Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

V-sign skrev:
DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:Fattar fortfarande inte hur folk kan undgå att förstå att det där är Marks jargong och hans sätt att uttrycka sig...Han skall låta "cool" och oberörd, helt fel i det här läget. Han har nog fruktansvärt dåligt självförtroende redan från början. Tycker enormt synd om honom.

Men nej, jag försvarar inte hans insats för den var så jävla praktusel så jag skäms. Men han var trots detta inte ensam om den nivån igår...

Bläh.
Jag håller med, ser ni inte hur uppgiven och nervös han är? Jag förstår att folk är uppgivna, det är jag också, men ni måste tänka rationellt. Mark har faktiskt räddat oss i tidigare matcher och DIF hade legat 1-2 placeringar ytterligare bakom aik.

Nej, den rätta DJURGÅRDSANDAN är att ge Mark chansen igen mot SAIK, behandla våra spelare med respekt är ett adelsmärke i DIF. Eventuella förändringar ska ske efter säsongen.

Vad sänder det egentligen för signaler att som förening vända en spelare ryggen trots bra insatser tidigare? Kom ihåg att killen bara är 21 år gammal utan nån vidare rutin - klart som fan man blir nervös i det derby som bara MÅSTE vinnas och där utespelarna spelar skit, och så tavlan på det...

Tro mig, jag blev minst lika förbannad. Men jag tänker ändå stötta Mark och laget fram till säsongens slut, då får vi se vad som händer.

Alltid oavsett, glöm inte det.
Jag skiter faktiskt i att han är nervös eller att han bara är 21 år. Han är en professionell hockeyspelare och han representerar Djurgårdens IF. Då kan man inte var hela värdelös och totalt sakna förmåga.

Och i ett derby mot AIK skall han kunna prestera som bäst! Inte uppträda som något katten släpat in på isen.

Du kan stötta DIF med dyra pengar så mycket du vill utan att kräva någonting tillbaka. Jag däremot kräver någonting tillbaka. Jag kräver inställning och motivation. Jag kräver att de kämpar och sliter, att de brinner för klubben. Just nu pissar de på oss fans.

Du säger att Mark räddat oss i vissa matcher och att vi hade legat 1-2 placeringar sämre utan honom? Nja hade vi haft en duktig målvakt som faktiskt vet vad han sysslar med så hade vi kanske legat 1-2 platser längre upp i tabellen....

Och Järlefelt gräver ner huvudet i sanden som vanligt. Jag börjar starkt tvivla på den mannens kunskaper.
WORD på det där, V-Sign!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

Igår var jag så sjukt jävla förbannad så det finns inget annat att göra än att gå och lägga sig.

Nyvaken, fortfarande lika förbannad över spelarnas prestation igår. Jag ställde frågan ''Hur fan lyckas man?'' flera gånger under matchens gång, hur fan lyckas man inte sätta passen på klubban, hur fan lyckas man inte stå som understöd, hur fan lyckas man inte stå framför mål och täcka/styra. Nej igår var det ett helvete att vara Djurgårdare..

1. Klacken. Vad var det med dom som stod i klacken igår ?! Jag stod på AS och vi var nog 40st som stod och sjöng, samtidigt så var det raden bredvid AS som satt ner under HELA matchen. Det var tjejer och det var barnfamiljer. Dom förstör så extremt mycket, dom satt ner under hela matchen och gick vid 2-4 målet. Även om laget pissade på skölden så gjorde dom också det! Mycket folk går efter 2-5 samtidigt som råttorna sjunger ''ska ni gå hem nu''.. Stå kvar, sjung även om laget inte gör en bra match så kan ni ändå stå kvar och sjunga. Igår skämdes jag som Djurgårdare, dels laget men mest att halva klacken går när det är 8min kvar.

2. Mark. Ja, vad ska man säga? Det är väl bara skicka tillbaka puckhelvetet där det kom ifrån? Varför hålla i den när han kommer? Idiot är bara förnamnet. Det var så nära 3-3, klockan stod på 19.57 och så får Mark pucken... Hela laget sjunker ihop ännu mer och ajk tar över matchen totalt. Nilson (tror jag det var) smäller klubban i sargen efter målet.. Bara det bevisar hur förbannade dom blir.

3. DIF. Första perioden var jag rätt nöjd med, även fast det stod 0-1. Dom försökte, det var nära men fortfarande ingen framför mål! Det var enstaka gånger men inte många, det var helt rent framför målet. Nilson gjorde ett grymt bra jobb igår tyckte jag, mottagningarna kunde varit bättre men han är en av dom som sliter och kämpar. Dags att röra om i kedjorna nu Hardy, sätta in Sandberg i mål eller få Owuya att sluta snurra runt så jävla mycket.

Igår kom jag med en riktigt bra känsla till Globen igår, jag gick med en känsla som man inte kan beskriva med ord. Vi lyckades skapa hyfsad stämning igår, härligt att se båda etagen är med och sjunger (nästan alla) och hoppar. Jämfört med gnagarnas klack så satt hela övre tills de gjorde 1-3 sedan satt dom igen vid 2-3.

Ramsorna dom gjorde mot oss är extremt roliga i vissa stunder, när vi sjunger att dom har 3000 på Hovet så svarar dom med 4000 på Stadion, Stadion fyller runt 14 000 (rätta mig om jag har fel), Råsunda fyller runt 35 000, det är ca 10 000 åskådare där varje match, bara det bevisar att vi har mer personer på våra matcher.

Tack för mig, och jag hoppas verkligen att folk kommer den 18 November, jag kommer vara där och sjunga, oavsett om Mark står i buren.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Är det bara jag som upplever att Hardy på något sätt ser trött och oengagerad ut. När matchen som igår rinner oss ur händerna hade man önskat se en djävul till Hardy som med kraft och pondus tog tag i saker och ting. Ingenting av detta händer dock utan han står lugnt kvar o gör några kryptiska anteckningar. Kom ihåg Nicke Danielssons anekdot föra året 'Hade man gjort ett misstag fick man ett gap i örat'' av Hardy. Jag hoppas verkligen jag misstagit mig på kroppsspråket hos ledarna och de nu plockar fram ett riktigt jävla anamma för så här slött får de inte se ut fortsättningsvis...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vår klackleader "Fonz" skrev detta på 11433. Skönt att höra. Angående träningsbesöket idag.

"Var väl främst jag och Widing som pratade.
Järlefeldt försökte förklara hur viktiga vi är och att dom förstår, men han missade hela tiden målet och misstolkade och missförstod. Men han ville förstå och var märkbart pressad och nedstämd.
Ölvestad såg nästan gråtfärdig ut... han lider lika mycket som vi gör. Han var uppriktigt ledsen och skamsen och bad om ursäkt.

Vi försökte väl förmedla vad det betyder för oss och vad vi förväntar oss. Att det inte handlar om krav på segrar, men däremot på inställning och engagemang - att vi tycker det saknas hos många spelare i derbyna.

Det lät som att Jimmie skulle be om ursäkt för laget på JKs hemsida och han lovade att ta upp det som sagt internt bland spelarna."
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Vår klackleader "Fonz" skrev detta på 11433. Skönt att höra. Angående träningsbesöket idag.

"Var väl främst jag och Widing som pratade.
Järlefeldt försökte förklara hur viktiga vi är och att dom förstår, men han missade hela tiden målet och misstolkade och missförstod. Men han ville förstå och var märkbart pressad och nedstämd.
Ölvestad såg nästan gråtfärdig ut... han lider lika mycket som vi gör. Han var uppriktigt ledsen och skamsen och bad om ursäkt.

Vi försökte väl förmedla vad det betyder för oss och vad vi förväntar oss. Att det inte handlar om krav på segrar, men däremot på inställning och engagemang - att vi tycker det saknas hos många spelare i derbyna.

Det lät som att Jimmie skulle be om ursäkt för laget på JKs hemsida och han lovade att ta upp det som sagt internt bland spelarna."
För att ingen ska misstolka på det här forumet så var det inte spelaren Widing.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

Var det bara jag som reagerade på aiks blinkersbränning? Sen när blev det okej att tända bengaler inomhus på hockeymatcher? Vad gör polisen åt de? ingenting dom står och tittar på när hela globen blir rökfylld.

Att tända bengaler på fotbollsmatcher som är utomhus är bara otroligt häftigt men inomhus på hockeymatcher?
V-sign

Inlägg av V-sign »

DIFMOTRUBBET skrev:Var det bara jag som reagerade på aiks blinkersbränning? Sen när blev det okej att tända bengaler inomhus på hockeymatcher? Vad gör polisen åt de? ingenting dom står och tittar på när hela globen blir rökfylld.

Att tända bengaler på fotbollsmatcher som är utomhus är bara otroligt häftigt men inomhus på hockeymatcher?
Jag tror jag läste att Järnkaminerna skall ha mer samarbete med klubbarna, polisen, klubbens säkerhetsavdelningen mfl. Det kan nog vara bra för det råder nog ganska mycket okunskap här.

Men för de oinvigda kan jag berätta att det i första hand är publikvärdarna som ingriper på matcherna. I andra hand är det ordningsvakterna och i tredje hand polisen. Klubben är ansvarig för publiken på matcherna.

Vad vill du att polisen skall göra i det läget? Gå in med full styrka? Vad tror du händer då? Nej du så fungerar det inte.
Mash

Inlägg av Mash »

DIFMOTRUBBET skrev:Var det bara jag som reagerade på aiks blinkersbränning? Sen när blev det okej att tända bengaler inomhus på hockeymatcher? Vad gör polisen åt de? ingenting dom står och tittar på när hela globen blir rökfylld.

Jag reagerade, detta bevisar hur dåligt visitationen sker utanför. Jag blev knappt visiterad, han rörde på jackan och jeansen sedan fick jag gå in. Jag hade kunnat smuggla in en machete.

Jag förstår polisen lite, jag hade inte velat gå in bland aikklacken men är man polis så är det bara att använda dom medel man har, pepparspray och batongen räcker extremt långt. Det har aldrig varit okej att tända bengaler på hockeymatcher. Det blev även bråk mellan AIK och DIF supportrar under matchen, en kille försökte klättra över det svarta och ingen gjorde ett skit. Verkade som polisen inte ville skapa bråk igår.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Mash skrev:

Jag reagerade, detta bevisar hur dåligt visitationen sker utanför. Jag blev knappt visiterad, han rörde på jackan och jeansen sedan fick jag gå in. Jag hade kunnat smuggla in en machete.

Jag förstår polisen lite, jag hade inte velat gå in bland aikklacken men är man polis så är det bara att använda dom medel man har, pepparspray och batongen räcker extremt långt. Det har aldrig varit okej att tända bengaler på hockeymatcher. Det blev även bråk mellan AIK och DIF supportrar under matchen, en kille försökte klättra över det svarta och polisen gjorde inte ett skit. Verkade som polisen inte ville skapa bråk igår.
Det är ordningsvakternas jobb.
Mash

Inlägg av Mash »

V-sign skrev:
Mash skrev:

Jag förstår polisen lite, jag hade inte velat gå in bland aikklacken men är man polis så är det bara att använda dom medel man har, pepparspray och batongen räcker extremt långt. Det har aldrig varit okej att tända bengaler på hockeymatcher. Det blev även bråk mellan AIK och DIF supportrar under matchen, en kille försökte klättra över det svarta och polisen gjorde inte ett skit. Verkade som polisen inte ville skapa bråk igår.
Jo det vet jag med, rättade därför. Det var ingen som inte gjorde något, de fick stå och hetsa emot varann. Samma sak fick jag emot mig, en DIF supporter när jag sa åt dom med ett antal personer bakom mig att sluta håna Mark, han gick förbi ordningsvakter och började hetsa.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev: Jag förstår polisen lite, jag hade inte velat gå in bland aikklacken men är man polis så är det bara att använda dom medel man har, pepparspray och batongen räcker extremt långt. Det har aldrig varit okej att tända bengaler på hockeymatcher. Det blev även bråk mellan AIK och DIF supportrar under matchen, en kille försökte klättra över det svarta och ingen gjorde ett skit. Verkade som polisen inte ville skapa bråk igår.
Så man skall alltså gå in med fullkraft, batong och pepparspray på personer som tänder lite blinkbomber? Helt ärligt, vad fan är det för jävla logik?

Skulle polisen dragit vapen mot personen som tände en bengal förra derbyt? Den ger ifrån sig mycket mer rök än några blinkbomber....suck.
Mash

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Mash skrev: Jag förstår polisen lite, jag hade inte velat gå in bland aikklacken men är man polis så är det bara att använda dom medel man har, pepparspray och batongen räcker extremt långt. Det har aldrig varit okej att tända bengaler på hockeymatcher. Det blev även bråk mellan AIK och DIF supportrar under matchen, en kille försökte klättra över det svarta och ingen gjorde ett skit. Verkade som polisen inte ville skapa bråk igår.
Så man skall alltså gå in med fullkraft, batong och pepparspray på personer som tänder lite blinkbomber? Helt ärligt, vad fan är det för jävla logik?

Skulle polisen dragit vapen mot personen som tände en bengal förra derbyt? Den ger ifrån sig mycket mer rök än några blinkbomber....suck.
Fullkraft har jag inte sagt, men åtminstone kan man gå in och säga till. Blir det motstånd så gör ordningsvakterna/polisen motstånd tillbaka. Han som slängde in bengalen förra derbyt skulle ut..
Användarvisningsbild
DIFMOTRUBBET

Inlägg av DIFMOTRUBBET »

V-sign skrev:
Mash skrev:

Det står ca 10 st brandmän vid kioskerna och käkar korv och dricker kaffe. Är det inte deras jobb att gå in och släcka bengaler?

Sen ang hetset efter Ett av DIFs mål (kommer inte ihåg vilket) så satt jag precis där och fler Djurgårdare på långsidan slängde lite onödiga blickar och ord mot aik klacken. Vilket resulterade i att firman tog illa upp och började hetsa ännu mer, Vid de tillfället var det endast en publikvärd mellan aik klacken och långsidan. Efter ca 2 min kom 3 st publikvärdar till ner och tog bort den Djurgårdaren som tydligen hade hetsat om jag inte har fel.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:
Snazzi skrev:

Fullkraft har jag inte sagt, men åtminstone kan man gå in och säga till. Blir det motstånd så gör ordningsvakterna/polisen motstånd tillbaka. Han som slängde in bengalen förra derbyt skulle ut..
Räknade fullkraft som batong och pepparspray. Polisen har inte så mycket mer, syftade inte på att du sagt det.
Går polisen in i en klack av den anledningen så skapar det mer bråk och hetsk stämning än vad man skulle tänkas kunna få ut av det. Dessutom är det omöjligt för polisen att se exakt vilka det var som tände blinkbomberna.
Poliserna är till för att förhindra bråk. Inte småsaker som att någon tänt pyroteknik.

(Du kommer väl ihåg hur det slutade på Råsunda?)
V-sign

Inlägg av V-sign »

Vill man få reda på vem som tänt finns säkert kameror eller publikvärdar som sett.

Brandmännen kan ju knappast heller gå in i klacken och släcka bengalerna med slangen...

Ibland är folk lite väl naiva.
Låst