Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010

Inlägg av lilleman »

Mash skrev:
lilleman skrev:Ojojojoj! Vilken jävla helg. Timrå var galet, Gävle var galet, hela helgen var galen!

Resan började lördags morse, rätt tidigt tåg upp till Sundsvall med två andra polare. Ensamma Djurgårdare på tåget, högljudda och totalt uttittade.

"Alla vet att han är våldtäksman" ekar i en av vagnarna från oss, då kommer en vakt och säger till oss att vi är för högljudda och sjunger opassande sånger.
"En råtta svart o gul" startade en av mina kompisar, vakten går, och lämnar oss ifred.

Väl framme i Timrå så blir det att låta tiden gå innan matchen börjar.

Skön uppslutning och bra drag i E.ON arena. Vi har Sveriges bästa sittplats. Härligt med växelramsor där uppe. Efter att vi tagit en så jävla enkel seger så var det dags att slagga i Sundsvall. Riktigt härlig sömn.

Tidigt jävla tåg till Gävle denna morgon, ännu en gång uttittade som fan.
Väl framme i Sveriges tråkigaste stad, härligt väder, på bortasektionen på Strömvallen.
Vi bjöds på en rolig match, trots Prince ofattbara misstag i slutet så var det skönt drag och jag sjöng med i alla ramsor förutom ramsan om att Sharbel var en hora då jag inte tycker det hör hemma under en match när det står 10 andra Djurgårdshjältar på planen som behöver stödet.

En förbannat rolig helg.
Vi har kommit till er lilla, lilla by för att kapa era tåg...
Låter som roliga tågresor för er ;) Kan ''vakten'' varit en råtta tro?
Definitivt. Finns inget annat.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Fan vad tufft det verkar att vara "uttittad", wow...
Mash

Inlägg av Mash »

SkönaDjurgårn skrev:Fan vad tufft det verkar att vara "uttittad", wow...
Tufft är det inte, dock så är det är kul att se folks miner när man sitter och göra något ''icke svenskt'' eller hur man ska beskriva det
janne08

Inlägg av janne08 »

Bergan skrev:
janne08 skrev:
Bergan skrev:Om jag hade makten skulle jag byta till mig Widing mot Bremberg alla dar i veckan. Jag påstår inte att Widing är en bättre spelare, men han skulle definitivt passa bättre i HV än vad Bremberg gör.

Sorgligt detta med Bremberg. Lika mycket som jag njöt av att se honom i DIF, lika beklämmande är det att se honom i HV och den illasittande kostym han fått att bära där.

Jag tycker HV gjort en kanon värvning, Man får vad man förtjänar, hoppas dom fortsätter att köpa dyra "toppspelar" till dom går i konkurs :D
Min poäng var att Bremberg ÄR en toppspelare - fast i fel lag. Men om jag förstår dig rätt, Janne08, så skulle du inte vilja ha tillbaka Bremberg alls, eller i varje fall inte byta honom mot Widing?

Bremberg VAR en slött arbetande toppspelare i DIF för något år sedan, efter eget val så lämmnade han klubben och gick sin väg, och nu är han inte längre en toppspelare, därför får han inte så mycket speltid i HV. Det var min poäng
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mash skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Fan vad tufft det verkar att vara "uttittad", wow...
Tufft är det inte, dock så är det är kul att se folks miner när man sitter och göra något ''icke svenskt'' eller hur man ska beskriva det
Exakt. Svenskar är så jävla stela, så det är kul att göra något "Icke Svenskt".
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar