Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Snacket om vart alla forums vänner finns här i Sverige är intressant.
Själv bor man i mörkaste Småland men är då fan lika mycket Djurgårdare för det,och på exakt samma vis som ni andra så påstå inget annat, och ni i Stockholm är inte ensamma om att ha Aikare eller andra äckel till fans runt er, här finns massa vidriga jävlar och krigen pågår, det är inte bara i Stockholm ni har det tufft i sånna här lägen. Dock har jag inte många Djurgårdare runt mig i sånna här lägen, det är alltid tufft, men man är van..
Själv bor man i mörkaste Småland men är då fan lika mycket Djurgårdare för det,och på exakt samma vis som ni andra så påstå inget annat, och ni i Stockholm är inte ensamma om att ha Aikare eller andra äckel till fans runt er, här finns massa vidriga jävlar och krigen pågår, det är inte bara i Stockholm ni har det tufft i sånna här lägen. Dock har jag inte många Djurgårdare runt mig i sånna här lägen, det är alltid tufft, men man är van..
Spela fult
Jag vill inte ge mig in i någon diskussion om vem som är mer eller mindre Djurgårdare, men du som är med i DFG är väl knappast rätt person att ifrågasätta dessa som klagar på publiken med tanke på att hela DFG-gänget stack först igen.Caveman skrev:Det är märkligt att det är "bönder" som sågar DIF-publiken.....
Det spelar egentligen ingen roll om gnaget pissar på oss eller inte, för att man lämnar inte matchen innan slutsignalen går. Det är precis vad solnas fans och övriga människor runt om i vårt land vill så att dom kan håna och oss kalla oss för medgångare. Att stå kvar 5 minuter är självklart inte roligt, men det är bara något man gör. DIF i med och motgång, något annat finns inte. Klarar man inte av det så har man heller ingen rätt att bli upprörd på de som klagar, för att dom har ju underlag för sina klagomål.
Att det blir en hatisk stämning inom familjen efter Owuyas tavla är skrämmande, och även om jag själv var riktigt jävla förbannad så undrar jag faktiskt vad de i DFG håller på med. Vad var det för pajas som började sträcka sig fram mot Owuya? Att sådana personer ens kallar sig Djurgårdare är trist. Att flertalet dessutom börjar skrika hatiskt mot personer på sittplats är bara sorgligt. Trist att sånt beteende ens förekommer.
Notera att: om du stod kvar så är kritiken inte riktad mot dig, utan jag är mer frågande till inställning hos vissa personer i DFG, och även många, många andra på det här forumet som troligtvis stack med fem minuter kvar i samma veva som DFG.
Men vafan, nog om detta nu. Alla är vi Djurgårdare, och det är det enda som spelar någon roll. Skippa allt skitsnack nu så lär vi oss av dagens misstag. Varje motgång stärker oss på insidan och inom en viss framtid ska vi stå stora och starka igen och visa att det bara finns ett lag i Stockholm.
Låt aik ha interna uppgörelser. Det är en misslyckad förening som enbart grundar sig på skadegörelse, huliganism och hat.
Vi är en familj som håller ihop i med och motgång, och även om vi alla inte har samma åsikter om saker och ting så förändrar det dock inte det faktum att vi alla har samma värde och är lika mycket Djurgårdare.
Nu laddar vi om och besegrar Skellefteå på lördag. Nya tag och nya tider väntar, så kolla framåt och inte bakåt.
"Sjung när vi har vinst på gång, och sjung när det går snett,
Så länge gamla Djurgårn finns känns livet ändå lätt!"
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Vaknar upp efter en tung mardrömsfull natt. Hoppas på att slippa höra mer om den pinsamma förlusten igår, men i radio Sthlm dyker självklart en intervju med Owuya upp. Han skall på reporterns fråga förklara sitt dundermisstag. Han tycker inte det var så farligt. Liksom en dag på jobbet, gäsp jaha vi förlora, ja, ja det är snart ny match. Wtf det kan aldrig vara ok att förlora mot AIK hatar en sådan mesig inställning. Den här dagen har börjat lika illa som den förra slutade...usch o fy....
Doyle skrev:Vaknar upp efter en tung mardrömsfull natt. Hoppas på att slippa höra mer om den pinsamma förlusten igår, men i radio Sthlm dyker självklart en intervju med Owuya upp. Han skall på reporterns fråga förklara sitt dundermisstag. Han tycker inte det var så farligt. Liksom en dag på jobbet, gäsp jaha vi förlora, ja, ja det är snart ny match. Wtf det kan aldrig vara ok att förlora mot AIK hatar en sådan mesig inställning. Den här dagen har börjat lika illa som den förra slutade...usch o fy....
Han skall aldrig mer stå i mål för DIF , mannen har inte ett enda jävla rätt på hockeyplan
Jag är inte arg, bara förtvivlad och uppgiven.
Vafan ska vi göra för att vända på den här skiten? Något måste till.
Vafan ska vi göra för att vända på den här skiten? Något måste till.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
dom kämpar ju knappt, står ju bara o tittar på pucken. och sen att dif alltid ska ha otur med målvkterna är ju inget nytt. tycker dif alltid har ojämna målvakter, förutom förra säsongen o när tellan spelade.
Men de blir väl inte roligare en så här den här säsongen, 7-8 i tabellen ut i kvarten. kankse till o med missar slutspel, om inget händer nuuuuuuuuuu.
Men de blir väl inte roligare en så här den här säsongen, 7-8 i tabellen ut i kvarten. kankse till o med missar slutspel, om inget händer nuuuuuuuuuu.
- -daniel-
Vill inte på något sätt försvara Owuya efter gårdagens match, men man måste ju vara totalt sinnesslö om man inte förstår att han skäms något oerhört och att hans tuffa attityd utåt, och hans sätt att svara bara är en täckmantel för att försöka skyla över sitt fruktansvärt usla självförtroende. Som garanterat inte blev bättre efter gårdagens insats.lajjnus skrev:Men helvete, hur fan kan du stå å vara så jävla äcklig Owuya? Stå å flina å prata lika lyriskt som en 5-åring på julafton. Din blick ska vara tom, kinderna ska prydas av tårar och inga ord ska kunna beskriva din besvikelse. Egentligen borde du inte ens göra en intervju. In i duschen, stick hem å lägg dig i sängen och fundera på om du verkligen gjort rätt val i livet. Hoppas du kommer ha lika svårt att sova som jag.Daniel942 skrev:Hur i helvete kan man stå och flina efter matchen???????
http://tv.expressen.se/sport/1.2201599/ ... e-skit-dar
Idag känns det bara uppgivet. Satans vad jag skäms.
Verkar som spelarna inte tycker det är viktigare eller mer hat att möta aik än något annat lag. Tyvärr saknar de nog samma hat mot aik som fansen gör. Som Mark sa i intervjun typ en dag på jobbet. Man börjar då undra om de verkligen är djurgårdare eller spelar för plånboken.
Är själv "exil" djurgårdare, t.om i denna ort på 15K pers dyker råttjävlarna upp å är stora i käften efter ha levt i kloakerna i många år.
Och ska ju inte glömma alla andra vänner som har hv,fbk,luleå och brynäs och alla andra skit lag som sina favorit lag, måste påpeka eller slänga gliringar om denna match och den förra.
Men förstår att det är mer "tryck" mot Djurgårdarna i sthlm efter en sån här förlust.
Jag själv hade aldrig accepterat att bli kallade djurgårdsfitta på tåget hem från matchen.
T.om Anrell förstår att ett derby mot aik inte är en vanlig match.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 8076150.ab
Anrell
Är själv "exil" djurgårdare, t.om i denna ort på 15K pers dyker råttjävlarna upp å är stora i käften efter ha levt i kloakerna i många år.
Och ska ju inte glömma alla andra vänner som har hv,fbk,luleå och brynäs och alla andra skit lag som sina favorit lag, måste påpeka eller slänga gliringar om denna match och den förra.
Men förstår att det är mer "tryck" mot Djurgårdarna i sthlm efter en sån här förlust.
Jag själv hade aldrig accepterat att bli kallade djurgårdsfitta på tåget hem från matchen.
T.om Anrell förstår att ett derby mot aik inte är en vanlig match.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 8076150.ab
Anrell
Är väl bara att instämma med pajasen för en gång skull...Djurgården spelade försvarsspel över hela isen i våras. Nu spelar de inte försvar någonstans.
There is no I in TEAM!!!!
Är gnagare och har läst igenom ert forum. Tycker att er ilska borde riktas mot era spelare inte er publik. Klart som fan att man lämnar matchen, hade resultatet varit omvänt hade även jag gått vid 5-2. Att stå kvar och sjunga är inte kärlek för mig. Har man torskat ett derby är man så otroligt besviken, då står man inte och sjunger, då är man besviken och vill bara gräva ner sig.
Sen Owuyas intervju... Killen visar att han kan gå vidare, vid nästa match tänker han inte på sina misstag utan kör bara på, bra inställning! En målvakt måste kunna klara av att skaka bort sina dåliga misstag, annars kommer han bara älta dem i match efter match och aldrig utvecklas.
Till sist, älskar Ridderwalls kommentar om att AIK kom upp i Elitserien. Är fan årets citat!
HEJA GNAGET
Sen Owuyas intervju... Killen visar att han kan gå vidare, vid nästa match tänker han inte på sina misstag utan kör bara på, bra inställning! En målvakt måste kunna klara av att skaka bort sina dåliga misstag, annars kommer han bara älta dem i match efter match och aldrig utvecklas.
Till sist, älskar Ridderwalls kommentar om att AIK kom upp i Elitserien. Är fan årets citat!
HEJA GNAGET
Efter att ha sett ett antal matcher denna säsong har jag nu kommit fram till en slags hypotes, en förklaring till varför det ser ut som det gör i laget, på isen:
Laget saknar en naturlig LEDARE bland spelarna. Det finns ingen tydlig Alfahanne som har sina mål satta och som inte låter någon i laget spela efter egna planer eller idéer. Det saknas någon som plockar killen som spelar som en jävla janne-banan efter matchen och talar om för vederbörande att ska vederbörande fortsätta spela hockey i DIF så ska han göra det med lust och energi eller inte alls. Detta kan göras på många olika sätt men just nu känns det som det inte görs alls.
Det är lagligt i dagens DIF att gå ut i byte efter byte och spela på lök-nivå. Det verkar som att många redan spelar i NHL/andra klubbar som betalar bättre än svenska. Det verkar som att vi har ett gäng utan fokus. Sen har vi Boumedienne... och Widing... och Eklund.. och Deilert... De tre backarna här ska inte spela i DIF. De är rent livsfarliga och ligger bakom det mesta bakåt. Widing ska göra mål, det har han betalt för och det gör han inte. Bort. Bänka rubbet och plocka upp juniorer. Bättre det än att köra på som nu...
Ska detta vända måste, hävdar jag, en alfahanne med en liten skara medhjälpare styra hela gruppen rätt.
Sen kan jag ju ha fel, vilket har hänt genom historiens lopp.... men kanske inte.
Laget saknar en naturlig LEDARE bland spelarna. Det finns ingen tydlig Alfahanne som har sina mål satta och som inte låter någon i laget spela efter egna planer eller idéer. Det saknas någon som plockar killen som spelar som en jävla janne-banan efter matchen och talar om för vederbörande att ska vederbörande fortsätta spela hockey i DIF så ska han göra det med lust och energi eller inte alls. Detta kan göras på många olika sätt men just nu känns det som det inte görs alls.
Det är lagligt i dagens DIF att gå ut i byte efter byte och spela på lök-nivå. Det verkar som att många redan spelar i NHL/andra klubbar som betalar bättre än svenska. Det verkar som att vi har ett gäng utan fokus. Sen har vi Boumedienne... och Widing... och Eklund.. och Deilert... De tre backarna här ska inte spela i DIF. De är rent livsfarliga och ligger bakom det mesta bakåt. Widing ska göra mål, det har han betalt för och det gör han inte. Bort. Bänka rubbet och plocka upp juniorer. Bättre det än att köra på som nu...
Ska detta vända måste, hävdar jag, en alfahanne med en liten skara medhjälpare styra hela gruppen rätt.
Sen kan jag ju ha fel, vilket har hänt genom historiens lopp.... men kanske inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- djurgårdsj*vel
Owuya gjorde världens största tavla, men det är knappast rätt att ge honom all skulden, för hur i helvete spelade resten av laget!? Aldrig sett något så uppgivet och rent ut sagt vidrigt pissig hockey. Ett gäng luttrade stjärnspelare plus en stackars allsvenskemålvakt...
Knappast Owuya fel att DIF:s ledning väljer en så oerfaren målvakt som Mark. Tycker han har gjort över förväntan i de andra matcherna han spelat med de förutsättningar han haft, med noll koll på elitseriespel. Men jag håller med om att Tim verkar bättre och borde fått stått igår. Riddarn har också visat, innan hjärnskakningen, att han inte heller borde stå. Varit otroligt instabil i år. Så fan, testa Tim! Han kommer klara det med bravur.
För övrigt har jag aldrig blivit så jävla besviken på en hockeymatch som igår. Har aldrig sett nåt liknande, att hela gänget, förutom ett fåtal, gav så fullständigt upp. Och istället för att smälla på på isen så smäller man på plexit. Så jävla dags då.
Och vad fan har hänt med Hardy?!
Nej, ser man ingen förändring till nästa match är det nog kört för DIF.
Knappast Owuya fel att DIF:s ledning väljer en så oerfaren målvakt som Mark. Tycker han har gjort över förväntan i de andra matcherna han spelat med de förutsättningar han haft, med noll koll på elitseriespel. Men jag håller med om att Tim verkar bättre och borde fått stått igår. Riddarn har också visat, innan hjärnskakningen, att han inte heller borde stå. Varit otroligt instabil i år. Så fan, testa Tim! Han kommer klara det med bravur.
För övrigt har jag aldrig blivit så jävla besviken på en hockeymatch som igår. Har aldrig sett nåt liknande, att hela gänget, förutom ett fåtal, gav så fullständigt upp. Och istället för att smälla på på isen så smäller man på plexit. Så jävla dags då.
Och vad fan har hänt med Hardy?!
Nej, ser man ingen förändring till nästa match är det nog kört för DIF.
Snacka om att man känner sig förnedrad, en obehaglig känsla.
Så slår man upp sportsidorna i Metro och möts av Marks uttalande: "det är ishockey, shit happens". Snacka om att bli pissad rätt i ansiktet två gånger på mindre än ett dygn!
Tack och hej Mark, vill aldrig mer se dig mellan stolparna med den inställningen, vidrigt!
Så slår man upp sportsidorna i Metro och möts av Marks uttalande: "det är ishockey, shit happens". Snacka om att bli pissad rätt i ansiktet två gånger på mindre än ett dygn!
Tack och hej Mark, vill aldrig mer se dig mellan stolparna med den inställningen, vidrigt!
-
Mark måste i ärlighetens namn vara den sämsta jävla skitmålvakten i Djurgårdens IF stolta historia. Han tycks aldrig ha koll på var pucken är, varenda räddning känns mer som flyt än som gediget målvaktsarbete. Plus då alla fula tavlor han håller på med hela tiden...
Bör påpekas är att Riddarn inte är mycket bättre han. Det är klart att laget sinkas av att ha så osäkra målvakter, vet väl alla som hållit på med lagsport hur det är när man inte kan lita på målvakten för femtio öre.
Tror tamigfan inte att Björn Bjudning gjort bort sig i den här målvaktskonkurrensen, så jävla illa är det.
Bör påpekas är att Riddarn inte är mycket bättre han. Det är klart att laget sinkas av att ha så osäkra målvakter, vet väl alla som hållit på med lagsport hur det är när man inte kan lita på målvakten för femtio öre.
Tror tamigfan inte att Björn Bjudning gjort bort sig i den här målvaktskonkurrensen, så jävla illa är det.
Håller absolut med djurgårdsj*vel . Dessutom kvittar det väl vem vi slänger in i mål så länge vi inte gör några mål framåt. Inställningen i dagens DIF är skrämmande!"shit happens" säjer väl det mesta. Det hjärta som var så stort förra året är som bortblåst.