Blek & ojämn coachning
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blek & ojämn coachning
Varför coachar Hardy så uselt eller rättare sagt inte coachar alls i vissa matcher och ibland gör han genidrag...?
Igår (4/11) när vi bjöd in gnaget till globen, så gjorde Hardy första ändringen efter 54 minuters spel! Och va gjorde han då, jo särade på Printz & Kronwall och satte dom tillsammans med Eklund o Josef. Pinsamt! Varför inte röra om litegranna. Ta av Widing tröjan o sätt in Kempe eller Eriksson tillsammans med Tjärna & Krüger. Eller skicka in till fight.. Agera! stå inte bara och se förvånad ut.
Nu har ju inte jag alla fakta..
Men man måste våga vinna istället för att vara rädd för att förlora.
/ Tony
Igår (4/11) när vi bjöd in gnaget till globen, så gjorde Hardy första ändringen efter 54 minuters spel! Och va gjorde han då, jo särade på Printz & Kronwall och satte dom tillsammans med Eklund o Josef. Pinsamt! Varför inte röra om litegranna. Ta av Widing tröjan o sätt in Kempe eller Eriksson tillsammans med Tjärna & Krüger. Eller skicka in till fight.. Agera! stå inte bara och se förvånad ut.
Nu har ju inte jag alla fakta..
Men man måste våga vinna istället för att vara rädd för att förlora.
/ Tony
Re: Blek & ojämn coachning
Håller med till viss del. Har sett många matcher där man bara väntar på en timeout när spelar börjar dala, men ingen timeout kommer, utan den kommer när motståndarna har vänt matchen istället. Det var dock rätt gjort att sätta in Kronwall och Printz med Eklund och Bombom. Eklund och Bombom hade stora problem igår och dom va inne på 4 st mål, INTE OK.
Jag såg direkt när 3e perioden började att viljan och motivationen hos spelarna var noll efter Owuyas tavla. Varför inte vaska om i varenda kedje då? Inget att förlora! T. Eriksson, Kruger och Nilson i samma hade varit kul att se då dom var bäst bland forwards igår.
Jag såg direkt när 3e perioden började att viljan och motivationen hos spelarna var noll efter Owuyas tavla. Varför inte vaska om i varenda kedje då? Inget att förlora! T. Eriksson, Kruger och Nilson i samma hade varit kul att se då dom var bäst bland forwards igår.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Det som gubben är sämst på är att han är SÅ JÄVLA tjurig att han av ren princip VÄGRAR att ta time-out. Man ser sååååå tydligt från läktaren när DIF är på väg att tappa matcherna. Samma sak varje match. När Oscar Eklund börjar skicka panikpuckar i rundeln, Andreas Holmqvist ramlar ännu mer och slår ännu mer felpass än han brukar och forwards står still på offensiva blå - då blir det ALLTID mål bakåt efter ett tag. Hardy vet om detta, men istället väntar han med time-outen tills det att motståndarna har gjort två mål och matchen är körd.
Hur kan en tränares prestige gå före lagets bästa? Helt otroligt.
Hur kan en tränares prestige gå före lagets bästa? Helt otroligt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Förra säsongen tog Hardy Time-out när spelet började vackla även när DIF var i ledning. I år är coachningen mycket sämre verkar det som. Det är inte bara hos spelarna som glöden saknas tycker jag, tränarna måste också visa mera stake.
Håller med till viss del, inte helt. Det är något som hänt med ''Hårde'' Hardy under sommaren. Han måste börja agera, börja skälla under matchen på spelaren som sitter på bänken, bänka spelare som inte håller måttet och detta gör då att resten av truppen skärper sig.
Hardy, det är dags att agera!
Hardy, det är dags att agera!
-
- Säsongskort: Ja
Hardy må vara tjurig med att ta time out, han tycker väl att killarna ska fixa en åter tändning själva. En annan sak är att vissa spelarna ser ut som om dom bär omkring på ett piano på ryggen, tungaben, stela armar näst intill helgipsade.
Hm, har för mig jag hörde statistik på hur många gånger en time out har medfört en kvittering/vändning den här säsongen. Kan varit någon bortamatch det diskuterades på tv, Timrå kanske? Någon som minns?
Dock anser jag inte att det är särskilt relevant. Man måste för fan samla spelarna och ge dem en smäll på käften för att dem ska vakna till, det är det en time-out är till för, med undantag då för speciella situationer när man tar ut målvakten o.s.v, o.s.v (enligt mig).Crashmash skrev:Hm, har för mig jag hörde statistik på hur många gånger en time out har medfört en kvittering/vändning den här säsongen. Kan varit någon bortamatch det diskuterades på tv, Timrå kanske? Någon som minns?
Tänkte på en sak i coachningen är att man t.ex inte använder sig av att vi har en bra tekare
Fimpen 57,73% bäst i DIF men spelas aldrig när det är viktiga tekningar i anfall eller försvar, tänkte mest på när det är lite tid kvar
Fimpen 57,73% bäst i DIF men spelas aldrig när det är viktiga tekningar i anfall eller försvar, tänkte mest på när det är lite tid kvar