Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Inlägg av kotten »

Detta har potential att bli en riktigt tragisk bortamatch. Såvida Jimmie inte sade några magiska ord till spelarna efter träningen idag ser jag verkligen inte hur vi ska kunna vinna. Tror att SAIK tvålar dit oss ordentligt - låt oss säga 5-1 (av medlidande kanske SAIK bjuder på ett tröstmål efter gårdagens fiasko). Anser förövrigt att det vore tjänstefel att ge Owuya chansen igen(någonsin).
Senast redigerad av kotten den 2010-11-05 19:40:15, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Norrortsgrabben
Säsongskort: Ja

Inlägg av Norrortsgrabben »

kotten skrev:Detta har potential att bli en riktigt tragisk bortamatch. Såvida Jimmie inte sade några magiska ord till spelarna efter träningen idag ser jag verkligen inte hur vi ska kunna vinna. Tror att SAIK tvålar dit oss ordentligt - låt oss säga 5-1. Av medlidande kanske SAIK bjuder på ett tröstmål efter gårdagens fiasko. Anser förövrigt att det vore tjänstefel att ge Owuya chansen igen(någonsin).
Eller så kan det bli vändningen..

Men eftersom vi spelade skit dåligt igår så har du förmodligen rätt.

KOM IGEN NU DJURGÅR'N!!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

eftersom vi spelade på våran lägsta nivå förra matchen så kan det (troligen) bara gå åt ett håll, men lär väl bli förlust anyways.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Stabil seger med 1-4 med en sjukt fokuserad Mark i målet. Sen blir det inte jävla gnäll på han här inne längre efter ett par bra räddningar imorgon. Kommer bli skönt att slippa läsa alla barnsligheter om att man inte vill se han i DIF tröjan igen efter imorgon. Det ser jag fram emot mest.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diffarn1 skrev:Stabil seger med 1-4 med en sjukt fokuserad Mark i målet. Sen blir det inte jävla gnäll på han här inne längre efter ett par bra räddningar imorgon. Kommer bli skönt att slippa läsa alla barnsligheter om att man inte vill se han i DIF tröjan igen efter imorgon. Det ser jag fram emot mest.
Personligen tror jag vi kommer spela mer alert mot She-Left-Eh-Yo och kanske ta någon poäng. Detta beror på lite av vad jag kommer raljera om nedan:

Barnsligheter?! Du, har du sett killen spela? Mark-O varvar OK spel med helt horribelt dito. Han gör inga superräddningar utan tar en del omöjliga skott på samma sätt som stolpar och ribba ibland tar skott: Han/De blir helt enkelt träffade...

Om Mark-O står finns det inget som talar för 1/2/3 poäng. Det som gör Mark-O ännu farligare och DIF än mer sårbart är följande 4 punkter:
1. Josef Boumedienne
2. Oscar Eklund
3. Alexander Deilert
4. Stefan Lassen

På 4 av våra nu 8 backplatser återfinns FYRA potentiella matchsumpare som bjuder på allt ifrån totalt oinspirerat spel till rundel-ut-uppspel till indianare och sedan helt vansinniga utvisningar.

Dessa 4 har visat tydliga brister i defensiv samt uppspelsfas. Med Fantastiska Fyran kommer det gå fortsatt trögt i anfallen och vara lika farligt i defensiv zon som det varit hittills...

Jag hoppas ändå på vinst.. det gör jag alltid, oavsett. Sen bitchar jag om ditten och datten innan matchen men det hör till min ångestbild.. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
janne08

Inlägg av janne08 »

Tror att vi kommer att få se ett mer taggat DIF mot SAIK.
Av tradition så är SAIK svårspelade hemma men förlusten mot, ja ni vet vilka tror jag svider.
Dessutom hoppas jag att vi får se några förändringar i 5:orna och PP upställningarna. Sen har jag en svag känsla att vi kommer få se Sandberg i mål.
Bra eller dåligt de får vi se.. nu är det dax att gå och kvarta !!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

0-9, alla mål gjorda när Owuya är ute på blålinjen och dansar.
DIF!
djmoden

Inlägg av djmoden »

har en konstig känsla av att dom kan vinna imorn.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

0-0 och Sandberg i mål.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Nej jag hoppas verkligen att vi fortfarande får se Mark i mål. Visst han har varit rätt fladdrig i mål men om jag minns rätt så var inte Wesslau så jävla grym sin första ES säsong heller. Har för mig om att han hade rätt svårt att hålla vissa returer där i början. Men rätta mig om jag har fel.

Man kan dessutom inte ha världens häxjakt för att han gör en match som den förra, Sådana matcher har alla målvakter, även NHL målvakter. Det är snarare sånt som kan behövas lite då och då.

Tror knappast att mark kommer vara oförsiktig och ofokuserad när han går ut och möter liknande puckar i framtiden. Man lär sig av sina misstag.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Snälla Ridderwall det är storsint att försvara Owuya men du kan inte tysta fansen. Ni spelar på elitnivå och måste kunna ta emot både positiv och negativ kritik.

Owuya har stått 10 matcher på raken, minst. Han behöver samla ihop sig och få tillbaka energi och fokus. Vill se Sandberg på isen ikväll.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror spelarna kommer vara ruskigt sugna på revansch idag, dock räcker inte det för SAIK är ett alldeles, alldeles för bra lag just nu. Det jag har sett av dem (tror det är 4 eller 5 matcher den här säsongen) så har de imponerat mest på mig av alla lag; Tajt försvar, samspelt anfall och målvakter som gör sitt - dessutom ES i särklass hetaste förstafemma.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Var så övertygad om att vi skulle slå AIK förra omgången att det lades in ett 100 kronors spel på vinst för oss och det sprack. Lika övertygad är jag om att vi kommer torska här. Så pass övertygad att det kommer lämnas in ett spel på SAIK-seger.

Med andra ord skulle det inte förvåna alls om vi lyckades norpa en pinne eller så i eftermiddag, men med tanke på SAIKs kvalite och form borde de vinna med typ 4-1 eller något liknande.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Var så övertygad om att vi skulle slå AIK förra omgången att det lades in ett 100 kronors spel på vinst för oss och det sprack. Lika övertygad är jag om att vi kommer torska här.
Så pass övertygad att det kommer lämnas in ett spel på SAIK-seger.

Med andra ord skulle det inte förvåna alls om vi lyckades norpa en pinne eller så i eftermiddag, men med tanke på SAIKs kvalite och form borde de vinna med typ 4-1 eller något liknande.
Nice,
3p till DIF alltså :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Doyle skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Snälla Ridderwall det är storsint att försvara Owuya men du kan inte tysta fansen. Ni spelar på elitnivå och måste kunna ta emot både positiv och negativ kritik.

Owuya har stått 10 matcher på raken, minst. Han behöver samla ihop sig och få tillbaka energi och fokus. Vill se Sandberg på isen ikväll.
Ridderwall ska hålla sin fula jävla trut igenstängd. Han och många andra i laget hade varit SKIT om det inte vore för oss fans. Jag tror inte de där bortskämda snorungarna i DIF förstår hur jävla bra stöd de har fått av klacken och övrig publik de senaste fyra åren.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar