Katastrofal är väl att ta i, kraftigt. Han gör ju mycket poäng i PP, vilket gör att dom inte räknas som plus dock.henka83 skrev:Rätt kul att ni hyllar Bom Bom varje mål, men hans +- är ju katastrofal. Han bidrar mindre offensivt än vad han är till börda defensivt..
Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010
Expert.
ÄNTLIGEN! RESPEKT! Du vågar säga det jag sagt hela tiden, men vi får väl snart nånting över alla äktingar härinne. Kul att nån mer kan se hockey. TACK!Mäklaren skrev:Problemet med förstakedjan är att Ottosson och Ölvestad är alldeles för dåliga spelmässigt och teknikt för Mackan. Det är väl egentligen bara Nisse (när han är i form) som kan mäta sig med Mackans spelintellekt.
Våran första lina är allsvensk klass spelmässigt. Mackan förstörs som hockeyspelare att spela med två hockeymördare... TRAGISKT!
Ja det är konstigt att det bara är backarna som gör mål...och Tjärna.
Vad sysslar våra andra stjärnforwards med?
Jag håller med om att vi är sega. Det går så jävla sakta för alla. Ingen fart, inga tacklingar, ingen fysik.
Nä jag vetefan vad Hardy sysslat med under sommarn men han är faktiskt ytterst ansvarig.
Jag håller med om att vi är sega. Det går så jävla sakta för alla. Ingen fart, inga tacklingar, ingen fysik.
Nä jag vetefan vad Hardy sysslat med under sommarn men han är faktiskt ytterst ansvarig.
FÖR MYCKET TACKLINGAR skulle jag vilja säga, till ingen nytta. Vi har för mycket energi i laget och ingen spelintelligens och teknik. Spelskickligheten är hockeyns framtid och det är ett bevis nu. Vi hade ett klart bättre material på just den biten förra året, vi har ingen balans idag. Det är antingen eller i varje formation. Bättre att trolla ihop 3 spelskickliga nu när allt är som det är.V-sign skrev:Ja det är konstigt att det bara är backarna som gör mål...och Tjärna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Oväntat att saik får 5-3 läge?
Därefter 2 mycket billiga mål. Måste vara jobbigt för laget att hela tiden släppa in skitmål.
Idag är det bara förstalinan som skapat något av värde, resten kommer ingenstans.
Svårt att se oss vända detta, men man hoppas alltid. Nästa mål måste bli vårt för att vi ska lyckas.
Därefter 2 mycket billiga mål. Måste vara jobbigt för laget att hela tiden släppa in skitmål.
Idag är det bara förstalinan som skapat något av värde, resten kommer ingenstans.
Svårt att se oss vända detta, men man hoppas alltid. Nästa mål måste bli vårt för att vi ska lyckas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med dig, både Ölvestad och Ottosson har sjunkit spelmässigt under sommaren. Dock så är Otto en av få som står framför mål och skymmer/styr. Jag skulle vilja se Krüger upp i första och ner med Ölvestad i andra, bara för att få lite fart på spelet.Mäklaren skrev:Problemet med förstakedjan är att Ottosson och Ölvestad är alldeles för dåliga spelmässigt och tekniskt för Mackan. Det är väl egentligen bara Nisse (när han är i form) som kan mäta sig med Mackans spelintellekt.
Hur kommer det sig att DIF är det enda laget som domarna VÅGAR ta en till utvisning under pågående BP? Domarna brukar annars släppa allt under BP men när vi spelar då blir det extra petigt istället.
Eklund är den sämsta backen idag. Förstår inte hur man kan åka så sakta och flyga som en vante..
Widing kommer göra 2-2.
Problemet är ju att vi alltid får jobba i underläge. Vi får aldrig spela på ledning och får aldrig känna att vi får något gratis...
Oavsett hur domaren dömer så är det i slutändan alltid ,ALLTID, DIF som inte sätter puckarna i nätet. Det är det vi brister på, visst är det sjukt att domarna tar utvisningar under pågående BP men sätter vi bara puckarna som ska sitta så är inte detta något problem då laget är riktigt bra i BPeaser90 skrev:Hur kommer det sig att DIF är det enda laget som domarna VÅGAR ta en till utvisning under pågående BP? Domarna brukar annars släppa allt under BP men när vi spelar då blir det extra petigt istället.

DET BÖRJAR LIKNA NÅGOT!
Kronwall!
Kronwall!
Kronwall är förjävla bra 

VEM OM INTE STAFFAN GÅR FRAM?! Staffan borde få en sång 

Tack för att du finns kronwall! Och TACK DIF för att ni verkligen kämpar nu ( vissa i alla fall)