Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
lilleman

Re: Tippningstävling 2010/2011-diskussionstråden

Inlägg av lilleman »

Ärligt talat så kör vi en slutspelsvalen via Skype, om inte Danne nu var seriös med det du sa, vore kul att göra någon stor grej av det här. Självklart blir jag programledare :wink: SirDIFalot: Knirre är INTE självklar att gå till slutspel, han är immune mot att åka ur tävlingen innan slutspelet(eller mot kval) , det hoppades jag på att ni förstod. Om det ser ut som det gör nu så kommer det att vara utslagsfrågor. Jag kana mycket väl ha kvar förra årets tabeller på datorn, kan kolla senare. Förövrigt vore det kul att veta vad ni ticker om tävlingen såhär långt. Är den underhållande? Vad ska bli bättre? Med tanke på att jag lägger ner en timme på att rätta, och komma på frågorna varje gång, så vill jag vet vad som kan göra tävlingen så underhållande som möjligt!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Slutspelsidén verkar riktigt roligt, head-to-head alltså. Har inte något att klaga på direkt. Jag tycker, som du redan vet, att det här är skoj som fan! Grym tävling.

*Jag väljer Edin*
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

lilleman skrev:Ärligt talat så kör vi en slutspelsvalen via Skype, om inte Danne nu var seriös med det du sa, vore kul att göra någon stor grej av det här. Självklart blir jag programledare :wink: SirDIFalot: Knirre är INTE självklar att gå till slutspel, han är immune mot att åka ur tävlingen innan slutspelet(eller mot kval) , det hoppades jag på att ni förstod. Om det ser ut som det gör nu så kommer det att vara utslagsfrågor. Jag kana mycket väl ha kvar förra årets tabeller på datorn, kan kolla senare. Förövrigt vore det kul att veta vad ni ticker om tävlingen såhär långt. Är den underhållande? Vad ska bli bättre? Med tanke på att jag lägger ner en timme på att rätta, och komma på frågorna varje gång, så vill jag vet vad som kan göra tävlingen så underhållande som möjligt!
Jag är seriös! :)
DIF!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Daniel942 skrev:
lilleman skrev:Ärligt talat så kör vi en slutspelsvalen via Skype, om inte Danne nu var seriös med det du sa, vore kul att göra någon stor grej av det här. Självklart blir jag programledare :wink: SirDIFalot: Knirre är INTE självklar att gå till slutspel, han är immune mot att åka ur tävlingen innan slutspelet(eller mot kval) , det hoppades jag på att ni förstod. Om det ser ut som det gör nu så kommer det att vara utslagsfrågor. Jag kana mycket väl ha kvar förra årets tabeller på datorn, kan kolla senare. Förövrigt vore det kul att veta vad ni ticker om tävlingen såhär långt. Är den underhållande? Vad ska bli bättre? Med tanke på att jag lägger ner en timme på att rätta, och komma på frågorna varje gång, så vill jag vet vad som kan göra tävlingen så underhållande som möjligt!
Jag är seriös! :)
Då så försöker fixar du det och hör av dig till mig så fort du vet något.

TILL ALLA:
Frågorna till derbyt är nu uppdaterade.
Till er som befinner er i Globen imorgon, uppmaningen är till er.

SJUNG FÖR DIF HELA MATCHEN!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag kom på en grej som jag ärligt är intresserad av att göra och som nog är mest realistiskt.

Jag sätter upp en kamera i mitt rum( webkamera eller något sånt), jag startar en webkanal på nätet.
Sedan så är jag programledare, i kostym måste nämnas. :wink: Sedan så har jag med mig de fem bästa över skype och de fem får motivera sitt val i "direktsändning". Detta gör att den som vill på forumet kan se programmet, det blir billigt, och rätt enkelt att fixa.
Det kan säkert också bli sjukt kul för de som bara kollar också.

Namnförslag: Direkt från Rivieran :wink:

Vad sägs?
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

lilleman har du missat mig eller!? Jag har gjort 7 gånger och hade ALLA rätt senast. OM det är en miss från din sida så ska du självklart redigera det med att sätta extra poäng och ge mig första platsen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Stocky skrev:lilleman har du missat mig eller!? Jag har gjort 7 gånger och hade ALLA rätt senast. OM det är en miss från din sida så ska du självklart redigera det med att sätta extra poäng och ge mig första platsen.
Mot Tälje? Isåfall kommer poängen efter gnaget-rättningen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Snazzi skrev:
Stocky skrev:lilleman har du missat mig eller!? Jag har gjort 7 gånger och hade ALLA rätt senast. OM det är en miss från din sida så ska du självklart redigera det med att sätta extra poäng och ge mig första platsen.
Men såg att vissa hade tippat 7 gånger jag bara 6 vilken skulle jag missat?
lilleman

Inlägg av lilleman »

Stocky skrev:
Snazzi skrev:
Men såg att vissa hade tippat 7 gånger jag bara 6 vilken skulle jag missat?
Här var vi glada... Nej, jag har inte missat dig. Har råkat missa att lägga till att du tippat sju gånger. Har rättad dina poäng för 7 gånger men bara glömt att skriva det inom parantesen. Sorry för dn lilla missen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Att köra head-to-head i ett slutspel med en livesänd lottning är en fullständigt genial idé!

Jag ser dock ett problem, i slutspel så kan ju som bekant inga matcher sluta oavgjort, så de två som möter varandra kan ju inte lägga identiska tips. Mitt förslag är helt enkelt att den som är sist med att lämna in helt enkelt inte får lägga in ett likadant tips som sin motståndare.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Edin skrev:Att köra head-to-head i ett slutspel med en livesänd lottning är en fullständigt genial idé!

Jag ser dock ett problem, i slutspel så kan ju som bekant inga matcher sluta oavgjort, så de två som möter varandra kan ju inte lägga identiska tips. Mitt förslag är helt enkelt att den som är sist med att lämna in helt enkelt inte får lägga in ett likadant tips som sin motståndare.
I slutspelet skickas alla svar till mig via PM. Kommer ha en utslagsfråga varje omgång om ni mot förmodan skulle skicka in identiska svar.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

lilleman skrev: Här var vi glada... Nej, jag har inte missat dig. Har råkat missa att lägga till att du tippat sju gånger. Har rättad dina poäng för 7 gånger men bara glömt att skriva det inom parantesen. Sorry för dn lilla missen.
Jag är inte arg! :D Men det här är ju blodigt allvar!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

lilleman skrev:
Edin skrev:Att köra head-to-head i ett slutspel med en livesänd lottning är en fullständigt genial idé!

I slutspelet skickas alla svar till mig via PM. Kommer ha en utslagsfråga varje omgång om ni mot förmodan skulle skicka in identiska svar.
Du har tänkt på allt Lilleman! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Finns inte en fitta i världen att jag rättar detta ikväll.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

lilleman skrev:Finns inte en fitta i världen att jag rättar detta ikväll.
Du kan få en glass.
Skriv svar