Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
squee
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av squee »

Det slog mig precis. Sitter och ser Djurgården prestera riktigt bra hockey mot SSK.

"Det tar sig" tänker jag

Samtidigt lyssnar jag på följande låt, och inser att jag skulle gråta när jag hör ett fullsatt hoven
sjunga "Det här är Propaganda, Djurgården, Djurgården!" baserat på Briskeby - This is Propaganda!

Provsjung refrängen och föreställ er hur magiskt det skulle vara, efter att ha rumkört gnaget i
de två första perioderna!
Mash

Inlägg av Mash »

Martin, du behövs! Vi MÅSTE ha någon som kan hålla igång klacken, någon som alla känner igen och någon som kan få alla att sjunga.

Idag tycker jag det var uselt, varje ramsa höll i ca 20sek sedan dog den... Kanske låter som jag lever kvar i slutspels atmosfären men va fan, ska det vara så svårt att sjunga och stötta laget? Köper du klackbiljett så ska du bidra till stämningen och fan inte stå och vara nöjd för ett bra köp.

Förväntar mig att ALLA sjunger på Torsdag, istället för att bua åt råttorna när de drar igång något så höjer vi rösterna och sjunger ut dom istället. Visa att vi är Sveriges bästa klack istället för att köra bonde stil och börja bua.

Tack för mig.
Norrortsgrabben
Säsongskort: Ja

Inlägg av Norrortsgrabben »

squee skrev:Det slog mig precis. Sitter och ser Djurgården prestera riktigt bra hockey mot SSK.

"Det tar sig" tänker jag

Samtidigt lyssnar jag på följande låt, och inser att jag skulle gråta när jag hör ett fullsatt hoven
sjunga "Det här är Propaganda, Djurgården, Djurgården!" baserat på Briskeby - This is Propaganda!

Provsjung refrängen och föreställ er hur magiskt det skulle vara, efter att ha rumkört gnaget i
de två första perioderna!
Galet! Skulle nog funka riktigt bra faktiskt ! :)
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Raus »

Mash skrev:Martin, du behövs! Vi MÅSTE ha någon som kan hålla igång klacken, någon som alla känner igen och någon som kan få alla att sjunga.

Idag tycker jag det var uselt, varje ramsa höll i ca 20sek sedan dog den... Kanske låter som jag lever kvar i slutspels atmosfären men va fan, ska det vara så svårt att sjunga och stötta laget? Köper du klackbiljett så ska du bidra till stämningen och fan inte stå och vara nöjd för ett bra köp.

Förväntar mig att ALLA sjunger på Torsdag, istället för att bua åt råttorna när de drar igång något så höjer vi rösterna och sjunger ut dom istället. Visa att vi är Sveriges bästa klack istället för att köra bonde stil och börja bua.

Tack för mig.

Martin närvarade inte på matchen då han sålde sin biljett på JK's forum vad jag vet...Men annars brukar han ju vara på plats och göra sitt jobb som vi är evigt tacksamma för!
Losing all hope was freedom.
Mash

Inlägg av Mash »

Raus skrev:
Mash skrev:Martin, du behövs! Vi MÅSTE ha någon som kan hålla igång klacken, någon som alla känner igen och någon som kan få alla att sjunga.

Tack för mig.

Martin närvarade inte på matchen då han sålde sin biljett på JK's forum vad jag vet...Men annars brukar han ju vara på plats och göra sitt jobb som vi är evigt tacksamma för!
Oh fan, han hade behövts idag. Men jag syftar mest på matchen mot LHC där han blev ''nerknuffad'' från stolen när han försökte ta ton av 3 ungdomar... Själv står jag på as men jag hade banne mig lyft upp Martin istället om jag hade stått i klacken. Han gör ett riktigt bra jobb, det är just därför han ska vara där! Stämningen blir mycket bättre då :D
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Mash skrev: Idag tycker jag det var uselt, varje ramsa höll i ca 20sek sedan dog den... Kanske låter som jag lever kvar i slutspels atmosfären men va fan, ska det vara så svårt att sjunga och stötta laget? Köper du klackbiljett så ska du bidra till stämningen och fan inte stå och vara nöjd för ett bra köp.

Tack för mig.

Håller med fullständigt. Blir fan arg när nästan alla bara slutar sjunga på nästan varenda låt efter 1 eller 2 verser.. Vad FAN är det för något.... Ta i och sjung REJÄLT.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
difsup

Inlägg av difsup »

Tycker klacken kan vara mer uthållig, mer takt fast o låta högre villket vi har bevisat förr!

tifot kan bli betydligt bättre också, men det är väl en kostnads fråga så fyll dom där skrammlande hinkarna för fan.

men de kostar absolut ingenting o tillföra det man ska tillföra om man ställer sig i klacken!!

Dom viktigaste möterna är dom mot gnagar-packet då kan vi inte bara stå o titta på!!!!!!!!
det är kamp på läktaren också, har vi glömt de?

kanske blev de lite Vm i gnällspik från min sida nu, men jag vill fan se lite mer "galet o brutalt" attityd mot gnagar svinen!

vi kan bättre!
/ en rand i blått
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

difsup skrev:Tycker klacken kan vara mer uthållig, mer takt fast o låta högre villket vi har bevisat förr!

tifot kan bli betydligt bättre också, men det är väl en kostnads fråga så fyll dom där skrammlande hinkarna för fan.

men de kostar absolut ingenting o tillföra det man ska tillföra om man ställer sig i klacken!!

Dom viktigaste möterna är dom mot gnagar-packet då kan vi inte bara stå o titta på!!!!!!!!

kanske blev de lite Vm i gnällspik från min sida nu, men jag vill fan se lite mer "galet o brutalt" attityd mot gnagar svinen!

vi kan bättre!
/ en rand i blått
Snarare VM i "misshandel av svenska".
Men i sak har du rätt. Det går alltid att förbättra.
Senast redigerad av Snazzi den 2010-11-06 13:05:26, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

jag som satt på etage C för en gångs skull kunde faktist avgöra exakt vilka som lät mest då jag satt precis vid rödlinjen.
Våra ljudtoppar var mycket mycket högre än Gnagets, och vi både sjöng mer och lät mer de två första perioderna. Dock är det ganska förståerligt att AIK tar över den sista perioden.

Ramsan som hördes mest : Allmänna idrottsklubben horungar. Satan vilket jävla drag det vart på den innan matchen. AIK försökte höras mer genom att starta sin egna version, men då höjde DIF-klacken rösten till en ny dimension, fyfan vilka rysningar jag fick...skulle gärna vilja se ett klipp på just den ramsan.
Losing all hope was freedom.
difsup

Inlägg av difsup »

Snazzi skrev:
difsup skrev:Tycker klacken kan vara mer uthållig, mer takt fast o låta högre villket vi har bevisat förr!

vi kan bättre!
/ en rand i blått
Snarare VM i "misshandel av svenska".
Men i sak har du rätt. Det går alltid att förbättra.

Blir alltid lite misshandel när jag skriver, ber om ursäkt om de sticker i ögonen på folk.

men jag har takt känsla iaf som jag tycker många i klacken inte äns vet va de är för nått.

kamma er!
Mash

Inlägg av Mash »

Gillade inramningen i Torsdags, mycket bra var den, speciellt innan match då vi sjöng ut råttpacken. ''Den som inte hoppar han är gnagarsvin'' var klockren, satan vad dom började busvissla och bua :lol: Riktigt bra jobbat, förstår att folk lämnar när det återstår 10min kvar men det är inte schysst mot resten av klacken, vi blev våldtagna ännu mer. Och alla dessa turister, vad ska vi ta oss till med dom? Medlemskrav på klacken?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Uppryckning nu tills på lördag. Ni som ska stå och spela coola i klacken med era fjortisvänner kan stanna hemma, eller rättare sagt, ni SKA stanna hemma, såvida ni inte köper biljetter till långsidan... Eller juste, dom är visst slut. Så med andra ord, ge fan i att komma till Hovet.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:Uppryckning nu tills på lördag. Ni som ska stå och spela coola i klacken med era fjortisvänner kan stanna hemma, eller rättare sagt, ni SKA stanna hemma, såvida ni inte köper biljetter till långsidan... Eller juste, dom är visst slut. Så med andra ord, ge fan i att komma till Hovet.
Väl talat.

Detta var Ragges dag, Ragge skulle hyllas som den personen han var och så kommer det en jävla massa turister som står och småler och skiter i att sjunga... Nej fy fan
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mash skrev:Detta var Ragges dag, Ragge skulle hyllas som den personen han var och så kommer det en jävla massa turister som står och småler och skiter i att sjunga... Nej fy fan
Äckligt är ordet.
Hylla Ragge på lördag!
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Mash skrev:Detta var Ragges dag, Ragge skulle hyllas som den personen han var och så kommer det en jävla massa turister som står och småler och skiter i att sjunga... Nej fy fan
Äckligt är ordet.
Hylla Ragge på lördag!
Inget undantag, fyll klacken med folk som vet hur det ska sjungas, sjunger inte grannen säg åt att börja sjung eller så kan den dra till A19.

Dock så kan jag inte vara där och medverka vilket är skit :(
Skriv svar