Femmorna säsongen 2006/2007?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Rocker skrev:Om vi bortser alla spekulationer, är det då någon som har nys om hur femmorna kommer att se ut inledningsvis?
Ja!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Kan du ge lite tips på vilka som kommer att lira med varandra?
eller är det så som du skrivit i dina tidigare femmor?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Don_T skrev:
Rocker skrev:Om vi bortser alla spekulationer, är det då någon som har nys om hur femmorna kommer att se ut inledningsvis?
Ja!
Vad sägs om att ge oss ett smakprov? :D
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bara att hoppas att man inte väljer att lägga allt krut på två femmor. Gör man det finns risken att det kommer gå mycket illa!

Vore smartare att blanda upp och skapa 4 jämna kedjor istället och låta de bästa spelarna få sin extra speltid i PP och boxplay.

Tycker vi tröttnade i många tredjeperioder förra säsongen och detta måste berott på att nyckelspelare helt enkelt fick spela för mycket så vi inte orkade lägga in något extra tryck i sista akten för att antingen avgöra en match eller försöka komma ikapp ett mindre underläge. ( Det var t o m så illa att vi inte orkade hålla samma nivå som i period 1 och 2 och detta är i min bok mycket illavarslande.)
Kom Igen Thore

Inlägg av Kom Igen Thore »

Kall-El skrev:Bara att hoppas att man inte väljer att lägga allt krut på två femmor. Gör man det finns risken att det kommer gå mycket illa!

Vore smartare att blanda upp och skapa 4 jämna kedjor istället och låta de bästa spelarna få sin extra speltid i PP och boxplay.

Tycker vi tröttnade i många tredjeperioder förra säsongen och detta måste berott på att nyckelspelare helt enkelt fick spela för mycket så vi inte orkade lägga in något extra tryck i sista akten för att antingen avgöra en match eller försöka komma ikapp ett mindre underläge. ( Det var t o m så illa att vi inte orkade hålla samma nivå som i period 1 och 2 och detta är i min bok mycket illavarslande.)
Vi vet att du tycker det.
Du behöver inte skriva det i var och varannat inlägg.
Börjar bli lite tjatigt nu!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Och hur vore det om du reagerade på samma sätt mot alla inlägg som hänvisar till att folk borde gå på matcherna också?

Ditt senaste inlägg ligger åt sandlådenivå hållet till och saknar all form av konstruktivitet och du skall enbart vara tacksam över att inte jag svarar upp på samma sätt för då skulle det verkligen kunna urarta.

KOmmer just nu inte ihåg om det var Cato eller Cicero som avsluta varje tal i den romerska senaten med orden "förövrigt anser jag Karthago bör förgöras". Denna talare ansågs vara en av roms största talare, opinionsbildare och politiker. Om upprepningar dög för honom duger det gott för min del också.

Avslutningsvis var var du i vintras när vart och varannat inlägg handlade om att man skulle gå på en hockeymatch? Detta inne på ett forum vars besökare redan är så pass frälsta att de redan hade biljett till matchen...
Kagen

Inlägg av Kagen »

"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam" (För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras)
- Marcus Porcius Cato maior

Och Karthago blev som bekant förintat till slut. :wink:

Så - back on topic!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Femmorna blir nog:

1:a = BLÅA

2:a = VITA

3:e = GULA

4:e = RÖDA
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skönt att de inte tryckt in alla juniorer i en femma i alla fall.

Finns väl egfentlöigen två saker värda att fundera över.

1. Ölvestads placering

2. Asks placering

1. Otto och Dragan ihop känns gjutet, men Ölvestad som tredje länk? Alright det behövs ett rivig spelare bredvid två magsika handleder, men är Ölvestad rätt man för jobbet. Min spontana reaktion är nej. Ölvestad är väl den anfallare i DIF som missar mest öppna lägen av alla spelare. Att då placera honom i den kedja som antagligen kommer skapa mest känns helt galet.

Undertecknad skulle gärna vilja byta plats på Ölvestad och Danielsson. Den sistnämnda har i alla farten och har bevisat att han kan träffa målet ibland ävenom detta var i en lägre serie. Om Ölvestad placeras ihop med Fimpen skulle vi dessutom skapa en checking-line som hade varity mycket jobbig att möta!

2. Asks placering är jag mest lite förbryllad över. Detta är trots allt en spelare DIF måste tro på då man givit honom 2 år i klubben- Lite märkligt då att han placeras i vad som ser ut att vara tredje femma. Man kan tycka att en spelare som belönas med 2 år borde spelas i en annan omgivning.

Backarna då.

Det som förbryllar mest här är Ribbens placering jämfört med Liwings. Liwing kanske har genomgått en metamorfos, men förra säsongen gjorde han INGEN glad. Den enda orsaken jag kan komma på till varför Liwing fått en såpass framskjuten placering har att göra med det faktum att han är enda högerskytten vi har på backen och att man därmed vill spela ihop PP-backparet Tompa - Liwing. En kombination som för övrigt ger mig skrämselhicka.

Vidare känns det defintivt som att Ribben blivit degraderad en hel del. Eller räknar DIF med att Ribben numer är så bra att han redan skall kunna "leda" ett backpar? Intressant tankegång i sådana fall, men det kanske kan tyckas vara väl tidigt att sätta sådan press på en fortfarande ung spelare.

Pettersson - Persson.... Vet egentligen ingenting om Persson, men jag hoppas att han har lite puckkontroll kombinerat med fart under rören. Har han inte detta känns detta backpar rätt osäkert ut....
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jag har funderat på det länge, varför inte slänga in Falken på backen. Vi har ju nu centrar så det räcker.
Falk skulle stå för rutin och stabilitet på backsidan.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Har vi inte backar så det räcker då?
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Femmorna som de ser ut just nu med kommentarer!

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=130640
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Jo men en stabil defensiv är oftast en bra grund till framång.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Emil svelander skrev:Jo men en stabil defensiv är oftast en bra grund till framång.
Sen kan man ju ställa sig frågan om defensiven blir så mycket stabilare om Falk blir back istället för att vara lagets bästa defensiva center.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Falken gör sig nog bäst som center.

Man kan i alla fall inte beskylla Säcken för att vara feg. Jag hade då inte vågat lirat Liwing på blå i PP. Killen är inte direkt stabil med sina passningar om man säger så.

Trodde för övrigt att Ask var center, men han kanske kan utnyttjas som ytter också.
Skriv svar