Skadetråden
Re: Skadetråden
Asså de där me 300k/mån för Widing e lite skitsnack också, för han e på 9 månaders kontrakt om ja inte e fel, detta ger 225k/mån om han hade suttit på ett vanligt kontrakt som de andra gör. Visst, 225k/mån är mycket pengar, men de e inte 300k+ som alla andra snackar om hela tiden.
Lönen går väl "åt andra hållet" om man har kortare kontrakt än 12 månader i det här fallet?Elajtaren skrev:Asså de där me 300k/mån för Widing e lite skitsnack också, för han e på 9 månaders kontrakt om ja inte e fel, detta ger 225k/mån om han hade suttit på ett vanligt kontrakt som de andra gör. Visst, 225k/mån är mycket pengar, men de e inte 300k+ som alla andra snackar om hela tiden.
Håller med, det är ingen dålig värvning.... på pappret. I verkligheten har Ekman inte producerat något nämnvärt på 14 matcher.sensei skrev:Widing har inte lyckats ännu, men att Ekman skulle vara en dålig värvning är ju rent skrattretande. Nu spelar det kanske mindre roll eftersom han antagligen är borta under en överskådlig framtid.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ekman har verkligen inte varit lyckad. En junior hade med lätthet ersatt det han gjort.tomten skrev:Ekman har verkligen inte vart bra.... vad tittar du på för matcher?sensei skrev:Widing har inte lyckats ännu, men att Ekman skulle vara en dålig värvning är ju rent skrattretande. Nu spelar det kanske mindre roll eftersom han antagligen är borta under en överskådlig framtid.
Producerar farliga kontringar för motståndaren på löpande band dessutom.
Åter till trådens ämne:
Med Ragge ur spel måste en klassback in. Alla vet hur överlägsen Ragge varit på backsidan. En förlust av honom är inget man kan undgå att försöka ersätta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
????????????????????????BOMBOM BOUCHARD skrev: Med Ragge ur spel måste en klassback in. Alla vet hur överlägsen Ragge varit på backsidan. En förlust av honom är inget man kan undgå att försöka ersätta.
Kronwall????
DIF!
- DIF_Soldier
Vad är din grej? Kronwall var inte en ersättare till Ragge enligt värvningsansvariga.Daniel942 skrev:????????????????????????BOMBOM BOUCHARD skrev: Med Ragge ur spel måste en klassback in. Alla vet hur överlägsen Ragge varit på backsidan. En förlust av honom är inget man kan undgå att försöka ersätta.
Kronwall????
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Riktigt tungt med Ragge. Riktigt jävla tungt. Håller inte att spela med typ Lassen som ersättare, han har visat de matcher (förutom hans första av någon jävligt underlig anledning) att han är otroligt stabbig. Nä fan... vi behöver Ragge där ute på banan. 

- -daniel-
Frågan är bara hur man skall agera. Tycker Ragge skall fatta ett beslut innan nästa vecka, och sen är det dags att leta ersättare när han definitivt bestämmer sig för att lägga grillorna på hyllan. Naturligtvis blir det galet jäkla svårt att hitta en ersättare...
- Daniel942
Kronwall är ersättaren, god morgon!-daniel- skrev:Frågan är bara hur man skall agera. Tycker Ragge skall fatta ett beslut innan nästa vecka, och sen är det dags att leta ersättare när han definitivt bestämmer sig för att lägga grillorna på hyllan. Naturligtvis blir det galet jäkla svårt att hitta en ersättare...
DIF!
Daniel942 skrev:Kronwall är ersättaren, god morgon!-daniel- skrev:Frågan är bara hur man skall agera. Tycker Ragge skall fatta ett beslut innan nästa vecka, och sen är det dags att leta ersättare när han definitivt bestämmer sig för att lägga grillorna på hyllan. Naturligtvis blir det galet jäkla svårt att hitta en ersättare...
DIF_Soldier skrev:Vad är din grej? Kronwall var inte en ersättare till Ragge enligt värvningsansvariga.
Avgå Jocke.
- -daniel-
Nej. Varken sett till kvalitén eller vad Engström sa tidigare så du har fel.Daniel942 skrev:Kronwall är ersättaren, god morgon!-daniel- skrev:Frågan är bara hur man skall agera. Tycker Ragge skall fatta ett beslut innan nästa vecka, och sen är det dags att leta ersättare när han definitivt bestämmer sig för att lägga grillorna på hyllan. Naturligtvis blir det galet jäkla svårt att hitta en ersättare...
Här har -daniel- rätt, DIF var rätt så tydliga när de tog in Kronwall att han INTE var en ersättare för Ragnarsson.-daniel- skrev:Nej. Varken sett till kvalitén eller vad Engström sa tidigare så du har fel.Daniel942 skrev:Kronwall är ersättaren, god morgon!-daniel- skrev:Frågan är bara hur man skall agera. Tycker Ragge skall fatta ett beslut innan nästa vecka, och sen är det dags att leta ersättare när han definitivt bestämmer sig för att lägga grillorna på hyllan. Naturligtvis blir det galet jäkla svårt att hitta en ersättare...
2014-04-07, vad hände?
- Daniel942
Jo de var precis som ni säger tydliga. Men vi har inte hur mycket pengar som helst, jag kan inte se att vi värvar mer bara. Jag vill inte bli tvångsnedflyttad.Jepe skrev: Här har -daniel- rätt, DIF var rätt så tydliga när de tog in Kronwall att han INTE var en ersättare för Ragnarsson.
Därför anser jag att Kronwall ska vara ersättare.
DIF!
Dock så borde ju pengar frigöras om Ragnar slutar?Daniel942 skrev:Jo de var precis som ni säger tydliga. Men vi har inte hur mycket pengar som helst, jag kan inte se att vi värvar mer bara. Jag vill inte bli tvångsnedflyttad.Jepe skrev: Här har -daniel- rätt, DIF var rätt så tydliga när de tog in Kronwall att han INTE var en ersättare för Ragnarsson.
Avgå Jocke.
- -daniel-
Man får ersättning för Ragges lön via försäkringen och de MÅSTE verkligen användas till att hitta en ny back. Inget jäkla snack. Inser du inte hur viktig han är för laget? Nu kommer vi knappast få nåt som ens är lika vass som honom men vad vi än får är bättre än alternativen...Daniel942 skrev:Jo de var precis som ni säger tydliga. Men vi har inte hur mycket pengar som helst, jag kan inte se att vi värvar mer bara. Jag vill inte bli tvångsnedflyttad.Jepe skrev: Här har -daniel- rätt, DIF var rätt så tydliga när de tog in Kronwall att han INTE var en ersättare för Ragnarsson.