Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Ellelicious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Ellelicious »

VILKEN PISSIG JÄVLA MATCH, OCH FYFAN VAD PINSAMT ATT FOLK DRAR NÄR VI LIGGER UNDER! vi måste visa råttorna att vi knullar dom på läktaren!!
larrrre

Inlägg av larrrre »

Dagens värsta kan ju ändå vara när folk i klacken (som annars bara varit tysta) buar åt owuya efter tavlan och ropar efter sandberg. Skämdes då och blev argare över det än slutresultatet, på vilket sett hjälper det honom eller laget? Pinsamt.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Problemet idag är att inte en pass sitter som den ska.. det är ett jävla fipplande för att lyckas ta emot en pass och därför tog det år och dar innan man kunde mobilisera ett anfall... förbannad slappt spel och absolut ingen glöd i laget.... Att Mark fittar bort ett mål är ju bara "icing on the cake".. hela matchen var helt utan tändning från oss och AIK krossade oss på både plan och läktare.

Dock ska ni jävlar som lämnade klacken vid 2-4 och 2-5 bara skämmas och ge fan i att komma på fler matcher... förluster kommer, så enkelt är det, men att balla ur och dra med 5 mins kvar att lira är INTE OK... om vårt lag spelar som kärringar så ska vi ändå visa att vi står upp mot motståndet och bara för att laget lägger av och blir våldtagna på isen så ska vi fan inte ta den upp i röven och bli överkörda av motståndar-klacken... speciellt INTE när det är AJK som står och gnyr på andra sidan.. Skäms på er som drog innan helvetet var över!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Soldaten, hur skall du försvara detta uttalande? Du verkar ju kunna försvara det mesta, så det skulle inte förvåna mig om du, i samband med att du tar Mark i försvar även förnekar förintelsen, ger Usama en klapp på axeln samt försvarar terrorattacken mot World Trade Center. Det är ungefär lika illa.
Jag försvarar inte Mark, tvärtom. Han är en jävla sprattelgubbe. Däremot försöker jag väga in alla aspekter till den här förlusten som alla enkelspåriga misslyckas med. Det är en kollektiv förlust - hade vi spelat som folk hade det stått 7-1 och Mark hade i lugn och ro kunnat jonglera in pucken utan konsekvenser.

Att folk gapar efter Sandberg efter hans tavla är ju helt sjukt. DET ÄR JU FÖR FAN AIK-FASONER. Idioterna på ståplats verkar ha kort närminne för så vitt jag vet har Mark räddat oss i tidigare matcher. Eller, nä just det - det vet de inte om, för hälften av dem har inte sett en enda match.

Vad gäller uttalandet så gör det mig förbannad som Djurgårdare, men objektivt sett är det ju så man måste tänka, men självklart inte säga. Mark har visat på kass mediavana vid varje framträdande och det verkar hålla i sig.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-04 23:24:54, redigerad totalt 3 gång.
Säg den glädje som varar
V-sign

Inlägg av V-sign »

Larre och Elle nåt...

Att publiken stannade så länge är bara det otroligt. Jag tycker vi borde buat ut hela jävla laget. Måste fan få visa missnöje när spelarna SVIKER på det här sättet. De stöttas match efter match men levererar inte. Det är inte okej!

Sen att publiken buade åt Mark Owuya...jag är inte direkt förvånad....

Shit happens????

SHIT HAPPENS???

NEJ det gör det inte!
kingcolin

Inlägg av kingcolin »

Jag tycker att det är konstigt att "shit happens" för dig Mark :?
Jag var i Uppsala för ca 1,5 år sen och såg när Mark var utlånad till Almtuna.
Han har redan en sån här tavla sitter på väggen, Almtuna spelade mot Växsjö Lakers när Mark gjorde EXAKT likadant, men att Växsjö-spelaren fick med sig pucken och åkte ännu mer retfullt runt mål och peta in den.
Trodde aldrig att han skulle stå i våran kasse.
Senast redigerad av kingcolin den 2010-11-04 23:38:01, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

larrrre skrev:Dagens värsta kan ju ändå vara när folk i klacken (som annars bara varit tysta) buar åt owuya efter tavlan och ropar efter sandberg. Skämdes då och blev argare över det än slutresultatet, på vilket sett hjälper det honom eller laget? Pinsamt.
Varför då? Han var usel. Ett byte av målvakt var helt i sin ordning.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Under årets Elitserie så har vi spelat 2 stycken derbyn, båda gångerna har vi blivit tagna när vi böjer oss för tvålen. Detta är inte okej någonstans. Nu måste vi supportrar visa detta.

Imorgon klockan 10:30 är det öppen isträning på Hovet, och jag vädjar till alla att gå dit. Vi måste få spelarna att inse att man måste ge 100 % i ett derby. Nu menar jag inte att vi ska använda våld för att föra vår talan, utan det räcker med en öppen dialog på Hovet imorgon.

Jag vill veta hur spelarna känner sig, detta var väl ingen skillnad än att förlora mot något annat lag antar jag. Kan vi inte sammanställa lite frågor som vi skulle vilja ha svar på? Så kan de som går dit imorgon ställa dem. Jag ska göra allt vad jag kan för att släpa mig upp extra tidigt och dra dit.

Jag börjar.
• Vart är inställningen? Ni var 2a på varenda puck och vid sargdueller så är det alltid 1 DIFare mot 3 gnagare. Vart är hjälpen den ensamma killen ska få?
• Hur ska ni göra för att gå in och mosa tattarna i nästa derby?
• AIK spelar enkelt, och det är därför de vinner. Sarg ut, enkelt in i anfallszon. Varför kan ni inte spela så, måste ni tro att ni är primadonnor på isen?
• Skulle spelarna kunna tänka sig att ha prestationskontrakt istället? Så ni blir mer motiverade.
• Vart fan är klubbhjärtat som vi såg förra säsongen? Jimmie smällde på i varje jävla byte t.ex.

Fyll på nu!
DIF!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Håller med Millwall. Jag anser att laget antagligen hade fått en nytänding när man har en riktig målvakt i mål och inte någon jävla tomte som drömmer halva matchen om att vara en hockeystjärna som samtidigt är ute på världsturné. Nej, hade vi bytt ut honom hade nog laget blivit mer stabilt och inte gett upp. Jag har sagt det förr, och säger det igen. Jag är fan trött på dig nu Mark, någon jävla gräns måste det finnas. Och är det bara jag som känner att hela laget pissar på oss på läktaren?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Daniel942

APPLÅDER
Wayne

Inlägg av Wayne »

Daniel942: Helt rätt! Bra där.

...MEN!

Snälla, byt ut ditt Ridderwall-citat nu. Spyr när jag ser/läser det.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Heaty skrev: Och är det bara jag som känner att hela laget pissar på oss på läktaren?
Nope! Du är inte ensam. Jag och "Daniel942" (vad jag förstår) känner samma sak.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev: Imorgon klockan 10:30 är det öppen isträning på Hovet, och jag vädjar till alla att gå dit. Vi måste få spelarna att inse att man måste ge 100 % i ett derby. Nu menar jag inte att vi ska använda våld för att föra vår talan, utan det räcker med en öppen dialog på Hovet imorgon.
Och ge fan i att klaga på enskilda spelares insatser. Psyket stärks knappast och det bidrar endast negativt.
Kom med något konstruktivt isåfall.
Annars, BIG + Daniel.

Förresten, såg en hel del råttor på vägen hem. Jag visste helt ärligt inte att det var så stor skillnad på människor och pack. Satan i gatan, vilket misslyckat släkte. (Tack pappa för att du födde mig till DIF!)

Kämpa - DIF!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Antie

Inlägg av Antie »

Detta var droppen.

Jag har sett många utav Djurgårdens matchen denna säsong och nu får det fan vara nog. Jag har fått nog av dessa "stjärnspelare" som endast glider runt på isen och tror att vårat stöd kommer automatiskt på posten om man spelar i Djurgårdens IF. Idag visade dessa spelare att de inte förtjänar att spela i Djurgården. Att de tror att vi kommer stå där och skapa slutspelstämning när de spelar som totalt skräp är ett mysterium.

Att man inte verkar ta ett derby på största allvar är bland de värsta man kan göra som djurgårdsspelare. Att tro att det är okej att förlora med 5-2 mot NYKOMLINGARNA aik två gånger i rad (!) är fullständigt ofattbart. Jag vill se att djurgårdspelarna går ut och ber om ursäkt till fansen för deras fruktansvärda och ofattbara inställning ikväll på isen. Endast Markus Nilsson kommer undan ikväll. Alla andras spelare kan dra åt helvete. Ni förtjänar inte våran sköld.

Nu vill jag se någon förändring. Jag struntar i om Hardy väljer att bänka alla kedjor och lira med junisar. Eller om Tim Sandberg står på lördag. Något ska göras.

EN URSÄKT DIF HOCKEY! HÖRDE NI DET?!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Wayne skrev: ...MEN!

Snälla, byt ut ditt Ridderwall-citat nu. Spyr när jag ser/läser det.
Tack för att du sa det, höll själv på att spy när jag kollade in det lite extra.
DIF!
Låst