Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Mäklaren bjuder på avslagen Hoff i sin källarvåning på Östermalm om intresse finns. Anmälan görs per PM och inträde kostar 19 kronor alternativt ett knippe överblivna utsträckta strumpor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mash

Inlägg av Mash »

Denna match räknar jag med vinst, det finns inget annat! Är riktigt jävla taggad på att sjunga ut råttorna från Globen, förväntar mig att samtliga känner så och verkligen sjunger i 60minuter imorgon. Hoppas att spelet sitter imorgon för laget och att alla ger allt i samtliga byten, finns inget annat än vinst.

När introt rullar så borde vi sjunga något, många matcher där vi bara står. Blir mer maffigt om alla sjunger ''Djurgården, Djurgården..'' eller dylikt.

Vi syns i Gamla Stan!
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Stopp och belägg. Du dricker festis tillsammans med Edin. Punkt. :x
Imorgon blir det för ovanlighetens skull inte festis, då nämnda dryck inte innehar samma förmåga att dämpa nervositet och ångest som drycker av den starkare karaktären.

Norrortsgrabben får dock klara sig på några Finkbräu ifrån Lidl, förutsatt att han är myndig, det vill säga. :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Usch en sådan ångest match. Såg aik-FHC på tv och man blir ju tyvärr inte mindre oroad när man ser hur aik spelar.

Om vi taggar till så vinner vi, annars kommer vi åka på en förlust till.

ANFALL ÄR BÄSTA FÖRSVAR DIF!!! :twisted:
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Har surfat runt lite och sett att AIK fortfarande har biljetter kvar att sälja till sin klack, och som det ser ut nu så verkar det inte bli lika bra uppslutning från deras sida som i förra derbyt. Många har fortfarande fokus på fotbollen och gnagarsvinen verkar vara minst lika taggade till matchen mot ÅFF som mot oss. Men är vi lika dåliga på läktaren som förra gången så kommer vi ändå ligga jämnt, så det gäller att ALLA tar i och sjunger hela jävla matchen.

Förstår dock inte oron bland folk här, vi är i mycket mycket bättre form än vad vi var mot AIK i det senaste derbyt, vi ÄR bättre än AIK och det senaste derbyt så verkade det som att våra spelare blev tagna av stunden och en del underskattning må ha förekommit. Men tror inte så blir fallet den här gången, jag är ganska säker på att vi vinner detta, både på läktaren och på planen!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tibbe skrev:Usch en sådan ångest match. Såg aik-FHC på tv och man blir ju tyvärr inte mindre oroad när man ser hur aik spelar.
Jag såg också den matchen. Jag blev oroad när jag såg hur gnihet spelade. Dock blev jag orolig när jag insåg att vi blev nollade av Frölunda...
Senast redigerad av Edin den 2010-11-03 16:01:49, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Oj jävlar vad det finns platser kvar i aik klacken. Hela B-läktaren är i princip ledigt, det är bara ett fåtal platser uppbokade.
A-läktaren är nästan slutsåld, finns väl kanske 50 platser kvar där nere.

Aik fotboll/hockey (som förening) verkar inte vara dom enda med en ansträngd ekonomi :lol:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Salas skrev:Oj jävlar vad det finns platser kvar i aik klacken. Hela B-läktaren är i princip ledigt, det är bara ett fåtal platser uppbokade.

Aik fotboll/hockey (som förening) verkar inte vara dom enda med en ansträngd ekonomi :lol:
Det blev ju blå regering igen. Bidragen från staten är inte lika generösa längre. :)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Snazzi skrev:
Salas skrev:Oj jävlar vad det finns platser kvar i aik klacken. Hela B-läktaren är i princip ledigt, det är bara ett fåtal platser uppbokade.

Det blev ju blå regering igen. Bidragen från staten är inte lika generösa längre. :)
Haha, förmodligen :lol:

Bilden får tala för sig!
Bild
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Känner mig oerhört taggad inför matchen imorgon, kommer jag ens att kunna prata på jobbet på fredag så ska jag skämmas. Trots sittplats så lovar jag att sjunga med så mycket jag bara orkar!
2014-04-07, vad hände?
Norrortsgrabben

Inlägg av Norrortsgrabben »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Stopp och belägg. Du dricker festis tillsammans med Edin. Punkt. :x
:(
Edin skrev:
Norrortsgrabben får dock klara sig på några Finkbräu ifrån Lidl, förutsatt att han är myndig, det vill säga. :D
hahahaha :D
Senast redigerad av Norrortsgrabben den 2010-11-03 17:37:59, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Nu börjar man bli jävligt taggad! Ska sluta tidigare från jobbet ska sjunga ut dårarna från solna! Hoppas speletstämmer imorrn då kör vi över dom om inte... ja då blir man jävligt nervig!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Bästa sättet att tagga till inför morgondagen!
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Uppmanar alla att få med varenda jävel imorn sittplats som ståplats. Vi har fått Globen att hoppa förr så nu är det dags att samtliga lägger armarna på varandra axlar och ger järnet för skölden. Imorn ska vi stå som segrare på alla plan men då krävs det att just DU tar ditt ansvar och ger DIF ett mäktigt läktarstöd.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

1. Vinst
2. Hög sång
3. Skötsamma fans

Disciplinnämnden kommer vilja statuera exempel, det lag som inte sköter sig imorgon kommer bli stenhårt straffade. Inget snack om saken, hetsa och hata, men håll er i skinnet tills ni kommit till gullmarsplan åtminstone.
Född till sportchef.
Låst