Jag har själv nästan uteslutande visat mig på fotbollsmatcherna ,men nu känner jag att det är daxs att gå på hockey.nu måste vi börja fylla globen annars kommer det ju aldrig att gå framåt .DET ÄR UPP TILL OSS....
Dessutom tror jag att årets sessong kommer bli rätt rolig
De här trådarna går det inte att få nog av. Bra att du tänker stötta DIF hockey nu också! Jag tror som du att denna säsongen kommer bli rätt kul, backuppsättningen är ljusår bättre än förra säsongen.
Jag har aldrig förstått varför något annat än en repris på 5/1 2006 skall vara acceptabelt - varje match. I Sverige spelas ishockey på världsnivå, tisdag, torsdag, söndag, runt om i landet. Riktigt fin underhållning med inslag av dramatik, fart, fläkt och en del tjyv och rackartyg.
Jag vill inte avråda någon från att gå och stötta DIF fotboll men allvarligt talat, svensk fotboll...
Om du inte förstår varför det inte går att få samma stämning i samtliga matcher som vi hade i en match som det toksatsades på blir man nästan lite mörkrädd. Det går inte att samla så mycket folk och få sådan stämning 2-3 gånger i veckan. Tro mig även stämningen på Stadion skulle bli sämre om vi spelade hemma flera gånger i veckan.
Om man vill ha bättre stämningen oftare måste matcherna gälla något kombinerat med att de inte får inträffa för ofta.
Förövrigt tror jag inte det är realistiskt att räkna med sådan stämning i vilken match som helst. Vad man däremot kanske kan våga drömma om är ett lite högre publiksnitt. Stämning som mot FBK inträffar nog bara ibland och gott så...
Håller med om allt det här men det skulle ju vara bra att få ut budskap att folk ska gå på hockey nån annan stans, jag tror inte det är så många som ser det här i forumet..
Hur blev det med de här flygbladen som det var snack om i vintras?
DIF fotboll hade 14 075 i publiksnitt säsongen 2005, alltså mer än Globen mäktar med. Jag antar att det inte var bortasupportrar som fyllde arenan. Bortasupportrar invaderar dock Globen under hela säsongen och hejjar glatt på sitt lag medan djurgårdarna har tvättstugan, vattnar blommorna eller sysslar med något annat meningsfullt.
Mörkrädd har jag aldrig varit, jag menar bara att man skall lägga ribban där ribban skall ligga. Allt annat än 13 850 varje match är ett misslyckande om man tittar på vad som erbjuds.
De som hela tiden hittar anledningar till varför man inte skall se på DIF-hockey är inte konstruktiva. Försök istället ta med en kompis på en match och fyll arenan.
Jämför Stockholm med Denver. De är ungefär lika stora (Stockholm är lite större innanför tullarna men Denver har något fler i förorten). Colorado Avalanche hade slutsålt alla 41 hemmamatcher 2001-2002. (Jag hittade ingen nyare statistik). I Elitserien snackas det mycket om lunken fram till jul, men NHL då? Det är minst lika god underhållning i Globen som i vilken arena som helst i USA/Kanada under serien även om spelarnas individuella skicklighet är sämre.
Och, varje match gäller något. Det är tre poäng i september som i februari. Tre poäng som reglerar var i slutspelet man hamnar, om man nu kommer dit.
Jättebra, men jag instämmer med tidigare talare: detta forum lockar inte mer publik! Vad kan göras för att få ut detta till en målgrupp som inte redan är fast för hockeyn och redan har köpt säsongkort?
Flygblad känns som en "sådär"-lösning. Handen på hjärtat, hur många ägnar en blick åt ett flygblad?
Jag har haft säsongskort i 4 år nu men till denna säsongen blir det inget. Jag tycker laget och hela föreningen är för profillöst helt enkelt.
I Färjestad har man ett antal profiler som Jörgen Jönsson, Thomas Rhodin, Emil Kåberg och Per Ledin. I HV 71 har man Mika Hannula, Johan Davidsson, Andreas Jämtin, Lance Ward etc. Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya och Ronnie Sundin...
Vilka har vi? Martin Lindman som inte platsade i varken Färjestad eller Mif?
Timmy Pettersson som inte platsade i varken VF eller HV?
Det är bedrövligt men vi har ett totalt profillöst lag, en profillös förening och så undrar ledningen varför vi inte förmår att snitta mer än max 7.000 åskådare i en halvtom Glob? Vi spelar söder om söder i en halvtom Globen. Det är inget annat än tragiskt.
Med handen på hjärtat gott folk. Vilka lag är sämre än oss på förhand?
Skellefteå kanske men vilka mer?
Jag är tämligen övertygad om att DIF fotboll INTE hade haft de dryga 14 000 i snitt om fotbollen haft samma upplägg som hockeyn har idag. Det upplägg hockeyn har idag kommer på sikt att döda intresse fullständigt. Bara att hoppas på en förändring innan det är försent.
Med tanke på skillnaden i antalet matcher mellan hockey och fotboll borde man ju rimligtvis se till det totala antalet åskådare lagen har per säsong. Enkelt räknat torde det väl nästan vara dubbelt så många hemmamatcher i hockeyn jämfört med i fotbollen. Sett ur detta perspektiv blir ju antalet åskådare lagen har ungefär desamma.
Kanske inte är så konstigt att Colorado fyller sin islada med tanke på att man där kan se världens bästa spelare samtidigt som colorado sjävt inte är helt profillöst heller. Hade DIF spelat mot lag som Bruins, Canadiens osv hade jag haft säsongskort. Dessa lagen lockar betydligt mer än skall vi säga Luleå och Brynäs.
För övrigt kommer nog elitserien få tre skickt med 4 topplag några lag i ingwmansland samt ganska många gäng i botten. Att vi kommer tillhöra botten ( här menar jag alltså 5-6 lag totalt ) är jag tämligen övertygad om...
Erik Kloth skrev:Jag har haft säsongskort i 4 år nu men till denna säsongen blir det inget. Jag tycker laget och hela föreningen är för profillöst helt enkelt.
I Färjestad har man ett antal profiler som Jörgen Jönsson, Thomas Rhodin, Emil Kåberg och Per Ledin. I HV 71 har man Mika Hannula, Johan Davidsson, Andreas Jämtin, Lance Ward etc. Frölunda har Tomi Kallio, Steve Kariya och Ronnie Sundin...
Vilka har vi? Martin Lindman som inte platsade i varken Färjestad eller Mif?
Timmy Pettersson som inte platsade i varken VF eller HV?
Det är bedrövligt men vi har ett totalt profillöst lag, en profillös förening och så undrar ledningen varför vi inte förmår att snitta mer än max 7.000 åskådare i en halvtom Glob? Vi spelar söder om söder i en halvtom Globen. Det är inget annat än tragiskt.
Med handen på hjärtat gott folk. Vilka lag är sämre än oss på förhand?
Skellefteå kanske men vilka mer?
Skulle du bli gladare om Djurgården köpte in ett par superstars utomlands då? Jag tycker om ett lag med så många inhemska spelare som möjligt, det skapar hjärta, får Djurgården att bli ett Stockholms-lag på riktigt! Att sedan kalla detta profillöst håller jag inte alls med dig om!
Däremot är jag med på Kal-El's resonemang om att det blir lite för många hemmamatcher men, för det är ett men, om Frölunda klarar av att fylla sin arena varför skulle inte vi klara det? Det finns ett flertal lag som är placerdae i mindre hålor än Stockholm men ändå har högre publiksnitt. Så går det verkligen att skylla på för många hemmamatcher? Är vi Stockholmare så mycket kräsnare?
Rocker skrev:Bra där! När alla dök upp på matchen mot FBK förra säsongen så gick det ju vägen! Massivt publikstöd = framgång!
På den matchen kändes det som att alla som stod där i klacken bara vad fotbollsnördar som kom till matchen för att fira järnkaminernas jubileum..
de va inge hjärta i publiken
Senast redigerad av Falken den 2006-08-05 18:16:05, redigerad totalt 1 gånger.