Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Man blir så grymt besviken när man läser en del idiotiska inlägg som skrivs. Man kastar fan inte skit på spelare som bär DIF tröjan!
Har vi redan glömt bort förra året!? Vi skapade en magisk stämning under hela slutspelet.Vi stod kvar och hyllade våra hjältar efter sista final matchen som om de var DIF som hade vunnit sm guld!
Men vad gör vi mot råttorna? Efter Marks dunder tavla så börjar vi bua och en del i klacken börjar ropa in med Sandberg. Så gör man inte, man stöttar laget och man ska stötta Mark i det läget inte såga han på de sättet.
Vi sjunger att "vi ger allt för vårat lag,för evigt Djurgården" men de gjorde vi inte mot råttorna i tredje perioden.Vi vek ner oss på läktaren precis som grabbarna vek ner sig på isen i tredje perioden! Jag hoppas de inte händer i nästa derby! Då ska vi fan köra över dom där vidriga råttorna, på planen och på läktaren!
Har vi redan glömt bort förra året!? Vi skapade en magisk stämning under hela slutspelet.Vi stod kvar och hyllade våra hjältar efter sista final matchen som om de var DIF som hade vunnit sm guld!
Men vad gör vi mot råttorna? Efter Marks dunder tavla så börjar vi bua och en del i klacken börjar ropa in med Sandberg. Så gör man inte, man stöttar laget och man ska stötta Mark i det läget inte såga han på de sättet.
Vi sjunger att "vi ger allt för vårat lag,för evigt Djurgården" men de gjorde vi inte mot råttorna i tredje perioden.Vi vek ner oss på läktaren precis som grabbarna vek ner sig på isen i tredje perioden! Jag hoppas de inte händer i nästa derby! Då ska vi fan köra över dom där vidriga råttorna, på planen och på läktaren!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, det var riktigt pinsamt. Vi på Aktiv Sittplats (åtminstone många) buade och viftade åt den mest aktiva klick av klacken som vrålade om Sandberg. De intelligenta herrarna i klacken var på väg upp för lite internbox men stoppades. Kan det ha varit allas vår älskade DFG-gäng månntro?Lee Harvey Oswald skrev:Ja det där var så lågt så det fick mig nästan att längta tillbaka till tiden innan "fotbollsklacken" började gå på hockeymatcherna.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Håller helt med Ridderwall här; så jävla lågt att bua och skrika efter Sandberg i det skedet.
Uppenbart är att det finns sjukt många som nu går på DIF hockeys matcher som verkligen har noll koll på ishockey.
- Lee Harvey Oswald
xxwinniehxx skrev:På vilket sätt är det förknippat med "noll koll" att vilja ha in Sandberg istället? Eller framförallt, att få bort Mark?Lee Harvey Oswald skrev:Ja det där var så lågt så det fick mig nästan att längta tillbaka till tiden innan "fotbollsklacken" började gå på hockeymatcherna.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Håller helt med Ridderwall här; så jävla lågt att bua och skrika efter Sandberg i det skedet.
Uppenbart är att det finns sjukt många som nu går på DIF hockeys matcher som verkligen har noll koll på ishockey.
Kan förvisso vara rätt så underhållande en usel DIFmatch att lyssna på en expertanalys från bänkgrannen.
I torsdags mer underhållande än själva matchen
Äh, bara det faktum att killen (Mark) redan vet om att han gjort bort sig kapitalt, då är det Hardys beslut att isf ta ett byte.
Klacken ska psyka motståndarna, inte sina egna! (där kommer noll koll in i bilden)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Jag tror inte det var det som LHO syftade på, utan att det märks på så många andra sätt att 50% av klacken är där bara för sakens skull men har noll intresse av hockey.xxwinniehxx skrev:På vilket sätt är det förknippat med "noll koll" att vilja ha in Sandberg istället? Eller framförallt, att få bort Mark?Lee Harvey Oswald skrev:Ja det där var så lågt så det fick mig nästan att längta tillbaka till tiden innan "fotbollsklacken" började gå på hockeymatcherna.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Kan förvisso vara rätt så underhållande en usel DIFmatch att lyssna på en expertanalys från bänkgrannen.
I torsdags mer underhållande än själva matchen
Sen är det VERKLIGEN sjukt lågt (fast inte lika lågt som Glocalnet) att vråla och bua och stå nere vid sargkanten och dunka & ropa "FITTA!" riktat mot sin egen målvakt efter hans dundertavla. Jävligt moget, och jävligt mycket gnaget... pinsamt.
-
Du har rätt, det är Hardy som borde buats ut. Mark kan trots allt inte hjälpa att han är genomusel. För det är han.
- -daniel-
Grejen är ju den att Djurgår'n år efter år har en tradition att satsa på "unga lovande målvakter". Om sanningen skall fram så är det jävligt sällan det faller väl ut...Varför chansa med den viktigaste posten av alla? Förstår mig inte på den logiken.
-
Nej precis, inte direkt så att man skulle tacka nej till en habil finne i målet. Eller vad fan som helst egentligen. Okej att vara rädd varje gång det skjuts ett skott på Dembo, i fotboll skjuts det trots allt inte så mycket. Men att ha samma känsla i hockeyn när det skjuts över 30 skott per match är tamigfan tortyr-daniel- skrev:Grejen är ju den att Djurgår'n år efter år har en tradition att satsa på "unga lovande målvakter". Om sanningen skall fram så är det jävligt sällan det faller väl ut...Varför chansa med den viktigaste posten av alla? Förstår mig inte på den logiken.
- Lee Harvey Oswald
Haha, santxxwinniehxx skrev:Nej precis, inte direkt så att man skulle tacka nej till en habil finne i målet. Eller vad fan som helst egentligen.-daniel- skrev:Grejen är ju den att Djurgår'n år efter år har en tradition att satsa på "unga lovande målvakter". Om sanningen skall fram så är det jävligt sällan det faller väl ut...Varför chansa med den viktigaste posten av alla? Förstår mig inte på den logiken.
Okej att vara rädd varje gång det skjuts ett skott på Dembo, i fotboll skjuts det trots allt inte så mycket. Men att ha samma känsla i hockeyn när det skjuts över 30 skott per match är tamigfan tortyr

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Ha, ja det är ju lite så... Mark är briljant i sina bästa stunder men hans osäkerhet sprider sig som en löpeld genom hela försvaret. Precis som allas vår Dembo....
Det var ruskigt lågt att börja ropa efter Sandberg och bua ut Mark, absolut. Sånt hör inte hemma i DIF. Det är inte hans fel att vi inte har någon bra målvakt i laget. Men att ingen av hans lagkamrater stöttade honom efter missen tycker jag är skit. Vad är det för fel i laget den här säsongen? Om utespelarna gjorde mål så skulle ju en sån här dundertabbe inte ha någon avgörande betydelse, eller?
- djurgårdsj*vel
Owuya gjorde världens pisstavla som är oförlåtlig, det tror jag alla är överrens om, men det verkar som många här inne glömt hur sjukt dåligt resten av laget spelade. De är minst lika delaktiga i förlusten som Owuya.
Jag har då aldrig sett ett sånt värdelöst spel. I slutet av matchen satt jag bara och gapade, halv chockerad av spelet el snarare brist på spel. Vi har ju i tidigare matcher legat under med både två och tre mål och kunnat hämtat in det. Det borde vi kunnat gjort denna match också om det bara hänt nåt framåt.
Tycker det är ganska oansvarigt av DIF:s ledning att satsa på dessa målvakter och tro att de ska räcka till. En halvdan målvakt och en allsvenskemålvakt. Dömt att misslyckas. Ok om ledningen valt Riddan som andremålvakt och satsat på en erfaren stabil förstemålvakt.
Nu är det dags för IN MED TIM. För liten i målet, vet jag många som säger, men det finns många bra målvakter som var "småväxta". Tex våran egen Tommy Söderström, ingen storväxt människa direkt och för att inte prata om Pelle Lindbergh som bara var 174 cm. Båda jäkligt bra snabba små målvakter. Så snälla Djurgården; testa Tim ett tag nu
Jag har då aldrig sett ett sånt värdelöst spel. I slutet av matchen satt jag bara och gapade, halv chockerad av spelet el snarare brist på spel. Vi har ju i tidigare matcher legat under med både två och tre mål och kunnat hämtat in det. Det borde vi kunnat gjort denna match också om det bara hänt nåt framåt.
Tycker det är ganska oansvarigt av DIF:s ledning att satsa på dessa målvakter och tro att de ska räcka till. En halvdan målvakt och en allsvenskemålvakt. Dömt att misslyckas. Ok om ledningen valt Riddan som andremålvakt och satsat på en erfaren stabil förstemålvakt.
Nu är det dags för IN MED TIM. För liten i målet, vet jag många som säger, men det finns många bra målvakter som var "småväxta". Tex våran egen Tommy Söderström, ingen storväxt människa direkt och för att inte prata om Pelle Lindbergh som bara var 174 cm. Båda jäkligt bra snabba små målvakter. Så snälla Djurgården; testa Tim ett tag nu
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Jahapp...verkar inte som att Järlan och Jimmie förstod exakt vad som sades igår. Eller så har de helt enkelt missat att berätta just den saken.-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab
Vi var ju inte sura över Marks agerande, det var ju uttalandet efter matchen vi var starkt emot. Samt att man släpper fram en så orutinerad spelare i en intervju efter en sån grov tabbe i ett derby.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Håller inte helt med dig på den punkten, vi hade 2-3, i alla fall jag tyckte vi var relativt nära 3-3. Pucken rensas på ett svagt sätt och Mark ''tar hand om den''. Resten vet vi, 2-4, laget sjunker ihop. Det är så otroligt jobbigt att komma tillbaka när man redan hämtat in ett 0-2 underläge för att sedan försöka hämta in två målskillnaden igen. Jag kan tänka mig att Mark kan komma tillbaka men inte i år, nu har han gjort sitt. Han klarar inte av trycket helt enkelt, mycket nervositet, returer ut i slottet etc.djurgårdsj*vel skrev:Owuya gjorde världens pisstavla som är oförlåtlig, det tror jag alla är överrens om, men det verkar som många här inne glömt hur sjukt dåligt resten av laget spelade. De är minst lika delaktiga i förlusten som Owuya.
Jag vill se Ridderwall och Sandberg i mål, för mig kvittar det vem som är första målvakt, jag tror på dessa två och tror att de kan komma långt och bli bra målvakter med rätt träning och rätt stöd. Jag hoppas det var sista gången en spelare i DIF blev hånad.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Om man torskar mot Solnasorkarna som inte sett Elitseriens ljus på åtta år ska man hänga med huvudet och hålla käften.
Tystnaden ska vara talande nog då skammen är överväldigad.
Om man mot alla odds ånyo förlorar mot kloaksorkarna från Solna, av med tröjan då man uppenbarligen inte är värdigt att bära den.
22-åriga Stefan Ridderwall ska hålla käften, klippa av sig hårt och kapa löjliga fjunen i plytet.
Den lilla snorungen ska inte tala om för oss - fallna blåa änglar som spillt blod för fanan - vart skåpet ska stå.
Han låg och guppade i Roffes pung när vi troget stod på Hovet sparkade plank, lät vokalligamenten ömma och vid stridens hetta slets loss råttsvansar på Gullmars.
Abattoir, abattoir, mon Dieu quelle horreur!
MEN... dörren svänger ju åt bägge hållen.
Om Owuya är ute och cyklar ska han fanimej få höra att så att han ligger sömnlös en natt eller två.
Lika gärna gjuts det mod i barm på pojkspolningen mellan de lodräta stolparna då glödheta röststarka Järnkaminer skanderar dennes namn.
Citerar bibeln;
Kantänka, ett sådant Järnkamin de höllo
och gjorde i luften så stark compression
att murar och torn uti Solna föllo,
Och råttkungen på näsan föll ned af sin thron

Tystnaden ska vara talande nog då skammen är överväldigad.
Om man mot alla odds ånyo förlorar mot kloaksorkarna från Solna, av med tröjan då man uppenbarligen inte är värdigt att bära den.
22-åriga Stefan Ridderwall ska hålla käften, klippa av sig hårt och kapa löjliga fjunen i plytet.
Den lilla snorungen ska inte tala om för oss - fallna blåa änglar som spillt blod för fanan - vart skåpet ska stå.
Han låg och guppade i Roffes pung när vi troget stod på Hovet sparkade plank, lät vokalligamenten ömma och vid stridens hetta slets loss råttsvansar på Gullmars.
Abattoir, abattoir, mon Dieu quelle horreur!
MEN... dörren svänger ju åt bägge hållen.
Om Owuya är ute och cyklar ska han fanimej få höra att så att han ligger sömnlös en natt eller två.
Lika gärna gjuts det mod i barm på pojkspolningen mellan de lodräta stolparna då glödheta röststarka Järnkaminer skanderar dennes namn.
Citerar bibeln;
Kantänka, ett sådant Järnkamin de höllo
och gjorde i luften så stark compression
att murar och torn uti Solna föllo,
Och råttkungen på näsan föll ned af sin thron

Blue Saints...
-
22 december då är det på fullaste allvar dags för revansch. Har en bra magkänsla på att grabbarna tills dess spelat ihop sig och tagit sig i kragen.
Kommer Djurgården få 2000 biljetter som inför första borta derbyt? Är det något slags avtal emellan klubbarna?
Kommer Djurgården få 2000 biljetter som inför första borta derbyt? Är det något slags avtal emellan klubbarna?
Djurgår'n tills jag dör!