Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
jool08

Re: Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Inlägg av jool08 »

Dagens match känns på många sätt som säsongens bästa även om vi fortfarande läcker lite för mycket bakåt. Offensivt börjar det närma sig känslan från förra säsongen där vi kämpade hårt och lyckades få tryck på motståndarna, det är uppenbart vad Marcus Nilson betyder för vår offensiv. Dessutom lyckas vi kämpa till oss några kontringschanser vilket är helt nödvändigt om vi ska klättra i tabellen.

Vi avslutar innan uppehållet med vinst i 4 av 5 matcher och presterar stundtals bra hockey samtidigt som det fortfarande finns massor av förbättringspotential i samtliga lagdelar, det ger hopp! Tyvärr lämnas ändå en bitter eftersmak eftersom vi förlorar den match man inte får förlora. Det stora problemet är att den matchen inte kan analyseras på ett förnuftigt sätt eftersom det är så känsloladdat. Den allmänna attityden är att aik är ett jävla skitlag som ska köras över alla dagar i veckan. Visst, ser man till historik och laguppställning så är det kanske inte helt omotiverat, men tittar man på formkurva och den slarvfria laginsats som de presterar så får man kanske överväga att ta de förbjudna orden i sin mun och konstatera att vi förlorade mot ett bra lag. Jag tror inte att de håller i längden och jag tror att vi blir bättre. Till nästa derby finns alla förutsättningar för vinst men om aik fortfarande spelar likadant så krävs det betydligt mer av vårt lag än vad många här verkar tro.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

jool08 skrev:Dagens match känns på många sätt som säsongens bästa även om vi fortfarande läcker lite för mycket bakåt. Offensivt börjar det närma sig känslan från förra säsongen där vi kämpade hårt och lyckades få tryck på motståndarna, det är uppenbart vad Marcus Nilson betyder för vår offensiv. Dessutom lyckas vi kämpa till oss några kontringschanser vilket är helt nödvändigt om vi ska klättra i tabellen.

Vi avslutar innan uppehållet med vinst i 4 av 5 matcher och presterar stundtals bra hockey samtidigt som det fortfarande finns massor av förbättringspotential i samtliga lagdelar, det ger hopp! Tyvärr lämnas ändå en bitter eftersmak eftersom vi förlorar den match man inte får förlora. Det stora problemet är att den matchen inte kan analyseras på ett förnuftigt sätt eftersom det är så känsloladdat. Den allmänna attityden är att aik är ett jävla skitlag som ska köras över alla dagar i veckan. Visst, ser man till historik och laguppställning så är det kanske inte helt omotiverat, men tittar man på formkurva och den slarvfria laginsats som de presterar så får man kanske överväga att ta de förbjudna orden i sin mun och konstatera att vi förlorade mot ett bra lag. Jag tror inte att de håller i längden och jag tror att vi blir bättre. Till nästa derby finns alla förutsättningar för vinst men om aik fortfarande spelar likadant så krävs det betydligt mer av vårt lag än vad många här verkar tro.
Det där är en jävligt bra summering! Tack!
Säg den glädje som varar
Plissken

Inlägg av Plissken »

Tjena hockeyvänner,

Bra match av Djurgårn idag, ni förtjänade trots allt samtliga poäng. Ni kändes hetare, speciellt i andra perioden. Det gör inte så ont och torska mot Hardy's pojkar. Vi fick ju lite plåster på såren med vår nya backvärvning samtidigt.
Video med Hardy efter matchen, varsågoda: http://www.folkbladet.nu/199887/2010/11 ... er-matchen
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Plissken skrev:Tjena hockeyvänner,

Bra match av Djurgårn idag, ni förtjänade trots allt samtliga poäng. Ni kändes hetare, speciellt i andra perioden. Det gör inte så ont och torska mot Hardy's pojkar. Vi fick ju lite plåster på såren med vår nya backvärvning samtidigt.
Video med Hardy efter matchen, varsågoda: http://www.folkbladet.nu/199887/2010/11 ... er-matchen
Tjena själv!

Man blir alltid lika förvånad när man hör någon från "andra sidan" komma in på forumet och gratta. Kollade dina inlägg och såg att det egentligen inte hörde till ovanligheten när det gäller dig! Trevligt!

Trodde att fisken AB skulle hugga som ett tok på honom, vilket de säkert har gjort. Grattis! Har dock för dålig koll på honom för att säga varken bu eller bä.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jepe skrev:

Tjena själv!

Man blir alltid lika förvånad när man hör någon från "andra sidan" komma in på forumet och gratta. Kollade dina inlägg och såg att det egentligen inte hörde till ovanligheten när det gäller dig! Trevligt!

Trodde att fisken AB skulle hugga som ett tok på honom, vilket de säkert har gjort. Grattis! Har dock för dålig koll på honom för att säga varken bu eller bä.
Jag betraktar det som en jävligt bra back som kan det där med uppspel... Djurgården?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tack för de orden.

Du får trösta dig med att Sveriges bästa backsida nu blir ännu bättre. Vi hade verkligen behövt er finska stjärna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om deras nya finska back. Han är säkert jättebra eftersom alla säger så :) Men han ersatte också en jävligt bra back i Skrbeck.

Vi lär inte få någon ny back så länge inte Ragnarsson slutar. Helst vill man ju ha kvar Ragge men jag tror i alla fall att hans karriär är över.

Frågan är om vi lägger pengarna på en back eller en målvakt. Helst en målvakt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

V-sign skrev:Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om deras nya finska back. Han är säkert jättebra eftersom alla säger så :) Men han ersatte också en jävligt bra back i Skrbeck.

Vi lär inte få någon ny back så länge inte Ragnarsson slutar. Helst vill man ju ha kvar Ragge men jag tror i alla fall att hans karriär är över.

Lite kluven där. Vi behöver ersätta Ragge om han slutar. Vi får inte glömma att Riddarn spelade i början av serien då laget var dåligt. Han var ok utan att glänsa. Tror han kan komma upp till minst samma nivå som förra säsongen. Tycker vi måste ge honom chansen åtminstonde fram till jul.

Sedan att vi inte värvade Tellan inför säsongen trots möjlighet är obegripligt. Det har jag hela tiden hävdat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
V-sign

Inlägg av V-sign »

Ja och det verkade ju som att Tellan verkligen ville till oss också...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Haha, ni slutar aldrig att förvåna härinne. Hade vi inte gjort 4-5 och SAIK vunnit i sudden hade ni alla skrikit efter Deilerts avrättning.

Om vi hade förlorat hade ni även gnällt så inåt helvete på Sandberg, som ska ta två av målen. Ja, jösses... Onyanserat som vanligt. Att resultat kan styra era värderingar så jävligt.

Sen undrar jag vafan du vädrar detta i vinsttråden Skellefteå - Djurgårdens IF för.. har du Asperbergers/Tourettes eller något liknande?! Styr dina anala impulser!

Vi fungerar så här... i frustration efter en förlust hängs hundhuvudena ut - obarmhärtigt för att sedan tas till nåder när förlust bytts ut till vinst... Vi lever i en berg-och-dalbana.. Om du förväntar dig i ditt lilla sinne att vi ska vara nyanserade och belevade i alla lägen och dessutom se klart och kyligt på alla resultat/prestationer är du fan dummare än tåget. Du kan väl göra lite research i ärendet. Läs igenom alla matchtrådar.. så ser du att jag har rätt.

Det jag önskar nu är att du ger fan i att predika det uppenbara, vi vet att vi pendlar mellan hopp och förtvivlan - Men vi skiter i det! Vi lever med Djurgårdens IF. Vi älskar. Vi är inga förbannade robotar.

Out.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Plissken

Inlägg av Plissken »

Kan avslöja att när vi hämtade Hardy från omkl. rummet för intervjun så rapade han segerbärs och såg lustig ut ;)

Trevlig helg på er!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Blev så irriterad över en viss post att jag helt glömde att hylla laget!

HÄRLIGT DJURGÅRDEN!!!

Att Sandberg är skakig är inget att lipa över. Han behöver också lite speltid innan han lugnar ner sig...

+++++ Kronwall, Ölvestad, Nilson!!! (och andra som jag inte orkar namnge nu) ;)

------ O Eklund, Boumedienne

Bra kämpat!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bra kämpat. Verkar som om det vi sa till Ölvestad igår gick fram till laget.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
V-sign skrev:Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om deras nya finska back. Han är säkert jättebra eftersom alla säger så :) Men han ersatte också en jävligt bra back i Skrbeck.

Lite kluven där. Vi behöver ersätta Ragge om han slutar. Vi får inte glömma att Riddarn spelade i början av serien då laget var dåligt. Han var ok utan att glänsa. Tror han kan komma upp till minst samma nivå som förra säsongen. Tycker vi måste ge honom chansen åtminstonde fram till jul.

Sedan att vi inte värvade Tellan inför säsongen trots möjlighet är obegripligt. Det har jag hela tiden hävdat.
Varför inte använda Owuya som back? Han verkar vara sugen på att spela lite med klubban.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Jag såg inte matchen idag men kollade på highlights, på samtliga mål som kom från blå så stod det någon framför mål och skymde/styrde, underbart att det sitter nu. Fortsätter spelet såhär så blir det inga problem framöver. Nu gäller det att träna på rätt saker och hitta en 1:a målvakt, Sandberg eller Ridderwall. Tyckte dock att andra målet Sandberg släppte in så måste han täcka för första stolpen men shit happends ;)

Onödiga utvisningar men skön kämparinsats! Härligt att de inte gör upp.
Skriv svar