60000 tecken så jag kortar ner det till:

TACK FÖR ALLT!

may the force be with yoy in the future, vad du än tar dig för härnest.
Skriv svar