Vilket lag vinner Elitserien 06/07?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Brynäs IF
1
3%
Djurgårdens IF
12
33%
Frölunda HC
2
6%
Färjestads BK
10
28%
HV 71
0
Inga röster
IF Malmö Redhawks
0
Inga röster
Linköpings HC
10
28%
Luleå HF
0
Inga röster
Mora IK
0
Inga röster
MODO Hockey
1
3%
Skellefteå AIK
0
Inga röster
Timrå IK
0
Inga röster

Antal röster: 36

Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Den något efterlängtade hockeysäsongen närmar sig med stormsteg (eller är det bara jag som längtar efter hockeysäsongen?). Hur som helst så tänkte jag skapa en tråd där vi har chansen att rösta fram vilket lag som står som vinnare av Elitserien 06/07. Vi ska alltså rösta fram vilket lag som vinner serien, inte slutspelet. Jag har listat samtliga lag här nedanför och det ska bli mycket intressant att se hur många som tippar med hjärtat och vilka som tippar med en tanke bakom det hela.

Oavsett trupp, klasspelare och ekonomi så går min röst, som alltid till Djurgården Hockey!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tror faktiskt inte att det blir någon seger för varken FBK, LHC, eller HV71... i år blir det en otippad vinst och varför inte Djurgården? :D
Användarvisningsbild
emil_e89

Inlägg av emil_e89 »

Jag tror på Färjestad tätt fölt av LHC och Frölunda.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Färjestad ser väl rätt starka ut nästa säsong. Jag tror Djurgården slutar 7:an eller 8:a.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Färjestad vinner. De har den bredaste och starkaste truppen. Hotet mot Färjestad är Färjestad självt - om de orkar tända. Fixar Roger Melin att driva en maskin som bara ska vinna hela tiden - kommer publiken att ledsna på ett lag som bara består av inköpta klasspelare och gamla trotjänare som är mer eller mindre over the hill? Frölunda klarar av att matcha in juniorer och framtidsmän - varför får inte Färjestadspubliken chans att njuta av samma sak? Så länge de vinner är allt lungt.

HV-71 har bytt mycket, ska bli intressant att se vad som händer där.

Hursomhelst är det pengarna tillbaka på att någon av de fyra starka vinner serien.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

Japp. Färjestad vinner igen. De har den klart starkaste, bredaste och mest allround truppen. Utmanare är Linköping som också ser ut att få en stark trupp. Outsidern heter Luleå som har några riktigt bra spelare men saknar bredd i sin tredje och fjärde femma.

DIF kommer slåss om en slutspelsplats. Hoppas på en 8:e plats i serien, tror det är realistiskt. Något starkare lag än förra säsongen samtidigt som de andra lagen i elitserien har försvagats rejält.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Luleå saknar centrar - de har en Österrikare som de vill bryta kontraktet med eftersom han är för liten o klen för att kunna leda en checking line o för dålig för att platsta i första eller andra kedjan, en ung finne som beskylls för att vara lat och som lirade i fjärdekedan i SM-Liiga ifjol samt två juniorer födda 1987. Hur f_n ska detta lag kunna vinna Elitserien..?

På pappret är Färjestad klart bäst - men frågan är om de orkar tända till som ett lag som ska vinna serien måste göra. FBK blir säkert omöjliga i slutspelet men de orkar kanske inte ladda om inför varje serielunksmatch o vinna där. Frölunda, HV-71 och Linköping heter de självskrivna utmanarna.

Modo har fått behålla laget från ifjol, inkl. Krizan och har fått Niclas Sundström - de kan mycket väl slåss om en 3-5 plats i år. Slutade sexa ifjol efter en urstark slutspurt.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar