Har du fått svar nu??– Trots att Patrick går till NHL så är vi ändå mycket nöjda med den trupp vi har, och om inte något oväntat händer så är det de spelare vi har på kontrakt idag som kommer att representera Djurgården när serien drar igång i september.
Femmorna säsongen 2006/2007?
Säcken i senaste intervjun på DIF Hockey.se:
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Ärligt talat begriper inte jag varför alla vill sätta allt krut i två kedjor. Är det inte bättre att fördela ut det jämnare så vi inte står där med två kedjor som "måste producera"?
Med tanke på det mycket tätande matchandet kommer detta dessutom att innebära ett enormt slitage på vissa spelare och vi såg redan förra säsongen tendser till att vi vek ner oss i tredjeperioderna.
Vilket signaler ger det till våras unga spelare att de alltid placeras i en fjärde kedja som nästan inte får speltid? Satsningen på juniorer är det mest vettiga DIF gjort på år, men se för sjutton till att ge junisarna än reell chans att lyckas. Släng in en ungtupp i varje kedja och låt de få chansen att lyckas i en vettig omgivning. Dessutom kanske den ungdomliga entusiasmen kan smitta av sig på de mer rutinerade spelarna och då har man ju hastigt gjort en dubbelvinst.
Avslutningsvis saknar vi målskyttar i laget och det vi kan sätta hoppet till är de unga spelare som inte riktigt fick chansen förra säsongen, istället för att ge dem chansen köptes det in en massa crap milt uttryckt, kanske kan blomma ut i rätt omgivning. Därmed inte sagt att det blir succee med junisar i varje kedja, men nog ore det värt att pröva med tanke på att alternativen är få. Dessutom tror jag de flesta skulle acceptera detta försök även om det misslyckades.
Med tanke på det mycket tätande matchandet kommer detta dessutom att innebära ett enormt slitage på vissa spelare och vi såg redan förra säsongen tendser till att vi vek ner oss i tredjeperioderna.
Vilket signaler ger det till våras unga spelare att de alltid placeras i en fjärde kedja som nästan inte får speltid? Satsningen på juniorer är det mest vettiga DIF gjort på år, men se för sjutton till att ge junisarna än reell chans att lyckas. Släng in en ungtupp i varje kedja och låt de få chansen att lyckas i en vettig omgivning. Dessutom kanske den ungdomliga entusiasmen kan smitta av sig på de mer rutinerade spelarna och då har man ju hastigt gjort en dubbelvinst.
Avslutningsvis saknar vi målskyttar i laget och det vi kan sätta hoppet till är de unga spelare som inte riktigt fick chansen förra säsongen, istället för att ge dem chansen köptes det in en massa crap milt uttryckt, kanske kan blomma ut i rätt omgivning. Därmed inte sagt att det blir succee med junisar i varje kedja, men nog ore det värt att pröva med tanke på att alternativen är få. Dessutom tror jag de flesta skulle acceptera detta försök även om det misslyckades.
Jag vet att jag skulle acceptera om man misslyckades det.Kall-El skrev:Ärligt talat begriper inte jag varför alla vill sätta allt krut i två kedjor. Är det inte bättre att fördela ut det jämnare så vi inte står där med två kedjor som "måste producera"?
-
Fricke skrev:Med ytterligare ett forward förvärv och med lite hjälp från ovan så kan det bli en kul säsong ovanför mittensträcket. Vi kan väl hoppas på att Juha Lind ryktena stämmer och slänga in honom i ett tanke experiment.
Lind - Bäcker - Bremberg
Johansson - Ericsson
Bäcker levererade en gång i tiden när han fick spela med en tallangfull omgivning. Så lika bra att spela honom med det bästa vi har.
Umisevic - Ottosson - Danielsson
Ribbenstrand - Lidman
Ölvestad - Falk - Eklund
1:a
Ottosson-Bremberg-Ölvestad
Lindman-Johansson
2:a
Eklund-Ask-Umicevic
Ericsson-T Pettersson
3.e
Bäcker-Falk-Danielsson
R Pettersson-Liwing
Sedan kan man ju alltid hoppas på Lind och ytterligare någon back!!!
Pettersson - Pettersson
Fimpen får ersätta Rudslätt i förra årets lyckosamma 2:a kedja. Saknar Rudslätt redan men Fimpen levererar alltid och det här ser lika mycket ut som en checking line.
Hörnqvist - Ask - Thörn
Persson From Björk
Junisarna får fortsätta i fjärde linan. Löfberg får alternera med Thörn och Hörnqvist. Antar att Ask på gamla meriter hamnar något före de andra tre i depth chartsen. Både Persson och From Björk kan matchas i J-20 laget så dom behöver egentligen inte lånas ut
Nu har även jag gjort förändringar i mina femmor.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=123242
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=123242
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Fundering!!!
En liten fundering angående backarna.
Om Ribben är så bra som många tycks tro här så undrar jag varför han
inte blev draftad varken förra året eller i år.
Förbigången av Dennis Persson i år som gick i första rundan!!
NHL scouterna brukar ha stenkoll på hur bra spelarna kan bli så därför
säger jag att man ska våga släppa fram ex. Dennis Persson precis
som Borken vågade släppa fram Bäckström i Brynäs.
Det är nog ingen slump att Dennis Persson gick i första rundan som
Buffalos första val i år!!
Vem vet vi kanske har årets rockie här???
Bara man vågar o det tror jag man gör!!!
Om Ribben är så bra som många tycks tro här så undrar jag varför han
inte blev draftad varken förra året eller i år.
Förbigången av Dennis Persson i år som gick i första rundan!!
NHL scouterna brukar ha stenkoll på hur bra spelarna kan bli så därför
säger jag att man ska våga släppa fram ex. Dennis Persson precis
som Borken vågade släppa fram Bäckström i Brynäs.
Det är nog ingen slump att Dennis Persson gick i första rundan som
Buffalos första val i år!!
Vem vet vi kanske har årets rockie här???
Bara man vågar o det tror jag man gör!!!
Balanse
Tross at en av lagets beste og viktigste spillere er borte, mener jeg at det ser bedre ut nå.Don_T skrev:Nu har även jag gjort förändringar i mina femmor.
Det er mye debatt her om balanse. Skal all produksjon skje i de to beste femmerne osv. Det som er lett å glemme er hvor viktig det er å spare spillere i boxplay.
De lagene som har mest suksess internasjonalt, altså Tre Kronor, er helt nazi på at de beste spillerne ikke er på isen i undertall. De to viktigste egenskapene i undertall er fart og spilleforståelse. Ottosson er fantastisk i droppesirkelen og må brukes i 4-5. Ellers er det viktig å få brukt benken så mye som mulig i slike situasjoner.
Ingenting er vel bedre enn at våre beste spillere kommer på isen med masser av kraft i leggene etter at våre mindre meritterte spillere har klart av et undertall?
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Bergen til Hovet
Jag gör bara en liten notering här..
Många av er sätter upp Per Bäcker som förste center i DIF - han var fjärdecenter / petad i Färjestad. Snacka om skillnad på lagen.
I Luleå är det ungefär lika illa, där menar många att Jesse Niniimääki ska axla rollen som förstecenter - han lirade fjärdecenter i fjol i SM-Liiga.
Hur usla är våra lag egentligen..? Centerlinjen är superviktig för ett lag, kolla hur den ser ut i lag som Färjestad, HV-71, Frölunda och Linköping - i stort sätt landslagsklass rakt igenom. Det är dessa lag om kan föra matcher.
Skruttlag som DIF och Luleå får nöja sig med att kriga, checka, kontra.. ujuj.. femtio omgångar.. orka, orka..
Både DIF och Luleå skulle verkligen behöva varsin center av landslagsklass. Men DIF har spikat igen och så här säger Luleås Sportchef:
Det har tidigare talats om att värva en ”förstecenter” som ersättare för Jonas Nordqvist. Men enligt Modig är något sådant inte aktuellt.
- Det är stängt. Vi har fyra centrar, säger han och räknar upp Jesse Niinimäki, Thomas Koch, Robin Lindqvist och Magnus Isaksson.
Aha, så en fjärdecenter, en österrikare och två 87:or ska leda Luleå HF denna säsong.. känns stabilt.. eller inte.
Många av er sätter upp Per Bäcker som förste center i DIF - han var fjärdecenter / petad i Färjestad. Snacka om skillnad på lagen.
I Luleå är det ungefär lika illa, där menar många att Jesse Niniimääki ska axla rollen som förstecenter - han lirade fjärdecenter i fjol i SM-Liiga.
Hur usla är våra lag egentligen..? Centerlinjen är superviktig för ett lag, kolla hur den ser ut i lag som Färjestad, HV-71, Frölunda och Linköping - i stort sätt landslagsklass rakt igenom. Det är dessa lag om kan föra matcher.
Skruttlag som DIF och Luleå får nöja sig med att kriga, checka, kontra.. ujuj.. femtio omgångar.. orka, orka..
Både DIF och Luleå skulle verkligen behöva varsin center av landslagsklass. Men DIF har spikat igen och så här säger Luleås Sportchef:
Det har tidigare talats om att värva en ”förstecenter” som ersättare för Jonas Nordqvist. Men enligt Modig är något sådant inte aktuellt.
- Det är stängt. Vi har fyra centrar, säger han och räknar upp Jesse Niinimäki, Thomas Koch, Robin Lindqvist och Magnus Isaksson.
Aha, så en fjärdecenter, en österrikare och två 87:or ska leda Luleå HF denna säsong.. känns stabilt.. eller inte.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Jocke Eriksson gick från DIF:s tredjefemma till SSK och blev kapten!Kagen skrev:Jag gör bara en liten notering här..
Staffan Kronwall gick från DIF:s avbytarbänk till Torontos is!
Pelle Prestberg gick från Frölundas avbytarbänk till Färjestads förstafemma.
Jämförelser kan göras. Att tex jag sätter Per Bäcker som förste center är att jag tror att han kommer att komma tillbaka och få en riktig nytändning!
Det handlar om självförtroende. Ser inget fel i Niniimääki skulle klara av att vara förstecenter i Luleå heller.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kloka ord, absolut.
Men klass är klass. Jonas Nordqvist som lämnar Luleå är en klasspelare - de matcher han var borta tog inte Luleå en enda pinne!
Visst har Per Bäcker kapacitet och talang, men jämfört med Topplagens förstecentrar står han sig slätt som bara den. Niniimäki likaså törs jag nog säga helt utan risk och utan att dissa honom för det. De är helt enkelt budget och röda prislappar så det stänker om det.
Men klass är klass. Jonas Nordqvist som lämnar Luleå är en klasspelare - de matcher han var borta tog inte Luleå en enda pinne!
Visst har Per Bäcker kapacitet och talang, men jämfört med Topplagens förstecentrar står han sig slätt som bara den. Niniimäki likaså törs jag nog säga helt utan risk och utan att dissa honom för det. De är helt enkelt budget och röda prislappar så det stänker om det.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
hade jag fått välja hade jag ju hellre tagit Jocke E än Bäcker. Hade t o m hellre tagit Jocke och skppat Dragan tillsammans med Bäcker. Topppelare loikt Jocke har vi inte många av denna säsong och vi skulle verkligen må bra av några flera istället för många frågetecken.
Personligen är jag inte alls säker på att Bäcker är bättre än tredjecenter i dagens DIF, men här kan jag ha fel.
Personligen är jag inte alls säker på att Bäcker är bättre än tredjecenter i dagens DIF, men här kan jag ha fel.
Jag tror att Mårten Ask är mycket bättre än vad gemene man tycks tro. Mer Thoresen än Ryman om han ska in på någon norgeskala..
Falken var gammal redan ifjol men fixar iaf en tredje- fjärdekedja, är väl mest flåset som brister skulle jag gissa. Någon direkt speed var det väl ett tag sedan han hade..
Ottosson däremot kan nog vara bättre än ifjol, han fick ju säsongen förstörd till stor det och gick miste om massor av viktig träning också.
Kan nog hålla med om att Bäcker kanske inte är mer än 3:dje center i DIF o då ser det lite ljusare ut.
Falken var gammal redan ifjol men fixar iaf en tredje- fjärdekedja, är väl mest flåset som brister skulle jag gissa. Någon direkt speed var det väl ett tag sedan han hade..
Ottosson däremot kan nog vara bättre än ifjol, han fick ju säsongen förstörd till stor det och gick miste om massor av viktig träning också.
Kan nog hålla med om att Bäcker kanske inte är mer än 3:dje center i DIF o då ser det lite ljusare ut.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Jag skulle nog ranka centrarna på följande vis:
Ottosson
Bremberg ( tycker fortfarande han skall nyttjas som center. )
Bäcker
Falk
Vill inte riktigt ranka Ask ännu då man sett för lite utav honom.
Tycker dock helt klart att det saknas en första "stjärncenter". Ottosson är duktig, men är väl kanske inte den stjärna som så många andra lag förfogar över.
Ottosson
Bremberg ( tycker fortfarande han skall nyttjas som center. )
Bäcker
Falk
Vill inte riktigt ranka Ask ännu då man sett för lite utav honom.
Tycker dock helt klart att det saknas en första "stjärncenter". Ottosson är duktig, men är väl kanske inte den stjärna som så många andra lag förfogar över.