DIF_Soldier skrev:
Mark har faktiskt räddat oss i tidigare matcher[/b] och DIF hade legat 1-2 placeringar ytterligare bakom aik.
Njaa, nu måste vi väl ändå kamma till oss & hålla oss till sanningen.
När jag försöker räkna upp dessa matcher så stannar det vid en (1) match, fkb borta 2-1 vinst.
Annars har "Mannen i parken" rivit ner betydligt mer än han byggt upp.
Skicka honom till en psykolog (i Sundsvall), det kombinerat med en intensiv målvaktscoachnig inom området Hur jag väger av/läser av spelet & fattar det mest logiska beslutet kanske kan få honom på rätt köl igen.
Det är ingen jävla social verksamhet DIF bedriver där "man inte får knäcka Mark"
Det är resultatbaserat, Mark ligger minus....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash skrev:
Fullkraft har jag inte sagt, men åtminstone kan man gå in och säga till. Blir det motstånd så gör ordningsvakterna/polisen motstånd tillbaka. Han som slängde in bengalen förra derbyt skulle ut..
Räknade fullkraft som batong och pepparspray. Polisen har inte så mycket mer, syftade inte på att du sagt det.
Går polisen in i en klack av den anledningen så skapar det mer bråk och hetsk stämning än vad man skulle tänkas kunna få ut av det. Dessutom är det omöjligt för polisen att se exakt vilka det var som tände blinkbomberna.
Poliserna är till för att förhindra bråk. Inte småsaker som att någon tänt pyroteknik.
(Du kommer väl ihåg hur det slutade på Råsunda?)
Visst håller jag med dig, fullkraft är kanske batong och pepparspray men jag är fortfarande emot blinkbomer och bengaler inomhus och anser att de skulle gjort något andra gången de tänder, vad vet jag inte men blinkbomber hör inte hemma i ishockey. Utomhus har jag inga problem med det.
Mash skrev:
Fullkraft har jag inte sagt, men åtminstone kan man gå in och säga till. Blir det motstånd så gör ordningsvakterna/polisen motstånd tillbaka. Han som slängde in bengalen förra derbyt skulle ut..
Räknade fullkraft som batong och pepparspray. Polisen har inte så mycket mer, syftade inte på att du sagt det.
Går polisen in i en klack av den anledningen så skapar det mer bråk och hetsk stämning än vad man skulle tänkas kunna få ut av det. Dessutom är det omöjligt för polisen att se exakt vilka det var som tände blinkbomberna.
Poliserna är till för att förhindra bråk. Inte småsaker som att någon tänt pyroteknik.
(Du kommer väl ihåg hur det slutade på Råsunda?)
Visst håller jag med dig, fullkraft är kanske batong och pepparspray men jag är fortfarande emot blinkbomer och bengaler inomhus och anser att de skulle gjort något andra gången de tänder, vad vet jag inte men blinkbomber hör inte hemma i ishockey. Utomhus har jag inga problem med det.
Håller helt med dig i att det inte hör hemma i en inomhushall. Däremot tycker jag att det är disciplinnämnden som får ge konsekvenserna för blinkbomberna, och inte polisen/ordningsvakter.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mash skrev:
Håller helt med dig i att det inte hör hemma i en inomhushall. Däremot tycker jag att det är disciplinnämnden som får ge konsekvenserna för blinkbomberna, och inte polisen/ordningsvakter.
Plågar mig själv genom att titta på matchen en gång till. Och det är otroligt vad seg i huvudet Boumedienne är, vid 0-1 så är han helt bakom flötet, som vanligt. Dom ska bort från målet! Och sen det där snacket om rakt spel mot mål är ju bara skitsnack, vi är kvar i förra årets spel där vi är i kanterna hela matchen. Skillnaden förra säsongen var att vi kunde ta oss in till målet, det kan vi inte nu. RAKARE SPEL!
Samt våra backar är otroligt lättstressade och vågar inte hålla i puck och leta efter ett bra passningsalternativ. En bidragande orsak till varför våra uppspel inte fungerar kan ju vara att backarna inte kan passa för fem öre. Och dom är alldeles för mesiga! Kan Printz proppa? Kan Boumedienne tacklas? Och Eklund flyger ju bara nån rör honom.. Det är ju klart som fan att motståndarna börjar snurra i vår zon om dom får göra det helt fritt. TACKLAS MER! Sen vem som är sämst av Holmqvist och Boumedienne vill jag inte ens tänka på, men igår var definitivt Josef. Jag vill inte se honom i Djurgården nästa säsong.
Om man tittar på gnhet så har dom fart konstant, dom hämtar pucken lågt och har god fart genom hela vår zon. Då blir våra backar helt ställda.. Dessutom så vann gnhet nästan alla tekningar (kändes det som) så då är det fan inte lätt att försöka skapa något spel.
Och vår målvakt ska vi ju inte snacka om, Sandberg Sandberg Sandberg... Skicka upp Owuya till Sundsvall.
Allt är Daniel Breitholtz fel. Tänk om han inte hade uppmuntrat Owuya den där sena vårdagen 2006...
_______________________________________________________________________________________
"When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself
Och vår forechecking blir jag fan inte klok på, såg en sekvens här när Widing går ner ensam och tacklar, medan de andra två glider upp mot blå! Hur fan ska vi få tag på någon puck när vi inte forecheckar?! Nej skärpning Hardy!
Kentta skrev:Och vår forechecking blir jag fan inte klok på, såg en sekvens här när Widing går ner ensam och tacklar, medan de andra två glider upp mot blå! Hur fan ska vi få tag på någon puck när vi inte forecheckar?! Nej skärpning Hardy!
Tänkte på exakt samma situation. Det är enbart förstakedjan som lyckades få lite tryck i anfallszonen och vinna någonting genom bra forechecking.
Angående Widing så måste jag säga att jag inte förstår att så många klagar på honom en dag som denna. Han var igår en av få som verkligen gav allt och försökte, och det har aldrig varit enkelt att vinna en match helt på egen hand såvida man inte heter Peter Forsberg, Alexander Ovechkin eller Sidney Crosby.
Widing krigade på och försökte vinna puck, men att vinna puck ensam mot 3 aikare är knappast enkelt.
Det är i sådana här stunder som vi behöver spelare av Widings kaliber. Han visar vägen med en hög forechecking och det är dags för våra andra spelare att kolla hur Widing spelar och följa hans mönster.
Vi kommer igen - det går vi alltid. Det som krävs nu är att vi håller lite mer tätt bakåt och att Eklund/Boumedienne/Deilert börjar spela stabilt och effektivt i egen zon och att INGEN FÅR STARTA ETT UPPSPEL MED RUNDEL-UT!!!!!!!!!!!!!!!
Salas skrev:Angående Widing så måste jag säga att jag inte förstår att så många klagar på honom en dag som denna. Han var igår en av få som verkligen gav allt och försökte, och det har aldrig varit enkelt att vinna en match helt på egen hand såvida man inte heter Peter Forsberg, Alexander Ovechkin eller Sidney Crosby.
Widing krigade på och försökte vinna puck, men att vinna puck ensam mot 3 aikare är knappast enkelt.
Det är i sådana här stunder som vi behöver spelare av Widings kaliber. Han visar vägen med en hög forechecking och det är dags för våra andra spelare att kolla hur Widing spelar och följa hans mönster.
Helt riktigt. Tycker faktiskt inte att Widing ska tvingas lira med såna glidare som Tjärna och Krüger en match som denna. Dock så är det väl bara Widing som har sån fart, kanske Ölve och Brodin.. Nej ge Widing chans med några andra istället, som passar hans spelstil mer.
Magnutz skrev:Vi kommer igen - det går vi alltid. Det som krävs nu är att vi håller lite mer tätt bakåt och att Eklund/Boumedienne/Deilert börjar spela stabilt och effektivt i egen zon och att INGEN FÅR STARTA ETT UPPSPEL MED RUNDEL-UT!!!!!!!!!!!!!!!
Exakt! Spela runt pucken i egen zon för att sedan sätta den på någon RÖRLIG forward, center står framför och skymmer. Övriga snurrar runt i offensiv zon och försöker leta efter skottläge. Lite som det brukar gå till men just nu är det alldeles för stillastående, backarna står uppe vid blå och väntar på pass, när de väl får pucken så dräller dom ut den eller så blir dom av med den.
Puh, dagen är slut nu väntar vila o återhämtning i hemmet efter överhalningen igår. Varenda jävla pajasråtta verkar fått hybris idag.Man har gottat sig i vår olycka raljerat över vårt forum kring matchen och gläfst så saliven stänkt runt i fikarummet. Herregud man kan tro att denna match betydde mer än mänsklighetens överlevnad för en råtta så som de stimmat runt o betett sig. Jag vet dock att vår fina SKÖLD snart kommer att glänsa mest och högst i Stockholm. Vi har 3 derbyn kvar o kan vid seger i dessa rädda ansiktet och få de äckliga gultandade gnagarna att återgå till sin bunkervandring i råttgångarna. Fan DIF, jag vill inte uppleva en dag ytterliggare som denne. Vissa hjärta och ta fram sabel o väst nu ska nån få sota för debaclet igår. Me The force be with you.
Senast redigerad av Doyle den 2010-11-05 16:27:03, redigerad totalt 1 gånger.