Har varit fanatisk Djurgårdsfan sedan 11 års ålder då jag såg mitt DIF live för första gången och har sedan dess gjort många resor till Sthlm från Finland för att få se mitt DIF.
Nu spelar DIF för första gången i min hemstad Vasa då Tappara från Tammerfors möter DIF här! Vilken grej för mej!!!
Vore jättekul om det kom lite DIF-fans hit då oxå. Så ta nu Finlandsbåten och kom och kolla på hockey den 8.8.
Kan ju marknadsföra Vasa som staden där man klarar sej på enbart svenska .
Don_T skrev:Det var för mycket jobb att ordna resan, men vi är troligen några som kommer till Helsingfors i alla fall.
För mycket jobb? Båt Sthlm-Åbo, sedan går det bussar i anslutning till färjan, från Åbo till Vasa. Från Vasa tar man sej behändigaste med tåg till H:fors matchen, och så var det H:fors-Sthlm färjan. Det är inte så jobbigt
Jag kommer närvara på Helsingfors matchen, lurade med mig brorsan också som hatar sport :D
Biljetter till matchen borde väl inte va några problem att köpa på plats ?
Sevebo skrev:Jag kommer närvara på Helsingfors matchen, lurade med mig brorsan också som hatar sport
Biljetter till matchen borde väl inte va några problem att köpa på plats ?
Nej, det lär det inte va några problem med. Jag ser att en biljett kostar 10 euro, oberoende på vilken plats du väljer i den "gamla" hallen (HIFK:s hemmahall). I Vasa kostar det "bara" 9 euro