Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:
B.I.B.A skrev:Mark: "Har gjort mycket värre matcher i höst".

Ja, men det säger väl mer om dig än om matchen igår. Om inte detta var en av dina sämre matcher.. oj oj oj. :shock:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8078834.ab
Oh herregud, snubben måste ha något fel ?! Vissa saker han säger är ju bara riktigt förjävligt att läsa.

Owuya: ''Jag tycker att man kan hitta fler misstag från mig. Till exempel Brynäs-matchen var mycket värre, då jag blev utbytt efter en period.''

Inte mer än rätt att du blev utbytt så som du spelade då.

Owuya:''Visst, det var ett dåligt mål, men det är bara ett mål egentligen.''

Bara ett mål? Det var världens jävla tavla som sänkte hela laget och gjorde så att råttorna vann igår.
Haha
Ja den killen upphör aldrig att förvåna.

Man brukar ju säga att ishockeyspelare är på ett visst sätt ute på isen & på ett helt annat sätt vid sidan om.
Men Mark spelar med huvudet under armen & låter bli att använda det även efteråt.
Nån måste hjälpa grabben...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash

Inlägg av Mash »

riccos skrev:
Mash skrev:
B.I.B.A skrev:Mark: "Har gjort mycket värre matcher i höst".

Ja, men det säger väl mer om dig än om matchen igår. Om inte detta var en av dina sämre matcher.. oj oj oj. :shock:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8078834.ab
Oh herregud, snubben måste ha något fel ?! Vissa saker han säger är ju bara riktigt förjävligt att läsa.

Owuya: ''Jag tycker att man kan hitta fler misstag från mig. Till exempel Brynäs-matchen var mycket värre, då jag blev utbytt efter en period.''

Inte mer än rätt att du blev utbytt så som du spelade då.

Owuya:''Visst, det var ett dåligt mål, men det är bara ett mål egentligen.''

Bara ett mål? Det var världens jävla tavla som sänkte hela laget och gjorde så att råttorna vann igår.
Det var ju inte bara det målet som jag stör mig på igår men vad fan gör han vid 0-2 målet, förstår att det är omöjligt för spelarna att komma tillbaka när man har en slips i mål. vid 2-4 måste kännas så jävla meningslöst för alla utespelare när man försöker jobba ikapp och målvakten väljer att leka jag vet fan inte vad istället för att lägga ner pucken i sarg hörnet och perioden är över
0-2 målet står han väl och kollar på oss när vi hoppar? Precis som du säger så var det riktigt svårt att komma tillbaka för spelarna efter den dundertavlan. Men man ska ändå inte vika ner sig, fortsätt spela, dom spelar trots allt på elitnivå..
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Mash skrev: Fan gå och gräv ner dig själv! Är du Djurgårdare eller är du en råtta som går när vi ligger under? Det är just såna som dig som inte ska stå i klacken, som inte klarar att stötta laget oavsett resultat.
Du kanske ska lugna dig med att kalla folk för råttor och liknande för att de inte har samma åsikter som dig. Dels skulle det gagna dig att ha lite större tolerans så du slipper häva ur dig dumheter, och dessutom har du inte en jävla susning vem du pratar om. Sköt dig själv är ett bra motto.

Läsförståelsen kan du bättra på också eftersom du trots en bra förklaring inte kan skilja på resultat och prestation.
Mash

Inlägg av Mash »

AMMC skrev:
Mash skrev: Fan gå och gräv ner dig själv! Är du Djurgårdare eller är du en råtta som går när vi ligger under? Det är just såna som dig som inte ska stå i klacken, som inte klarar att stötta laget oavsett resultat.
Du kanske ska lugna dig med att kalla folk för råttor och liknande för att de inte har samma åsikter som dig. Dels skulle det gagna dig att ha lite större tolerans så du slipper häva ur dig dumheter, och dessutom har du inte en jävla susning vem du pratar om. Sköt dig själv är ett bra motto.

Läsförståelsen kan du bättra på också eftersom du trots en bra förklaring inte kan skilja på resultat och prestation.
Kanske är jag lite hård men jag är helt emot folk som
- Sitter ner i klacken
- Går när spelarna gör en dålig prestation
- Går när spelarna spelar riktigt uselt.

Vi är Djurgården, Stockholms Stolthet, ska vi hålla kvar vid det så måste vi ha en fungerande klack där samtliga stöttar laget oavsett prestation och siffror på jumbotronen. Jag överreagerade säkert mot dig, ber om ursäkt, men jag är så otroligt förbannad och besviken så att det inte går att beskriva med ord, dels på laget och dels på klacken i tredje. Jag stod på AS med en grupp människor som sjöng, klacken tunnades ut, och vi blev slaktade av gnagetsklack. Ursäkta mig för det jag sa, men som sagt, så tål jag inte folk som inte stöttar laget ;)
jensa85

Inlägg av jensa85 »

janne08 skrev:
Snazzi skrev:
janne08 skrev: De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.
Och ett antal var så upprörda att dom begav sig till fredags träningen på hovet för att få utlopp för sin frustration.

Men min fråga är var tog klacken vägen efter 2-4 målet, det var ju trotts allt 20 minuter kvar av matchen. Och vad var vitsen att håna Mark, var det för att han skulle spela bättre eller för att hjälpa AIK att göra flera mål ??
Jag blev helt paff när klacken gav upp så tidigt och gick ner i brygga. Att vårat hockeylag kan och kommer få stryk några matcher det har jag räknat med, men att hemmaklacken skulle få stryk av gnagarklacken det kunde jag aldrig föreställa mig.
Som jag ser det så fanns det två förlorare i Globen igår. Något att tänka på till nästa match.
Är vi där för att titta ja titta då, men är vi där för att stötta ja då stöttar vi.
Livet går vidare
Hur kan du säga att vi fick stryk på läktaren när vi var klart bättre i två perioder? Detta trots att laget spelade som de gjorde. Normalt sett brukar klacken, vars lag leder, dominera. Så var inte fallet i två perioder igår. Sen vek vi visserligen ner oss fullständigt i tredje.

Men i båda derbyna som gått så har vårt lag inte förtjänat något stöd alls. Det är en total jävla ovilja bland många spelare, och jag tror inte riktigt att de förstår exakt hur mycket det här betyder för oss. Vilket de antagligen har fått reda på idag. Många här planerar sina liv efter DIFs matcher, och vad är tacken för det? Många spelare måste verkligen se över sin insats.
T.ex, slå sönder plexit? Vad fan är det för jävla skit? Ta ut det på en råtta. Tänd laget, gör något!

Det handlar inte om att vi förlorar, det är sättet vi förlorar på!

Vi är väl vara överens om att en period varar i 20 min och att en match är slut efter 90 min.
Om man tycker att det är ok att bara stötta i 60 min av en match, eller bara stötta så länge det går bra då kanske man inte ska ha så höga kvar på andra.
Min point är, förra året så var det tryck på klacken trotts att vi var i underläge eller det såg jävligt mörkt ut, och trycket varade hela matchen ut.
Slant du på tangentbordet två gånger? Börjar inse varför du är så sjukligt positiv till det mesta oavsett hur det ser ut. Keep up the "good" work.

Edit. Vad är förresten en "reriodpaus"? Okej om "P" hade varit nära "R"..... Nu kanske jag var väl petig men ändå.
janne08

Inlägg av janne08 »

Ja Ja…. Har ju sagt att jag slant på tangetbordet.
Klarar du av att läsa detta så bör framtida stavfel inte vålla några beskymmer :)

Mnänisnaks hjnräa kan lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det unta ngåra porlbem Å jag som altild ttort att svata rtät viart vitgkit! :D
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Har hittills lyckats hålla mig borta härifrån efter förnedring 2 av 2 möjliga. Lägg därtill att vi betalande åskådare blir behandlade som skit, som en sorts irriterande nödvändighet, när vi besöker arenan.

Den insatsen som grabbarna gör, med total brist på engagemang och fullständig nonchalans mot oss fans, kan inte sluta förvåna mig ens 3 dagar efteråt. Hela laget, tillsammans med matcharrangemanget, globen och de kalla äckliga hamburgarna, kan dra åt helvete.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

janne08 skrev:Ja Ja…. Har ju sagt att jag slant på tangetbordet.
Klarar du av att läsa detta så bör framtida stavfel inte vålla några beskymmer :)

Mnänisnaks hjnräa kan lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det unta ngåra porlbem Å jag som altild ttort att svata rtät viart vitgkit! :D
:wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab

Håller helt med Ridderwall här; så jävla lågt att bua och skrika efter Sandberg i det skedet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Har hittills lyckats hålla mig borta härifrån efter förnedring 2 av 2 möjliga. Lägg därtill att vi betalande åskådare blir behandlade som skit, som en sorts irriterande nödvändighet, när vi besöker arenan.

Den insatsen som grabbarna gör, med total brist på engagemang och fullständig nonchalans mot oss fans, kan inte sluta förvåna mig ens 3 dagar efteråt. Hela laget, tillsammans med matcharrangemanget, globen och de kalla äckliga hamburgarna, kan dra åt helvete.
Ja, det gäller ju att fokusera på rätt saker!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha :)

Skämt åsido, det är självklart helt centralt att arrangemanget i sin helhet lockar återkommande publik. Där misslyckades vi också kapitalt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:Haha :)

Skämt åsido, det är självklart helt centralt att arrangemanget i sin helhet lockar återkommande publik. Där misslyckades vi också kapitalt.
Ja, håller egentligen helt i grunden med men fanns så mycket annat att gnälla på så tyckte hamburgar-biten var mest komisk. ;)
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Kan verkligen inte släppa hur man kunde gå in i den här säsongen med två pissmålvakter.. Nu står vi ju här med ett grymt obalanserat och osäkert lag. Istället för att bygga bakifrån har vi byggt framifrån, och det har väl aldrig i världshistorien funkat.. i någon sport.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab

Håller helt med Ridderwall här; så jävla lågt att bua och skrika efter Sandberg i det skedet.
Ja det där var så lågt så det fick mig nästan att längta tillbaka till tiden innan "fotbollsklacken" började gå på hockeymatcherna.
Uppenbart är att det finns sjukt många som nu går på DIF hockeys matcher som verkligen har noll koll på ishockey.

Kan förvisso vara rätt så underhållande en usel DIFmatch att lyssna på en expertanalys från bänkgrannen.
I torsdags mer underhållande än själva matchen
xxwinniehxx

Inlägg av xxwinniehxx »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8080485.ab

Ja det där var så lågt så det fick mig nästan att längta tillbaka till tiden innan "fotbollsklacken" började gå på hockeymatcherna.
Uppenbart är att det finns sjukt många som nu går på DIF hockeys matcher som verkligen har noll koll på ishockey.

Kan förvisso vara rätt så underhållande en usel DIFmatch att lyssna på en expertanalys från bänkgrannen.
I torsdags mer underhållande än själva matchen
På vilket sätt är det förknippat med "noll koll" att vilja ha in Sandberg istället? Eller framförallt, att få bort Mark?
Låst