Säsongen 2010/2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2010/2011
Kan inte påstå jag är jätteimponerad av varken Kempe eller Tim. Tycker båda är tämligen lika i sitt spelsätt men Tim har definitivt en bättre speluppfattning än Kempe. Mario har en tendens, som jag har sett sen match 1, att försöka sig på de mest korkade dribblingarna. Att han dessutom aldrig ens höjer nosen för att leta efter mdespelare gör att det måste vara hysteriskt frustrerande att spela tillsammans med honom. Tim är duktig på att snurra, hitta passningsvägar och dra på sig PP men alltsom ofta händer liksom ingenting när han är inne...
Tycker dock båda kan få speltid, beroende på vem av dem som är hetast för stunden. Vidhåller dock stenhårt att Brodin går före bägge alla dar i veckan.
Tycker dock båda kan få speltid, beroende på vem av dem som är hetast för stunden. Vidhåller dock stenhårt att Brodin går före bägge alla dar i veckan.
Det är inte utan anledning Hardy väljer att spela Kempe oftare än Tim. Sedan har du faktiskt ingen aning om hur hockeykunnig jag är ;/Mäklaren skrev:Ni är urtypen av en supporter som aldrig själv har spelat hockey. Ni ser bara det som sker på ytan, d v s Kempes tacklingar, att han gjort mål de senaste matcherna och hans dribblingar. Ni ser inte alla gånger han kladdar med puck i mittzon så det blir kontring och alla gånger han försöker med någon helt onödig fint i anfallszon istället för att passa en medspelare och få lite flyt i spelet. Kempe är en individualist som är bra på ytan, men när det skrapas bort lite, så är han ingen tillgång för laget överhuvudtaget.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Ha, Ha..... Du har inte en aning.....Mäklaren skrev:Ni är urtypen av en supporter som aldrig själv har spelat hockey. Ni ser bara det som sker på ytan, d v s Kempes tacklingar, att han gjort mål de senaste matcherna och hans dribblingar. Ni ser inte alla gånger han kladdar med puck i mittzon så det blir kontring och alla gånger han försöker med någon helt onödig fint i anfallszon istället för att passa en medspelare och få lite flyt i spelet. Kempe är en individualist som är bra på ytan, men när det skrapas bort lite, så är han ingen tillgång för laget överhuvudtaget.
Jag vet vad JAG pratar om. Jag har sett att Kempe "kladdat" med pucken i mittzonen, jag har också sett att han har "kladdat" lite mindre dom senaste matcherna. Jag har också sett att det händer ingenting när Tim har pucken. Kempe är ingen tillgång säger du, att han gjort mål ska vi inte bry oss om, målen betyder ingenting för DIF.
Man kan säga att Kempe & Tim (kladdar med pucken, snurrar utan att få ut någonting) är rätt lika när man "skrapar" lite på ytan, bara det att Kempe gör mål i bland, sedan är han bättre i egen zon också te.x i boxplay. Men jag antar att Hardy är helt ute och cyklar i denna frågan..
Caveman skrev:Man kan säga att Kempe & Tim (kladdar med pucken, snurrar utan att få ut någonting) är rätt lika när man "skrapar" lite på ytan, bara det att Kempe gör mål i bland, sedan är han bättre i egen zon också te.x i boxplay. Men jag antar att Hardy är helt ute och cyklar i denna frågan..
Jag tycker inte att dom är så lika som du försöker få fram, Tim är mer av en framspelare än vad Kempe är och därför tycker jag egentligen att dom skulle kunna spela tillsammans. Då hänger det dock på att Kempe släpper lite på sitt "snurrande" och låter Tim sköta den biten och förhoppningsvis klarar Tim av det

Sen håller jag inte riktigt med om din åsikt gällande BP, när Tim väl fått spela BP så har han gjort det bra. Var någon som postade den här länken och den talar lite sitt tydliga språk:
http://www.youtube.com/watch?v=mBmyIx5HnBQ
Ja jag är inte dum och vet att det är ett extremt fall men han åker mycket skridskor och kan läsa spelet bra, rätt nyttig att ha i BP helt enkelt.
Skulle vara intressant att testa en klassisk uppställning på kedjorna. Två producerande, en checking-line och en avlastande.
Den producerande får bestå av spelare som har producerat förut och som JAG ser potential i..
Mackan - Otto - Ekman Gör poäng
Widing - Kruger - Cehlin Gör poäng
Tjärna - Norman - Ölvestad Smäll på
Brodin - Falken - Kempe Avlasta, använd farten (Nej, inte du Falk)
Spela Mackan - Kruger - Tjärna i första PP och Cehlin - Norman - Ekman i andra.
Alla spelare i första linan har bevisat att man håller för att göra poäng i denna serien. Sånt dör inte över en natt, inte helt i alla fall.
Just nu har vi tre jämndåliga kedjor och en kass.
Den producerande får bestå av spelare som har producerat förut och som JAG ser potential i..
Mackan - Otto - Ekman Gör poäng
Widing - Kruger - Cehlin Gör poäng
Tjärna - Norman - Ölvestad Smäll på
Brodin - Falken - Kempe Avlasta, använd farten (Nej, inte du Falk)
Spela Mackan - Kruger - Tjärna i första PP och Cehlin - Norman - Ekman i andra.
Alla spelare i första linan har bevisat att man håller för att göra poäng i denna serien. Sånt dör inte över en natt, inte helt i alla fall.
Just nu har vi tre jämndåliga kedjor och en kass.
Född till sportchef.
Jag tycker att det har vaskats ganska mycket fram och tillbaka i kedjorna utan resultat.
Tålamod och kontinuitet, så kanske Ekman och Widing kanske kommer över den där jävla spärren någon gång...
Tålamod och kontinuitet, så kanske Ekman och Widing kanske kommer över den där jävla spärren någon gång...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skönt att det snart är torsdag. Härligt att man kommer vara på plats när vi tar den första av 4 raka segrar.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Men snälla, inse nån gång att man inte kan ha Kristofer Ottosson som förstacenter.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kan man ha honom som Cloetta Center?Mäklaren skrev:Men snälla, inse nån gång att man inte kan ha Kristofer Ottosson som förstacenter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag har inte försökt få spelarna att framstå som lika till spelstilen, jag bara skrapade lite på ytan. Jag skiter egentligen hur lika eller olika dessa två är, (jag har hela tiden hävdat att Kempe går mer på mål) det hela handlade om att ett hockey-orakel (har glömt hans namn/nick) här på forumet svamlade om att Kempe är överskattad, samtidigt som Tim E lyfts fram som något av en "super"spelare. Jag menar på att Kempe omöjligt kan vara överskattad, han spelar i en 4:de lina, där har han varit bättre än Tim, Falk, Fimpen & Brodin, är det att överskatta Kempe, skulle inte tro det.... Men som det är nu så bör både Kempe & Tim gå före många i dagens lag. Nu får det vara nog snackat i detta ämne iaf från min sida, DIF har större problem än så.crike skrev:Caveman skrev:Man kan säga att Kempe & Tim (kladdar med pucken, snurrar utan att få ut någonting) är rätt lika när man "skrapar" lite på ytan, bara det att Kempe gör mål i bland, sedan är han bättre i egen zon också te.x i boxplay. Men jag antar att Hardy är helt ute och cyklar i denna frågan..
Jag tycker inte att dom är så lika som du försöker få fram, Tim är mer av en framspelare än vad Kempe är och därför tycker jag egentligen att dom skulle kunna spela tillsammans. Då hänger det dock på att Kempe släpper lite på sitt "snurrande" och låter Tim sköta den biten och förhoppningsvis klarar Tim av det![]()
Sen håller jag inte riktigt med om din åsikt gällande BP, när Tim väl fått spela BP så har han gjort det bra. Var någon som postade den här länken och den talar lite sitt tydliga språk:
http://www.youtube.com/watch?v=mBmyIx5HnBQ
Ja jag är inte dum och vet att det är ett extremt fall men han åker mycket skridskor och kan läsa spelet bra, rätt nyttig att ha i BP helt enkelt.
Lider lite med grabbarna, det verkar inte som att det finns samma positivism och gynnsamma gruppdynamik som förra året. Då är det väldigt svårt att ta sig ur svackor.
Det behövs ledarskap, förebilder och individer i laget som ger energi till gruppen.
Det behövs ledarskap, förebilder och individer i laget som ger energi till gruppen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
Ja, det känns lite som att humorandan i gruppen dog lite med Danielsson, Engqvist och Josefson. Även Kyle var nog en riktigt rolig prick, likaså Ziggy.
Jag kan ha fel, men jag tycker inte att varken Nilson eller BomBom verkar vara några vidare muntergökar. Ekman däremot.
Jag kan ha fel, men jag tycker inte att varken Nilson eller BomBom verkar vara några vidare muntergökar. Ekman däremot.
Säg den glädje som varar
Riddarn åter i träning...
Men på vilket ben ska man stå?
Riddarn var MYCKET bra under delar av förra säsongen, under grundserien enligt mig minst lika bra som Wesslan.
Owuya har blandat och gett, varit helt OK, Sandberg fantastisk senast men han har inte stått en hel match......
Spontant bör det väl vara Ridderwall som ska ta oss till slutspelsframgångar?
Men på vilket ben ska man stå?
Riddarn var MYCKET bra under delar av förra säsongen, under grundserien enligt mig minst lika bra som Wesslan.
Owuya har blandat och gett, varit helt OK, Sandberg fantastisk senast men han har inte stått en hel match......
Spontant bör det väl vara Ridderwall som ska ta oss till slutspelsframgångar?
Riddarn minst lika bra som Wesslan under grundserien, nja inte direkt.
Tycker det är givet att Mark ska få fortsatt förtroende med tanke på spelet han presterat på sistone och inte minst igår. Ser hellre Sandberg som backup än Riddarn.
Tycker det är givet att Mark ska få fortsatt förtroende med tanke på spelet han presterat på sistone och inte minst igår. Ser hellre Sandberg som backup än Riddarn.
- SkönaDjurgårn
Svart att saga men jag har inga problem med att Mark far fortsatt fortroende! Men alla kommer fa sina chanser sa det dar kommer nog losa sig sjalvt. Den som spelat bast star, helt enkelt.
Vore dock kul att fa se Tim i en hel match men det blir ju svarare nu nar Riddarn ar tillbaka.
Vore dock kul att fa se Tim i en hel match men det blir ju svarare nu nar Riddarn ar tillbaka.