Hata aik
- Lee Harvey Oswald
Re: Hata aik
Onödig boost för ajk inför derbyt, precis som om det behövdes.
Är inte DIF på tårna kommer man precis som i första derbyt bli uppätna av aik.
Konstig värld vi lever i.
Var rätt så säker innan säsongen att det skulle skilja minst en klass mellan storebror & lille-hor-bror.
Detta blir ett krig
Var rätt så säker innan säsongen att det skulle skilja minst en klass mellan storebror & lille-hor-bror.
Detta blir ett krig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bara hoppas att våra spelare har fått lära sig hur mycket den matchen betyder för oss supportrar.Lee Harvey Oswald skrev:Onödig boost för ajk inför derbyt, precis som om det behövdes.
Detta blir ett krig
Vill inte höra något efter matchen om att det är som att förlora vilken match som helst.
Full jävla taggning, på isen och läktaren! HATA gnaget, HATA bajen!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Daniel942
Äckligt att se vilket pissgäng frölunda är (aik är självklart ett större pissgäng). 2-5 mot mäCtiga gnägget, och senaste gången vi Mesta Mästarna mötte fisklunda så åkte vi på rådäng. godnatt. 0-9 på Torsdag.
DIF!
- -daniel-
Tycker det här är lite bra iofs, borde inte finnas så jävla mkt risk för underskattning i varje fall.... blir ett hett jävla derby på torsdag.
Från Jonas Fahlmans blogg:
"Jag ägnade måndagskvällen åt att bevittna jumbofinalen mellan AIK och Frölunda.
Med facit i hand var det tur – det betydde nämligen en tom stol mindre i det ekande tomma Hovet dit bara 4083 åskådare letat sig (officiellt, en vakt sa max 3500 till mig)."
*Fniss*
"Jag ägnade måndagskvällen åt att bevittna jumbofinalen mellan AIK och Frölunda.
Med facit i hand var det tur – det betydde nämligen en tom stol mindre i det ekande tomma Hovet dit bara 4083 åskådare letat sig (officiellt, en vakt sa max 3500 till mig)."
*Fniss*
AIK:ares krönika om Djurgården
En bekant lade upp denna länk på Facebook:
http://www.aikhockey.se/Nyheter/Arkiv/2 ... rterblogg/
Hur svarar man som djurgårdare bäst på det?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Re: AIK:ares krönika om Djurgården
Du som DGG borde väl ha koll på det?DGG skrev:En bekant lade upp denna länk på Facebook:
Det sker precis lika mycket åt båda hållen. Inte direkt som att det är världens mest opartiska person som skrivit det.
En hycklande h*runge är vad han är.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Haha. Råttornas någonting (vem är Kjell Häglund? Har googlat lite men mest kommit fram till att han är en journalist som bloggar för aik och är redaktör för någon obskyr tidning) retar upp sig på att supportrar inte respekterar solna aik if. Har killen läst Gnagarforum?
"Djurgårdens officiella hemsida har rentav en egen tråd med rubriken ”AIK-hat” – som i skrivande stund har en bra bit över 400 inlägg."
Nej, Djurgården Hockeys officiella forum har en tråd. Djurgården Hockey ansvarar inte för vad som skrivs i forumet.
Jag tycker bara att det är roligt att aik kommenterar vårat forum på deras officiella hemsidor. Hoho.
"Djurgårdens officiella hemsida har rentav en egen tråd med rubriken ”AIK-hat” – som i skrivande stund har en bra bit över 400 inlägg."
Nej, Djurgården Hockeys officiella forum har en tråd. Djurgården Hockey ansvarar inte för vad som skrivs i forumet.
Jag tycker bara att det är roligt att aik kommenterar vårat forum på deras officiella hemsidor. Hoho.
- Jim Morrison
Vi svarar bäst på det genom att vinna matchen imorgon.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Daniel942

Pajas.
EDIT: Du föressten vad du nu hette som skrev artikeln verkar vara jävligt kåt på oss DIF-Supportrar, så eftersom du läser detta måste jag bara säga: HEJ!

DIF!
- Doyle
Suck en gnagar wannabe som vaknat ur sitt ide. Somna om i ditt råttbo och tag vintervila och dröm vidare....
- DIF_Soldier
Ehh, ursäkta? Forumet har väl aldrig skrivit något lags namn med versaler i matchtrådarna, förutom HV71. Han länkar ju till och med till tråden själv och hävdar att man skrivit med versaler i övrigt.Råttan skrev:Notera hur oklanderligt man hanterar alla trådnamn, där klubbarnas korrekta namn anges med versaler, som i Djurgårdens senaste match: ”DJURGÅRDENS IF-SÖDERTÄLJE SK”.
Endast två matcher på listan anges avvikande: ”Aik Solna-DJURGÅDENS IF” samt kvällens match, ”DJURGÅRDENS IF-Solna Aik If”.
Nog visste jag att råttor hade dålig syn men i detta fallet är det ju bara hårresande skrämmande.
Sedan borde han inse att det bara är gliringar, som det SKA vara. Jag ger mig fan på att aik-forumet skriver lika mycket skit om oss.
Gör om, gör rätt din förpestade grodlus.
Säg den glädje som varar
Det snackas förmodligen lika mycket skit på deras forum som sagt, om möjligt lite mindre med tanke på hur mycket gnagarna egentligen bryr sig om hockey. Att de inte går in och satsar med allt sitt hat osv i matcherna beror ju på att de inte har något att förlora. De har sämre publiksnitt, sämre spelare på pappret, sämre ekonomi, sämre uppbyggd förening. De har inte samma press på sig som oss, och det är klart att de inte bryr sig på samma sätt då.
De blir glada när de vinner - men bryr sig inte när de förlorar.
Vi blir förbannade när vi förlorar - men när vi slår dem så är allt som det ska.
Bara jag som ser skillnaden?
--
Sen att han på allvar bryr sig om att vi skriver "Solna aik if" på hemsidan visar ju bara att det stör honom, precis det som var syftet med att skriva så.
--
Hata aik - tråden är dessutom en tråd på skoj, med humor och glimten i ögat. Varför gör det så ont i hans hjärta att vi samlar alla deras pinsamheter så de kan läsas på en plats?
De blir glada när de vinner - men bryr sig inte när de förlorar.
Vi blir förbannade när vi förlorar - men när vi slår dem så är allt som det ska.
Bara jag som ser skillnaden?
--
Sen att han på allvar bryr sig om att vi skriver "Solna aik if" på hemsidan visar ju bara att det stör honom, precis det som var syftet med att skriva så.
--
Hata aik - tråden är dessutom en tråd på skoj, med humor och glimten i ögat. Varför gör det så ont i hans hjärta att vi samlar alla deras pinsamheter så de kan läsas på en plats?
Avgå Jocke.
Texten nedan är så jävla briljant att hälften vore nog. Härliga Djurgår´n!
Från "Ohly & Reinfeldt"-bloggen på JK:
Vi har verkligen kämpat för att skriva något som kan höja temperaturen inför länsderbyt imorgon men inte lyckats. Pinsamt, vi vet. Anledningen är att vi tyvärr blivit avslöjade. Vi gillar ju gärna att peka finger i gnagets riktning och känna oss stolta för att vi är DIF (och därmed, bland mycket annat, inte gillar anala galgvåldtäkter och inte är en klubb helt utan principer och ramar). Då kan ni nog ana hur vi mådde när vi upptäckte den här gnagetbloggen av en före detta journalist.
Han klär ju av oss helt.
Det är klart han har rätt. Att vi har tagit lika många guld i fotboll de senaste åtta åren som gnaget tagit sedan Hitler gick in i Österrike är knappast relevant - det är vi som är lillebror. Att vi har en klack på Hovet som är ungefär vad gnaget tar in totalt på sina hemmamatcher är inget annat än ett uttryck för detta lillebrorskomplex.
Det är de som är stora stygga gnaget som kommer i tusental till bortamatcher på sin egen arena. Det är häftiga aik som lyckas med konststycket att kombinera underdogmartyrskap med storhetsvansinne - inte vi. Och även om gnaget konstant tycks blunda för allt från våldtäkter till kvinnomisshandel inom den egna organisationen så är det faktiskt ändå vi i Djurgår'n som har en hockeyförening som tillåter folk att uttrycka hat mot gnaget på sin hemsida (usch!). Klart DIF ska skämmas. Verkligen. Förlåt oss Kjell och alla andra gnagare som tagit illa upp för att vi inte förstår er storhet. Vi ber om ursäkt för alla hårda ord om "hybris" (och ja, vi lovar i fortsättningen att tro på det där med 400 000 aik:are - bara i Sverige), "fula brudar" och det där med att ni ibland kanske verkar tro er vara lite fräckare än vad ni faktiskt är.
Hej horungar - Vi é DIF!
Från "Ohly & Reinfeldt"-bloggen på JK:
Vi har verkligen kämpat för att skriva något som kan höja temperaturen inför länsderbyt imorgon men inte lyckats. Pinsamt, vi vet. Anledningen är att vi tyvärr blivit avslöjade. Vi gillar ju gärna att peka finger i gnagets riktning och känna oss stolta för att vi är DIF (och därmed, bland mycket annat, inte gillar anala galgvåldtäkter och inte är en klubb helt utan principer och ramar). Då kan ni nog ana hur vi mådde när vi upptäckte den här gnagetbloggen av en före detta journalist.
Han klär ju av oss helt.
Det är klart han har rätt. Att vi har tagit lika många guld i fotboll de senaste åtta åren som gnaget tagit sedan Hitler gick in i Österrike är knappast relevant - det är vi som är lillebror. Att vi har en klack på Hovet som är ungefär vad gnaget tar in totalt på sina hemmamatcher är inget annat än ett uttryck för detta lillebrorskomplex.
Det är de som är stora stygga gnaget som kommer i tusental till bortamatcher på sin egen arena. Det är häftiga aik som lyckas med konststycket att kombinera underdogmartyrskap med storhetsvansinne - inte vi. Och även om gnaget konstant tycks blunda för allt från våldtäkter till kvinnomisshandel inom den egna organisationen så är det faktiskt ändå vi i Djurgår'n som har en hockeyförening som tillåter folk att uttrycka hat mot gnaget på sin hemsida (usch!). Klart DIF ska skämmas. Verkligen. Förlåt oss Kjell och alla andra gnagare som tagit illa upp för att vi inte förstår er storhet. Vi ber om ursäkt för alla hårda ord om "hybris" (och ja, vi lovar i fortsättningen att tro på det där med 400 000 aik:are - bara i Sverige), "fula brudar" och det där med att ni ibland kanske verkar tro er vara lite fräckare än vad ni faktiskt är.
Hej horungar - Vi é DIF!
Jag får tacka dig, DGG, för ett par skratt denna Onsdags kväll 
Att han beskriver vårat hat mot gnaget är extremt löjligt, hatet dom har mot oss är lika stort som vårat (om inte större imorgon:lol: ). Ännu en råtta som har för lite tid, måste klandra ner på våran supporterkultur och den extremt fina hemsidan vi har.
Tråden ''hata aik'' ser jag som en tråd där man kan skriva av sig bara för att få skriva av sig, snacka skit om deras matcher, om publiksiffran etc.
Tack för en skrattande läsning Häglund!

Att han beskriver vårat hat mot gnaget är extremt löjligt, hatet dom har mot oss är lika stort som vårat (om inte större imorgon:lol: ). Ännu en råtta som har för lite tid, måste klandra ner på våran supporterkultur och den extremt fina hemsidan vi har.
Tråden ''hata aik'' ser jag som en tråd där man kan skriva av sig bara för att få skriva av sig, snacka skit om deras matcher, om publiksiffran etc.
Tack för en skrattande läsning Häglund!