Och tröjan ska hängas upp i taket!
Ärligt talat, jag blir nästan förbannad på er som seriöst anser det.Mash skrev:Och tröjan ska hängas upp i taket!
Varför gå på hur många matcher man spelat i Djurgården? Gå på hur den personen har spelat i laget och vad den har tillfört. Jag håller med dig att Falks och Ottos tröjor ska upp i taket, inget snack om det men Ragge är Ragge. En fighter, en som har ett glödande DIF hjärta, gör allt för laget osv. ''Kanske'' för få matcher spelade men va fan, han har kämpat igenom säsonger som ingen annan, han har varit en förebild för de ''små'' (juniorer), jag vill se hans tröja i taket.Salas skrev:Ärligt talat, jag blir nästan förbannad på er som seriöst anser det.Mash skrev:Och tröjan ska hängas upp i taket!
Ragge är en förebild för stora och små, och han är en krigare i en klass för sig. Men han har spelat 268 matcher för Djurgården, och det räcker inte på långa vägar för att få tröjan hissad i taket.
Hade man hissat Ragges tröja så hade DIF Hockey pissat på Ronnie Petterssons alla insatser. Ronnie spelade 539 matcher för Djurgården, och det räckte inte för att tröjan skulle hissas.
Spelare som ska få sina tröjor hissade är Ottosson och Falk, dom två har gjort sig förtjänta av det.
Ragge är en av mina favoriter p.g.a. hans inställning. Hans fighting-spirit är underbar att se, och han kommer att bli ihågkommen i hockeyvärlden som en krigare. Men 268 matcher räcker inte för att få tröjan hissad upp bland namn som:
#02 Rolle Stoltz
#05 Sven Tumba
#11 Jens Öhling
#12 Lasse Björn
#22 Håkan Södergren
#25 Mikael Johansson
#27 Thomas Eriksson
Ragge ska hyllas om han slutar, och han kommer att saknas enormt. Hoppas att han kan fortsätta, men tyvärr så är det nog över nu.
Ragge har varit viktig för oss, men han han är inte i nivå med de som fått sina tröjor hissade.Mash skrev:Varför gå på hur många matcher man spelat i Djurgården? Gå på hur den personen har spelat i laget och vad den har tillfört. Jag håller med dig att Falks och Ottos tröjor ska upp i taket, inget snack om det men Ragge är Ragge. En fighter, en som har ett glödande DIF hjärta, gör allt för laget osv. ''Kanske'' för få matcher spelade men va fan, han har kämpat igenom säsonger som ingen annan, han har varit en förebild för de ''små'' (juniorer), jag vill se hans tröja i taket.
Falk är given, det håller jag med om.DIF_Soldier skrev:Blir lätt ett "välgörenhetstak" då. Ragge, Otto, Falk, Linkan... kom igen! Det håller inte.
Falk är den enda som är given. Höll en diskussion med Crash angående detta och han hade en valid point gällande Ottos ledaregenskaper. Bristen på detta avgör att hans tröja inte ska vara i taket.
Alla får inte plats däruppe oavsett hur mycket vi vill. Falk, the one and only.
Inte för att göra det här till någon "hänga tröjor i taket" tråd. Men det finns inte en chans att Linkan får sin tröja hissad efter allt som hänt med honom.kaminor skrev:För mig går Otto, Falk och Linkan före Ragge vad gäller tröjor i taket.
Det är möjligt. Men jag tror inte att det finns någon större chans att Ragge får sin tröja hissad heller.Snazzi skrev:Inte för att göra det här till någon "hänga tröjor i taket" tråd. Men det finns inte en chans att Linkan får sin tröja hissad efter allt som hänt med honom.kaminor skrev:För mig går Otto, Falk och Linkan före Ragge vad gäller tröjor i taket.
Jag tror det har med att göra att han just nu tränar andra ES-Lag.. I framtiden när han slutar kanske?SirDIFalot skrev:Kriterierna måste vara rätt höga eftersom Challe Berglund inte fått sin tröja hissad trots 5 SM-guld.
Det måste dom vara, man kan inte hänga upp varenda tröja i taket.....SirDIFalot skrev:Kriterierna måste vara rätt höga eftersom Challe Berglund inte fått sin tröja hissad trots 5 SM-guld.