Djurgårdens IF - Södertälje SK, 2/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 2/11 2010
Har man halsfluss bör man hålla sig hemma, vi vill ju inte ha halva laget sjuka på en gång...
7 Ajk 17 -5 22
8 Djurgårdens IF 16 -5 22
Såhär ser det ut, samma målskillnad, vi har en match mindre spelad. Vinst imorgon och vi går om och kommer till ett derby som vi bara måste vinna. Dels för att vi bara måste vinna, finns inga undantag och vi lämnar råttpacket bakom oss för gott.
Hoppas de inser hur viktigt matchen imorgon är!
8 Djurgårdens IF 16 -5 22
Såhär ser det ut, samma målskillnad, vi har en match mindre spelad. Vinst imorgon och vi går om och kommer till ett derby som vi bara måste vinna. Dels för att vi bara måste vinna, finns inga undantag och vi lämnar råttpacket bakom oss för gott.
Hoppas de inser hur viktigt matchen imorgon är!
-
- Säsongskort: Ja
Krossa SSK och GNAGET! Tagga galet nu!
Hoppas också på röda tröjorna, dem är snyggare!
Hoppas också på röda tröjorna, dem är snyggare!
Djurgår'n tills jag dör!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skönt att Mackan är med en match innan derbyt. Vi behöver honom.
(Så var det med mörkläggning, men det är klart, DIFs spelare kan inte få förkylningar. Vi är immuna..typ)
(Så var det med mörkläggning, men det är klart, DIFs spelare kan inte få förkylningar. Vi är immuna..typ)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Är galet laddad inför kvällens match!!! Vågar inte tänka på hur jag kommer vara på torsdag..!!
Lördagens spel (stundtals skönspel) och lagets insats och inställning är härligt att tänka på - hoppas att det håller i sig!! Ska ägna eftermiddagen att sjunga hymnen!
Hoppas också på att ikväll slippa se de halvsittande och tysta turistsupportrarna som jag stått bredvid de senaste två matcherna på klackplats! Har varit mesig länge nog nu och inte sagt till dem..Bara slängt ur mig en och en annan kommentar om att "folk som inte sjunger ska inte stå här" osv. Under Brynäs matchen fick en snubbe mig att lacka ur helt när han klagade på att han inget såg eftersom jag stod upp framför honom! Sket fullständigt i honom och stod, hoppade och sjöng på som vanligt! Han ställde sig upp till slut kan tilläggas...
Men ikväll kommer turistsupportrarna få höra av undertecknad vad klacknärvaro egentligen innebär!! Om de är där vill säga..!
Ni stöttar väl mig?!

Lördagens spel (stundtals skönspel) och lagets insats och inställning är härligt att tänka på - hoppas att det håller i sig!! Ska ägna eftermiddagen att sjunga hymnen!
Hoppas också på att ikväll slippa se de halvsittande och tysta turistsupportrarna som jag stått bredvid de senaste två matcherna på klackplats! Har varit mesig länge nog nu och inte sagt till dem..Bara slängt ur mig en och en annan kommentar om att "folk som inte sjunger ska inte stå här" osv. Under Brynäs matchen fick en snubbe mig att lacka ur helt när han klagade på att han inget såg eftersom jag stod upp framför honom! Sket fullständigt i honom och stod, hoppade och sjöng på som vanligt! Han ställde sig upp till slut kan tilläggas...

Men ikväll kommer turistsupportrarna få höra av undertecknad vad klacknärvaro egentligen innebär!! Om de är där vill säga..!
Ni stöttar väl mig?!

Senast redigerad av Mary den 2010-11-02 09:45:15, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgår'n tills jag dör!
Är riktigt laddad för ikväll.
Det skall sjungar ordentligt från klacken och se till så folk sjunger och inte slutar efter 1 vers som det ofta blir.
Jag och brorsan skall fan se till att ta i som vanligt så får man hoppas fler är på.
Vi vinner ikväll och jag är helt sjukt taggad för denna vecka.
Det skall sjungar ordentligt från klacken och se till så folk sjunger och inte slutar efter 1 vers som det ofta blir.
Jag och brorsan skall fan se till att ta i som vanligt så får man hoppas fler är på.
Vi vinner ikväll och jag är helt sjukt taggad för denna vecka.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Mackan kan vara med på derbyt på torsdag. Man kan ju inte vara förkyld hur länge som helst!Hockeyligan.se skrev: "Nilson lär inte spela, Ekman och Ragnarsson kan inte vara med och det känns lite för tidigt med match för Ridderwall", säger Djurgårdens assisterande tränare Mikael Johansson till Hockeyligan.se.
"Marcus Nilson var på is under måndagens träning och är tillbaka från sin förkylning.
- Nilson är på is och kör. Han har varit borta från spel i sju-åtta dagar, berättar Montén och ger klartecken för att Nilson finns med i truppen mot Södertälje."
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
JAA!sunne skrev:DIF_Soldier skrev:Jag hoppas att Mackan kan vara med på derbyt på torsdag. Man kan ju inte vara förkyld hur länge som helst!Hockeyligan.se skrev: "Nilson lär inte spela, Ekman och Ragnarsson kan inte vara med och det känns lite för tidigt med match för Ridderwall", säger Djurgårdens assisterande tränare Mikael Johansson till Hockeyligan.se.
"Marcus Nilson var på is under måndagens träning och är tillbaka från sin förkylning.
- Nilson är på is och kör. Han har varit borta från spel i sju-åtta dagar, berättar Montén och ger klartecken för att Nilson finns med i truppen mot Södertälje."

DIF!
Fick precis sms från Djurgården där det bekräftas att Marcus Nilsson spelar ikväll! Bra! Då är han i form tills på Torsdag! Fan va kul det ska bli!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Riktigt skönt var det när jag fick sms:et.sunne skrev:Fick precis sms från Djurgården där det bekräftas att Marcus Nilsson spelar ikväll! Bra! Då är han i form tills på Torsdag! Fan va kul det ska bli!
I kväll vinner vi och sjunger ordentligt på läktaren.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Fan vad härligt med Nilson på isen idag
Jag är riktigt taggad, känner på mig att det kommer bli en riktigt bra ikväll. Ikväll ska det banne mig sjungas som aldrig förr, och ''klapp'' ramsan som avslutas med DIF, den kan vi väl strunta i ikväll?

Jag är riktigt taggad, känner på mig att det kommer bli en riktigt bra ikväll. Ikväll ska det banne mig sjungas som aldrig förr, och ''klapp'' ramsan som avslutas med DIF, den kan vi väl strunta i ikväll?

Djurgårdens IF - Södertälje SK
2-2
Widing
Krüger
Publik: 6891
2-2
Widing
Krüger
Publik: 6891
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag har spelat 6-1 och 3-0 så man får väl hoppas på nått av detta 

Taskman:
Är det Krüger på din avatar? Jävligt lik iaf.
Gött att Mackan är tillbaka, fortsätter vi som mot Timrå är det stor chans på vinst ikväll.
4-2 till DIF
1-0 Cehlin
2-0 Widing
2-1 Nån finne
3-1 Tjärna
3-2 J. Eriksson
4-2 Ölvestad i tom kasse
Är det Krüger på din avatar? Jävligt lik iaf.
Gött att Mackan är tillbaka, fortsätter vi som mot Timrå är det stor chans på vinst ikväll.
4-2 till DIF
1-0 Cehlin
2-0 Widing
2-1 Nån finne
3-1 Tjärna
3-2 J. Eriksson
4-2 Ölvestad i tom kasse
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Varför står det då så här på hockeykanalen.. Marcus Nilson (på väg tillbaka efter halsfluss tränade idag men vilar från kvällens match)