Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Snazzi »

janne08 skrev: De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.
Och ett antal var så upprörda att dom begav sig till fredags träningen på hovet för att få utlopp för sin frustration.

Men min fråga är var tog klacken vägen efter 2-4 målet, det var ju trotts allt 20 minuter kvar av matchen. Och vad var vitsen att håna Mark, var det för att han skulle spela bättre eller för att hjälpa AIK att göra flera mål ??
Jag blev helt paff när klacken gav upp så tidigt och gick ner i brygga. Att vårat hockeylag kan och kommer få stryk några matcher det har jag räknat med, men att hemmaklacken skulle få stryk av gnagarklacken det kunde jag aldrig föreställa mig.
Som jag ser det så fanns det två förlorare i Globen igår. Något att tänka på till nästa match.
Är vi där för att titta ja titta då, men är vi där för att stötta ja då stöttar vi.
Livet går vidare
Hur kan du säga att vi fick stryk på läktaren när vi var klart bättre i två perioder? Detta trots att laget spelade som de gjorde. Normalt sett brukar klacken, vars lag leder, dominera. Så var inte fallet i två perioder igår. Sen vek vi visserligen ner oss fullständigt i tredje.

Men i båda derbyna som gått så har vårt lag inte förtjänat något stöd alls. Det är en total jävla ovilja bland många spelare, och jag tror inte riktigt att de förstår exakt hur mycket det här betyder för oss. Vilket de antagligen har fått reda på idag. Många här planerar sina liv efter DIFs matcher, och vad är tacken för det? Många spelare måste verkligen se över sin insats.
T.ex, slå sönder plexit? Vad fan är det för jävla skit? Ta ut det på en råtta. Tänd laget, gör något!

Det handlar inte om att vi förlorar, det är sättet vi förlorar på!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
janne08

Inlägg av janne08 »

Snazzi skrev:
janne08 skrev: De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.
Och ett antal var så upprörda att dom begav sig till fredags träningen på hovet för att få utlopp för sin frustration.

Men min fråga är var tog klacken vägen efter 2-4 målet, det var ju trotts allt 20 minuter kvar av matchen. Och vad var vitsen att håna Mark, var det för att han skulle spela bättre eller för att hjälpa AIK att göra flera mål ??
Jag blev helt paff när klacken gav upp så tidigt och gick ner i brygga. Att vårat hockeylag kan och kommer få stryk några matcher det har jag räknat med, men att hemmaklacken skulle få stryk av gnagarklacken det kunde jag aldrig föreställa mig.
Som jag ser det så fanns det två förlorare i Globen igår. Något att tänka på till nästa match.
Är vi där för att titta ja titta då, men är vi där för att stötta ja då stöttar vi.
Livet går vidare
Hur kan du säga att vi fick stryk på läktaren när vi var klart bättre i två perioder? Detta trots att laget spelade som de gjorde. Normalt sett brukar klacken, vars lag leder, dominera. Så var inte fallet i två perioder igår. Sen vek vi visserligen ner oss fullständigt i tredje.

Men i båda derbyna som gått så har vårt lag inte förtjänat något stöd alls. Det är en total jävla ovilja bland många spelare, och jag tror inte riktigt att de förstår exakt hur mycket det här betyder för oss. Vilket de antagligen har fått reda på idag. Många här planerar sina liv efter DIFs matcher, och vad är tacken för det? Många spelare måste verkligen se över sin insats.
T.ex, slå sönder plexit? Vad fan är det för jävla skit? Ta ut det på en råtta. Tänd laget, gör något!

Vi är väl vara överens om att en period varar i 20 min och att en match är slut efter 90 min.
Om man tycker att det är ok att bara stötta i 60 min av en match, eller bara stötta så länge det går bra då kanske man inte ska ha så höga kvar på andra.
Min point är, förra året så var det tryck på klacken trotts att vi var i underläge eller det såg jävligt mörkt ut, och trycket varade hela matchen ut.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

janne08 skrev:
Snazzi skrev:

Livet går vidare

Vi är väl vara överens om att en period varar i 20 min och att en match är slut efter 90 min.
Om man tycker att det är ok att bara stötta i 60 min av en match, eller bara stötta så länge det går bra då kanske man inte ska ha så höga kvar på andra.
Min point är, förra året så var det tryck på klacken trotts att vi var i underläge eller det såg jävligt mörkt ut, och trycket varade hela matchen ut.
Sluta babla strunt och läs vad han skriver. (btw. 3 x 20 = 60)
Senast redigerad av kotten den 2010-11-05 19:38:34, redigerad totalt 2 gång.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag får en känsla av att dagens DIF är väldigt toppstyrt. Alltså styrt från positioner ovanför tränarleden. Om så inte var fallet borde inte Hå-hå-hårde Hardly (pun intended) ha trätt fram på difhockey.se och talat om vart i hela h-vete skåpet ska stå och sen i hårda, rappa ordalag berättat om HUR?

Är avtalen med spelarna så fack-uppbundna att det inte går att klämma åt dem på något sätt utan att DIF får facket/JÄMO/BRIS etc på halsen? Är det därför som Hardly inte kan skrika nån i örat? Är de ovan rädda att Hardly ska skrika sönder trumhinnan på Boumedienne när han underpresterar? i byte efter byte, match efter match. Har Hardly fått munkavel? !!!mun-kavel, inte munk-avel...!!!

Det är lite så här: Jag oroas inte fullt så mycket av det som händer på isen och i båset - jag oroas mycket mer av det som INTE sker på isen och i båset.

Upp till bevis. Jag väntar resten av livet - alltid - oavsett, hemma eller på Hovet. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

janne08 skrev: Vi är väl vara överens om att en period varar i 20 min och att en match är slut efter 90 min.
Det är vi inte överens om. Vi var bra i 40 minuter, och lämnade 20 minuter åt dem.(Hur jävla hög är du? En match är 60 minuter.)
Hur som helst, förra året så krigade hjältarna på isen match efter match, klart vi inte kan förvänta oss vinst varje gång. Men de förlorade i alla fall med heder. Mer kan vi inte begära, de gjorde sitt bästa.
Nu har det gått 2 derbyn där vi blivit lika våldtagna i båda, vi har omkring 5 spelare som sliter i sina byten. Var är resten av laget? Det är bara en handfull spelare som verkligen försöker.

Som jag sa förut, det handlar inte om att vi förlorar utan sättet vi förlorar på.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

janne08 skrev:
Ok,
Men jag har alltid tyckt (utom vid sudden death) att mellan min 60-90 är det jävligt segt.
Det händer inte mycket då :?

:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
janne08

Inlägg av janne08 »

Lee Harvey Oswald skrev:
janne08 skrev:
Ok,
Men jag har alltid tyckt (utom vid sudden death) att mellan min 60-90 är det jävligt segt.
Det händer inte mycket då :?

:lol:
Snazzi hade nog lite rätt trotts allt, lite hög är jag nog eller slant jag på tangetbordet
om man räknar in reriodpauserna så kanske jag klarar mig eller :D
riccos

Inlägg av riccos »

Undrar ifall det bara är jag som tycker att femmorna väljs efter månadslön.
Känns inte som att man väljer dom som är hetast utan att man väljer vilka som ska spela i första och andra efter vad du har i månads lön.

Sen är jag ruskigt förvånad att folk hyllar Kempe-Norman-Tim deras kedja. Dom har ju öppna slussar i röven när dom är inne det läcker in mål men ingen verkar notera det.
Helt ofarliga framåt då Kempe är en Stefan Pettersson light som aldrig släpper pucken till en medspelare. Tyvärr är Kempe så jävla mycket sämre på att göra mål.
Håller dock med om att Tim.E är ofta bra när han spelar.

Tänker inte nämna Widing och Owuya för det har redan sagts tillräckligt om det.
Och att en spelare blir förbannad när O.Eklund spelar som en tomte i egen zon så att han krossar plexit förstår jag helt jag hade också blivit förbannad om jag har en lagspelare som spelar så jävla illa.

Men kämpa på nu DIF jag kommer iaf att gå på matcherna.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Mäklaren skrev:Håll i hatten nu alla moraltanter, för nu kommer motorsågen att gå varm här inne. Jag måste gardera mig genom att be alla personer under 20 år att gå och lägga sig nu, annars kan ni få men för livet av detta inlägg som nu stundar.

Jag väljer att fokusera på fem punkter. Egentligen borde jag använda mig av 300, men då inte detta forum hade räckt till då, så håller jag mig till dessaf em. Nä förresten, DIF är så monumentalt genomusla och vidriga att jag hade kunnat använda mig av tre miljarder punkter. Men nu blir det dessa fem, fem, fem.

1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

4. VÅRA STÖTTESPELARE. Avgå alla. Orkar inte se er mer.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK
Klockrent
sthlm1991

Inlägg av sthlm1991 »

Jag undrar bara när Jimmie och tjärnqvist bland annat ska börja visa vägen med det fysiska spelet?
Å Prinz kan väl i alla fall trots att han inte e nån vidare spelare ta en fajt eller göra något brutalt för att väcka spelarna. para ihop Widing med Krüger och tjärnqvist.

Förlora är en sak att förlora som förlorare är det värsta som finns
R00kie

Inlägg av R00kie »

warrant skrev:
Mäklaren skrev:Håll i hatten nu alla moraltanter, för nu kommer motorsågen att gå varm här inne. Jag måste gardera mig genom att be alla personer under 20 år att gå och lägga sig nu, annars kan ni få men för livet av detta inlägg som nu stundar.

Jag väljer att fokusera på fem punkter. Egentligen borde jag använda mig av 300, men då inte detta forum hade räckt till då, så håller jag mig till dessaf em. Nä förresten, DIF är så monumentalt genomusla och vidriga att jag hade kunnat använda mig av tre miljarder punkter. Men nu blir det dessa fem, fem, fem.

1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

4. VÅRA STÖTTESPELARE. Avgå alla. Orkar inte se er mer.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK

Klockrent

sant så sant
Mash

Inlägg av Mash »

AMMC skrev:
janne08 skrev:De e många här inne som skriver att dom mår jävligt dåligt och en del hade tydligen sömnproblem också. De tycker jag var tråkigt att höra.

Livet går vidare
Men ge dig, vi fick inte bara stryk. Precis som i första derbyt åker våra värdelösa primadonnor runt och blir fullständigt förnedrade av ett gäng budgetråttor. Jämför deras och vårt lag på pappret! Hur fan ska det kunna se ut såhär? Våra tränare står och ser helt förlamade ut på bänken och gör inte ett skit och spelarna glider runt och förlorar 9 av 10 närkamper över hela banan. De är inte värda någon publik när det ser ut så.

Jag kan ta förluster, men jag accepterar inte att de fullständigt viker ner sig i matcherna som är absolut viktigast för oss. I det läget är de inte värda mitt stöd, så enkelt är det. När de ger 100% så kommer jag stå kvar oavsett resultat, som jag gjort oerhört många gånger förut.
Fan gå och gräv ner dig själv! Är du Djurgårdare eller är du en råtta som går när vi ligger under? Det är just såna som dig som inte ska stå i klacken, som inte klarar att stötta laget oavsett resultat. Stå kvar, sjung och stötta laget i 60minuter. Jag som alla andra, blev riktigt jävla förbannad igår över spelarnas prestation men inte gick jag, jag stod kvar och sjöng med några killar på AS samtidigt som klacken blev allt färre och färre. Dock så är jag riktigt stolt att vi får igång Ole ole ola efter 1-3 målet, gnagarna stod tysta och bara glodde. Underbart är bara förnamnet :)

Jag är fortfarande chockad över att jag och några andra fick två killar emot oss från klacken när vi sa att de skulle sluta håna Mark. Under tredje perioden var det värsta prestationen vi gjort. Jag räknar med full klack den 18/11, det är nu laget behöver oss som bäst och se till att vara där och sjung fram dom!

Alltid Oavsett - För evigt Djurgården!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mark: "Har gjort mycket värre matcher i höst".

Ja, men det säger väl mer om dig än om matchen igår. Om inte detta var en av dina sämre matcher.. oj oj oj. :shock:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8078834.ab
Avgå Jocke.
Mash

Inlägg av Mash »

B.I.B.A skrev:Mark: "Har gjort mycket värre matcher i höst".

Ja, men det säger väl mer om dig än om matchen igår. Om inte detta var en av dina sämre matcher.. oj oj oj. :shock:

Oh herregud, snubben måste ha något fel ?! Vissa saker han säger är ju bara riktigt förjävligt att läsa.

Owuya: ''Jag tycker att man kan hitta fler misstag från mig. Till exempel Brynäs-matchen var mycket värre, då jag blev utbytt efter en period.''

Inte mer än rätt att du blev utbytt så som du spelade då.

Owuya:''Visst, det var ett dåligt mål, men det är bara ett mål egentligen.''

Bara ett mål? Det var världens jävla tavla som sänkte hela laget och gjorde så att råttorna vann igår.
riccos

Inlägg av riccos »

Mash skrev:
B.I.B.A skrev:Mark: "Har gjort mycket värre matcher i höst".

Oh herregud, snubben måste ha något fel ?! Vissa saker han säger är ju bara riktigt förjävligt att läsa.

Owuya: ''Jag tycker att man kan hitta fler misstag från mig. Till exempel Brynäs-matchen var mycket värre, då jag blev utbytt efter en period.''

Inte mer än rätt att du blev utbytt så som du spelade då.

Owuya:''Visst, det var ett dåligt mål, men det är bara ett mål egentligen.''

Bara ett mål? Det var världens jävla tavla som sänkte hela laget och gjorde så att råttorna vann igår.
Det var ju inte bara det målet som jag stör mig på igår men vad fan gör han vid 0-2 målet, förstår att det är omöjligt för spelarna att komma tillbaka när man har en slips i mål. vid 2-4 måste kännas så jävla meningslöst för alla utespelare när man försöker jobba ikapp och målvakten väljer att leka jag vet fan inte vad istället för att lägga ner pucken i sarg hörnet och perioden är över
Låst