Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Highwind

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Highwind »

Sanningen är (precis som Coys är inne på):

Hade vi och slöddret byt målvakt rakt av hade vi vunnit.
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier: Att du inte ens reagerar på det Mark gör? Det är ju så fruktansvärt jävla uselt.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Egentligen räcker ett ord
Oacceptabelt!

aik vinner helt rättvist, man är totalt överlägsna.
Man gör alltså nästan inte ett enda misstag på 60min, jämfört med DIF:s 147st (ca).

Djurgården 2010/2011 har stora problem.
Tycker man absolut borde fundera på att införa 15års gräns på hemmamatcherna.
Det kan aldrig vara nyttigt för ett barn att se DIF spela hockey som dom gör nu.
Tror till & med att det kan vara direkt farligt & ge men för livet.

Att en spelare som varit däckad av feber & halsfluss i 2 veckor är överlägset bästa spelare i DIF
är inget annat än en fet skadal.

Marks "Innebandy-fladder" i mål orkar jag inte ens kommentera, mer än att det räcker nu, vill inte se dig i en Djurgårdströja något mer.

2-5, 2-5.
Bra Hardy, du har verkligen lyckats mobilisera kraft & taggat laget inför dessa derbyn!
:evil:

Jag skäms ända in i själen, hoppas laget gör det med.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-11-04 22:22:17, redigerad totalt 2 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Millwall »

Fy f-n!!! Jag är arg och besviken så att jag skakar...

Vad var det för jönsar på isen idag? Det var i vart fall inte DIF.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Att ens försvara Owuya idag är en gåta för mig
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fy satan vad man återigen skäms. Våldtäkt nummer två i Globen mot de värsta slöddren av alla.

Vi skapar tamejfan INTE EN ENDA CHANS på hela matchen. Så fruktansvärt jävla pinsamt.
Actt

Inlägg av Actt »

PINSAMT.... :(
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hela laget är kaos, inte någon enskild spelare.. Sen att Owuya är totalt jävla värdelös är en annan sak, men inte bara han som ska lastas, Boumediennes inställning/försvarsspel är ju så jävla pinsamt att man bara vill spy på sopan..

Tjärnqvist/Ölvestad är nog elitseriens sämsta spelare va de gäller puckkontroll/passningar

Widing jobbar med det låser sig bara för honom och han bli sämre och sämre nu, börjar med tröttna på honom

Sen att vi försöker passa till varandra ända tills vi är framme vid mållinjen och bara har att peta in pucken håller ju inte heller, vilka fan tro ni att ni är? några jävla super stjärnor? totalt värdelösa är ni och sönderlästa

Också oehört orolig över tränarna som bara gå runt i båset och ser helt jävla uppgivna ut, och dif spelarna som verkligen viker ner sig och inte ens utmana någon smutsig jävla aikare efter denna överkörning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fyfan
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa85 skrev:
DIF_Soldier skrev: Var är backarna vid 0-1? Var är aggressiviteten vid 0-2? Vem täcker backen vid 1-3? Var är viljan efter 2-4? Matchen var förlorad redan vid 0-2. Jag är mer förbannad på Boumedienne än Mark i detta läget. Men ni är för simpla och väljer att se det enkla. Målvakter får alltid skiten, men jag tycker att Boumedienne och Widing bör lastas mer.
Nu håller jag visserligen med om att vi är riktigt kass som lag rakt igenom idag. Men du ska inte ens behöva ha några backar eller spelare på isen alls i det läget. En elitseriemålvakt tar det skottet 999/1000. Och det är en av de sakerna som DIF saknar
Nej, vad DIF saknar är agressivitet, fart, målskytte men framförallt viljan, kampen för klubbmärket.

Det må vara en liten tavla på 0-2 men så jävla stor tavla är det inte. Hade backen gått upp på kropp hade det inte blivit mål. Och problemet är att man inte hjälper varandra i dagens DIF! Sedan är det ett riktigt bra skott av gnagaren.
Säg den glädje som varar
rikkard

Inlägg av rikkard »

Nu är det dags att göra något för att skaka igång det här laget. Vi kan börja med att göra oss av med Widing. Det är inte bra för laget att överbetalda spelare underpresterar. För pengarna kan vi plocka in en målvakt. Mark och Ridderwall håller inte.
Sedan behöver Hardy använda spelledigheten som kommer snart till att justera vår spel.
victorr

Inlägg av victorr »

Vårat spel är så jävla sönderläst så det smäller om det, och sen att vi har laserturken i mål som gör årets största KAOS är ju åt helvete pinsamt, SKÄMS DJURGÅRDEN !
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Att försvara Owuya efter dagens match är naturligtvis sinnesrubbat (han sprider ju verkligen noll lugn omkring sig), men jag kan inte annat än också kritisera vårt försvarsspel. Vad fan gör vi i vissa lägen?

Sämst annars i kväll: när stora delar av klacken buar ut Mark efter hans dundertabbe och börjar vråla om Sandberg. VÅR EGEN KLACK. Skämdes mer då än av resultatet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mårten skrev:Att ens försvara Owuya idag är en gåta för mig
Ingen försvarar Owuya. Jag fördömer laget. Mark SKA INTE släppa in det där målet men framförallt, det absolut jävla viktigaste, är att DIF INTE SKA SLÄPPA UPP AIK I EN 2-0-LEDNING IGEN!

DIF ska vinna den här matchen med 7-2 med rätt inställning.
-daniel- skrev:Att försvara Owuya efter dagens match är naturligtvis sinnesrubbat (han sprider ju verkligen noll lugn omkring sig), men jag kan inte annat än också kritisera vårt försvarsspel. Vad fan gör vi i vissa lägen?

Sämst annars i kväll: när stora delar av klacken buar ut Mark efter hans dundertabbe och börjar vråla om Sandberg. VÅR EGEN KLACK. Skämdes mer då än av resultatet.
Jag håller med. Det visar bara att det är ett gäng medgångsfittor i en såndär stor klack. Det där är inte de äkta Djurgårdarna vi ser på Hovet, det är slemmiga drägg.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-04 22:28:43, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

rikkard skrev:Nu är det dags att göra något för att skaka igång det här laget. Vi kan börja med att göra oss av med Widing. Det är inte bra för laget att överbetalda spelare underpresterar. För pengarna kan vi plocka in en målvakt. Mark och Ridderwall håller inte.
Sedan behöver Hardy använda spelledigheten som kommer snart till att justera vår spel.
Måste väl betala resten av lönen för honom om vi sparkar honom skulle vara om någon köper honom men knppast troligt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det här är ju så jävla dåligt så man bara vill gråta. Ska nog fan gråta en skvätt. Mark har gjort sitt i Djurgårdströjan, jag vill ALDRIG mer se honom spela en elitseriematch för Djurgårdens IF.

Faktum är att det var inte så jävla illa i två perioder, ändå så släppte vi in en jävla massa bakåt. Man ska inte skylla allt på Owqowowoowowoowowwyayyaa utan även "BomBom" (VA E DE FÖR JÄVLA SMEKNAMN, HAN SKJUTER JU FÖRFAN ETT SKOTT VARANNAN MATCH) var helt urdålig även idag.

FYFAN.
Låst