Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Jack Daniel »

Daniel942 skrev:Hur i helvete kan man stå och flina efter matchen???????
http://tv.expressen.se/sport/1.2201599/ ... e-skit-dar

Började se klippet men stängde av. Blev fan mordisk... såklart snubben är nervös (därför han flinar) men det är så satans provocerande att se så jag hittar inga ord...
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Äckligt pinsamt.

Skicka Mark till Allsvenskan (eller valfri lägre division) omedelbums.

Gigantiskt misstag att inte ta hem Tellan.
Gigantiskt misstag att värva Widing istället för Linkan.
Gigantiskt misstag att inte värva en center.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Det är märkligt att det är "bönder" som sågar DIF-publiken.....
Verkligen, sitter i sina byhålor och mumlar om alltid oavsett och gnäller på de som i alla fall är på plats...
Expert.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Owuyas intervjuv säger ju allt. Han är inte ens besviken.

Hur skall han kunna bli bättre om han inte ens inser sina brister?

jag är rädd att detta är något som gäller fler av spelarna i Djurgården. De har ingen självinsikt.

Än mer rädd är jag å det faktum att Hardy och tränarna inte lyckas åtgärda problemen.
Skäms inte spelarna alls? Hur kan en Mackan vara bästa forward när han legat nedbäddad med halsfluss i 2 veckor? Hur kan man INTE byta ut Owuya mot Sandberg? Hur går Sandbergs tankegångar i båset när han inte får komma in ens vid såna här tavlor/Owuyas målvaktsspel generellt?

Nä jag orkar fan inte...
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

SirDIFalot skrev:
Verkligen, sitter i sina byhålor och mumlar om alltid oavsett och gnäller på de som i alla fall är på plats...
Sluta snacka skit... 75% av alla oss som var i klacken stannade och vi visade iallafall att vi inte grinar och går hem så fort pappa slår oss... Skärpning! Hur jävla svårt är det att stanna de extra 5 minuterna och visa att vi inte är några jävla medgångs-supporters som bara tycker det är kul när vi går till SM-final??!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Jockmaniac: Han ser ju dina inlägg om dom quotas av någon annan. Dvs Millwall.
De två bengalkastarna Millwall och Caveman håller ihop med andra ord :wink: Green Street Hooligans är visserligen en bra film men jag tycker inte att man ska skaffa förebilder från den filmen direkt.

Det där intervjun av Mark gör mig spyfärdig... Där har vi verkligen en kille som ger blanka fan i det här. Försvinn ur min åsyn genast!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Capcash skrev:
SirDIFalot skrev:
Sluta snacka skit... 75% av alla oss som var i klacken stannade och vi visade iallafall att vi inte grinar och går hem så fort pappa slår oss... Skärpning! Hur jävla svårt är det att stanna de extra 5 minuterna och visa att vi inte är några jävla medgångs-supporters som bara tycker det är kul när vi går till SM-final??!
Jag stannade?

Menar bara att man får att förståelse för att någon då och då inte pallar med helt enkelt.
Expert.
Thelemakos

Inlägg av Thelemakos »

Grattis till succén med stavningen! :lol:

Kanske inte ska kräva så mkt av spelarna när man klantar till det själva på läktarn ;)
Senast redigerad av Thelemakos den 2010-11-05 00:35:42, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:
SirDIFalot skrev:
Tja, jag som praktiserande "bonde" var tvungen att ta mig de 10 milen hem till Nyköping där jag odlar min mark och vallar mina får och odlar min sparris. Grabben var trött (6år) och jag var spyfärdig. Jag hade INGEN anledning att stanna. Jag har betalat för biljetter, bilresa till och från matchen, köpt prylar i DIF-shoppen, käkat på McDonald's, köpt godis etc.. och sen blir jag tillsammans med resten av publiken PISSAD på av ett lamt, ointresserat Djurgårdens IF... i 60 minuter.

Hur i helvete kan diverse välbetalda hockeyspelare bara GLIDA omkring på isen och gå på 50% - inga initiativ och helt jävla urusla uppspel.......

Näe du Jockmaniac, du må vara laget och skölden trogen men jag kör så här: Pissar laget på mig så åker jag hem. Skölden har jag präntad på själen sen barnsben och den kan jag vörda hemma.
Senast redigerad av Magnutz den 2010-11-05 00:43:35, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag hittar verkligen inte några ord längre. Det hade ju varit härligt om hela klacken (eller.. så många som får plats på en träning) bara stog där, helt tysta.
Nä, men, något måste vi göra för att dem här jävla tomtarna som Mark verkligen kämpar för Djurgården, för oss!
Jag stannade kvar hela matchen, men klandrar inte dem som gick. Varför ska vi visa vårat stöd när spelarna bevisligen inte bryr sig?
Nåväl, vinst på lördag så har vi alla glömt bort det här, får väl låtsas att detta inte är värt något mer än en annan tre poängare.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Man är inte supporter för att man står kvar till sista sekund och tillåter sig förnedras på det här sättet och titta och lyssna till gnagets pissklack och se spelarna snirkla runt på isen som ingenting.

Man är bara en snål jävel i mina ögon.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
Jag var på plats så håll käften och klipp dina förbannade filmer. Så du är också en som onanerar till DFG-filmer och leker din förenings trogna soldat. Kvartsamtal, slå sönder några barnvagnar när vi inte vinner och skrika avgå för full hals passar perfekt för killar som Caveman osv. Men i motvind är det svårare att pissa men kom fan inte och säg att det är omöjligt! Det visade om inte annat vi som stod kvar och tog emot de sista smällarna.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-11-05 00:37:31, redigerad totalt 2 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
DIFMax

Inlägg av DIFMax »

Det var nog den största tavlan jag sett i mitt liv. Återigen ser man brist på kvalite hos våra målvakter. Jag fattar ärligt talat inte varför man inte satsade mer pengar på en mer ordentlig målvakt.

Oavsett om laget spelar hockey av världsklass så kommer man inte långt..man behöver en som kan leverera match efter match!
Senast redigerad av DIFMax den 2010-11-05 00:39:00, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag var på plats så håll käften och klipp dina förbannade filmer. Så du är också en som onanerar till DFG-filmer och leker din förenings trogna soldat. Kvartsamtal, slå sönder några barnvagnar när vi inte vinner och skrika avgå för full hals passar perfekt för killar som Caveman osv. Men i motvind är det svårare att pissa men kom fan inte och säg att det är omöjligt! Det visade om inte annat vi som stod kvar och tog emot de sista smällarna.
Chilla, pratar inte om dig personligen. Är bara förbannat trött på att folk som sitter på forumen och följer matcher ska gnälla över insatsen hos de som är på plats. Och ja, jag stod också kvar.

Hehe, jag som alltid får skit för att jag är "för politiskt korrekt" i vanliga fall och ska skydda föreningen och inte kan kritisera när det går dåligt...
Expert.
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
jag kunde inte gå idag så jag tänker inte klaga på varken de som stod kvar eller de som gick. Alla tänker olika. Alla resonerar olika. Men jag tycker nog att man gör sig själv lite väl viktig om man tror att man "tog emot de sista smällarna" bara för att man stod kvar. Jag tror alla supportrar av detta lag känner samma sak idag. Alla är lika jävla besvikna.

Att vara tyst fungerar nog inte för då tror alla att vi gett upp och att det är därför vi inte sjunger. Lär inte påverka spelarna heller.

Att fortsätta sjunga är kanske bra men då visar man inget missnöje alls.

Att bua tycker vissa nog är att gå för långt.

Men om alla vände ryggen till ett tag? Då kanske de förstår gesten....
Låst